Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.7.2013 17:46

Moro, Tuorevoitelu säilö vuotaa öljyjä ulos liitoskohdasta. Saako tähän jostain uusia tiivisteitä ? Mistä niitä saa jos saa ? Onko vaikea vaihtaa tiivisteet itse ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.7.2013 20:51

Juu elikkäs viimeks alettii valittaa siitä että mopot on yksilöitä, mutta voisiko joku edes sanoa, että misä kohtaa neulan säätöprikka neulassa on jne... jotain suuntaa antavaa tietoa säätöihin, kiitos :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.7.2013 21:45

kaasarin purkukuva löytyy tuosta.

Sokka ylempään loveen = laihemmalle
Sokka alempaan loveen = rikkaammalle

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.7.2013 15:12

En tajua, miten moponi voi stumpata pieniltä kierroksilta kaasua lisättäessä, elikkäs liian laihalla, mutta silti röpöttää pienillä kierroksilla ajaessa, elikkäs liian rikkaalla?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.7.2013 17:54

Terve. Mulla on sellanen ongelma joka ilmeni tuossa viikonloppuna. Oli täällä seudulla miitti menossa, ja mentiin tonne lentokentälle ajelee. Noh, Itse aloin ihmettelemään että miksi kaikki kiertää sen portin toiselta puolelta ja itse menin toiselta aivan hiljaa. Yhtäkkiä eteeni tössähtikin joku hemmetin kova esine, ja pannut siihen :| Aluksi katsoin moottorin lohkot/katteet ja onnekseni huomasin ettei mennyt muuta kuin peili paskaksi, joka piti jo aikaisemminkin uusia.

No, olihan se detsi siinä kaatuneena noin. 5 sekuntia tai ehkä alle (käynnissä). Koitin lähteä ajamaan, niin eipä ottanut kunnolla kierroksia puoleen tuntiin (kierti alle 4000) ja savutti maan täydeltä.. Pääsin sillä sen 200 metriä ajamaan parkkipaikalle lopun letkan perässä, ja sammutin moottorin. Olimme noin 20 minuuttia paikoillaan (sinä aikana tutkin vikoja, ja kaasu oli mennyt erittäin paljon jäykemmäksi kaatumisen jälkeen). No, lähdin siitä sitten kotio päin körröttelemään, mutta kulki sen 57km/h (minkä se menee normaalisti mittariin), ja heti kun ylittyy 4800 kierrokset niin mopo alkaa "pätkimään ja booaamaan". Sama asia kun saisi 2-3 kertaa normaalia enemmän bensaa/sytytys ei pysy tahdissa mukana?? Ei kuitenkaan sammu vaikka noin tapahtuu. Sama pätee kun painaa kytkimen pohjaan, eli ei ota yli 5000 kierroksia kun normaalisti veti päälle 7000.

Olisiko jollain hyvää tekoselitystä, miksi alkoi noin tekemään..? Toivottavasti saan apua pian.. :roll:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 4:01

Morjes,

Eli ohitin rajottimen 12v valodiodilla mitä saa biltemasta katkasin johdon ja sokerialat ja diodi väliin no toimi sitten hyvin mutta ainaku mittarissa oli 76kmh ni mopo alko "hyytyy" ja anto kaasua ni ei tapahtunu mitää vaihoin sit seuraavana päivä putken ja välipillin tiivisteen ku edellisee tuli reikä ENNEN RAJOTTIMEN OHITUSTA no kävin testailee ni siihe suli reikä normaalisti itellä tommone liitin kestäny yli 1000km ja nyt kesti 1km eli kone käy ihan vitun kuumana rajottimen ohitukse jälkee ja kyseessä dt 2012 technigas enox 100suutin ohitettu rajotin kiitos vastauksista :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 10:38

Hei, ostin tossa vähän aikaa sitten käytetyn Yamaha DT mallisen mopon. Nyt siinä on kumminkin tullut esille pari vikaa. Elikkä kytkin luistaa säädöistä kiinni ? Koska kytkinlevyt on vaihettu 12000km ja mopolla ajettu 19000km. Sitten tuorevoitelu säiliö vuotaa öljyt putken kautta maahan. Pikaisen tutkailun jälkeen vaikutti siltä että vuoto on liitoskohdassa, sinä missä letku yhdistyy tankkin. Ja sitten vielä se että mopo savuttaa valkoista savua. Joten sylinterinkannen tiivisteet pitäisi vaihtaa ? Tarkat ohjeet kaikkien vikojen korjaamisen, en itse hirveäsi mopoista tiedä sen takia. Kiitos jo etukäteen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 12:22

Motot.netistä löytyy hyvät kuvalliset ohjeet sylinterin vaihtamiseen. Tiivisteiden vaihto käy periaatteessa samalla tavalla.
Tuorevoitelujärjestelmään uusi letkunkiristin.

lailai: Kato jäähytysjärjestelmä ja laita vielä isompaa suutinta. Tulpankin voi koittaa vaihtaa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 13:25

Kiitos vastauksesta. En kuitenkaan löytänyt kuvallisia oheita pelkän tekstin vain. Voitko linkata ne kuvalliset ohjeet ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 20:52

joo eli mulla -07 R:ssä -04:sen smotot, etujarrusatula ja -levy mutta ongelma on että mittari näyttää 20 km/h 80km/h vauhdissa (joo kuulostaa aika oudolt mutta totta) :D ni oisaisko joku kertoo mikä vikana ku tarttis pistää takas kilpii mut ei mee jos näyttää mittari 30 vähemmän ku oikee vauhti :/ ja johtuuko se levystä/jarrusatulasta

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.7.2013 23:22

Voisin vaikka vanooa että kuvalliset ohjeet löysin täältä vuoden takaperin kun itse ekan kerran availin konetta. Nyt näyttäisivät hävinneen jonnekkin bittiavaruuteen... :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.8.2013 10:50

L-P kirjoitti:joo eli mulla -07 R:ssä -04:sen smotot, etujarrusatula ja -levy mutta ongelma on että mittari näyttää 20 km/h 80km/h vauhdissa (joo kuulostaa aika oudolt mutta totta) :D ni oisaisko joku kertoo mikä vikana ku tarttis pistää takas kilpii mut ei mee jos näyttää mittari 30 vähemmän ku oikee vauhti :/ ja johtuuko se levystä/jarrusatulasta

Vaihda mittaristosta asetusta, akkun - napa 3min irti ja laitat takasi nii pystyt valihtee eri asetuksen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.8.2013 12:30

^^jaani^^ kirjoitti:
L-P kirjoitti:joo eli mulla -07 R:ssä -04:sen smotot, etujarrusatula ja -levy mutta ongelma on että mittari näyttää 20 km/h 80km/h vauhdissa (joo kuulostaa aika oudolt mutta totta) :D ni oisaisko joku kertoo mikä vikana ku tarttis pistää takas kilpii mut ei mee jos näyttää mittari 30 vähemmän ku oikee vauhti :/ ja johtuuko se levystä/jarrusatulasta

Vaihda mittaristosta asetusta, akkun - napa 3min irti ja laitat takasi nii pystyt valihtee eri asetuksen.


Ja oikea asetus näkyy penkin alla olevassa tarrassa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.8.2013 17:03

Mutta siellä näkyy väärä asetus, koska hän on vaihtanut r-malliin smotot.
En muista missä vuosimallissa tuo mittarikin vähäisen muuttui, mutta jos on jo uudempi mittaristo nii siinä on vain enduro ja smoto asetus. Jos vanhempi niin siinähän oli moniä eriä.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata^

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.8.2013 17:09

No kyllä sillonkin pitäisi otaa sm asetus. Kyllähän minä sen tiedän, että edellistä viestiä tarvitse lainata, mutta ajettelin lisätä tuon minun ohjeeni sinun ohjeeseesi! ;)