Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 18:52

Kiitos! Tulostin kuvat niin saapi ihmtelellä tuon kanssa.

Pystyykö tuon jännitteen säätäjän mittaamaan? Kattelin netistä uutta niin tahto löytyä vain sitä mallia, jossa on 4 liitintä rivissä. Tuossa on 4 liitintä kahdessa rivissä päällekkäin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 20:12

Niin mikä vois olla vikana kun dt kaasarista tulvii jäähdytysnestettä niiden nippojen kohdalta. letkut ovat kyllä kunnossa ja hyvin kiinni. Ja mitä pitää tehdä jos ei halua, että nesteet kiertää kaasariin?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 20:19

Laita nyt pliis valoja päälle :Dd

sanoit jo mikä vikana,vuotaa nippojen kohdalta.
Jos haluat skipata kaasarin lämmityksen niin yhistät ne kaks letkua.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 20:21

Nii mut tiiätkö miks vuotaa. Ei se normaalisti pitäs ja vuoto ilmeni sen jälkee ku otin tuorevoitelun pois.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 21:12

Selvittelin nuita johtoja. Niistähän selviskin jo jotain. Valot on vedetty johtosarjasta sivuun ja olleet ilmeisesti akussa suoraan kiinni. Töötin piuhat irrallaan. Tappokatkaisimen liitin irrallaan, mutta hyppylanka välissä. Vilkkureleen liitin irti.

Pyörä on siis rekisteri otteen mukaan 2007 vuosimallin yamaha. Moric boksi löytyy. Runkonumerokin vastaa ihan papereissa olevaa, vaikka sen yläpuolella lukee rungossa malaguti? :s

Lueskelin, että se moric tuli nuihin 2007? Oletan, että tämä on siis oikeasti 2007 mallia. Kaikki muut värit kyllä passasi tuon edellisellä sivulla linkitetyn 07--> sähkökaavion kanssa, mutta sitten meni sormi suuhun.

Jännitteensäätimelle menevät johdot eivät täsmää kuvan väreihin.
Kuva (klikkaamalla suurenee)
Sähkökuvan mukaan liittimeen pitäisi tulla (R-punainen) - (N-musta) - (B-valkoinen) - (VL-GL-purppurakeltainen), mutta siihen tulee valokuvassa näkyvät piuhat eli: Sinipunainen, musta, purppurakeltainen ja omasta mielestäni tuo viimeinen oli pinkki eli RS.
Kuva Tältä siis pitäisi näyttää.

Tuon sähkökuvan mukaankin akulle pitäisi siis mennä Punamusta, jossa se sulake on välissä (tämä siis oli mopossa) ja punainen. Punaisessa ilmeisesti jokin rele välissä, joka sulkee piirin mopo käynnissä ja lataa akkua?
Punaista ei akkuun tule, joten ei ihme ettei lataa? Sen pitäisi tulla jännitteen säätäjältä, mutta omassa johtosarjassa ei sellaista edes sinne mennyt.
KuvaYleiskuva "kaaoksesta" :roll:

Hmm.. Varmaan sekava teksti, mutta ihan aiheestakin. :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

23.7.2013 22:28

Ei tuo ainakaan vanhempi oo kuin -07.

Juu malaguti sama asia kuin yamaha. Kivan näköinen johtokasa. :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

24.7.2013 18:48

mitkä ovat sopivat säädöt detsiin jossa on ohitettu moric ja enox putki?
Suutin?
Neula?
seosruuvi?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

24.7.2013 21:55

Mopot on yksilöitä, ei kukaan voi tosta vaan sanoa sulle mitkä säädöt on oikeat. Kokeilemalla se selviää.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.7.2013 23:05

Mikä on detsissä kun töötti ei toimi, vilkut ei toimi, mittaristossa palaa ainoastaan tuo että valot on päällä? Normaaliajossa lakkas toimimasta.. Kertokaa mikä tuli mitä tehä tolle?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.7.2013 23:08

Sulake? Akussa virtaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.7.2013 13:17

Moro !

Elikkäs mun -06 deteessä on nyt pari ongelmaa missä tarviaisin apua. Ensinäkin syyläri vuotaa nesteitä ulos liitoskohdasta. Pitääkö ostaa uusi, ja miten se vaihdetaan ? Toisena ongelmana on se että mopo savuttaa valkoista savua. Mitä tälle pitää tehdä ja pitääkö viedä huoltoon ? En tiedä mopoista hirveästi, olen kumminkin esim suuttimen vaihtanut ja öljyt myös vaihtanut. Sitten miten takapyörän laakerit vaihdetaan ? Ja vielä kytkimestä: Elikkäs kytkin luistaa mutta levyt on vaihdettu 12000km kohdalla ja mopolla ajettu 19000km onko vain säädöistä kiinni vai pitääkö uusia osia ? Kiitos jo etukäteen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.7.2013 14:03

Valkoinen savutus johtuu siitä, että sinulla on kannentiiviste mennyt. Takapyörän laakerit vaihdetaan siten, että rengas irti, takaratas ja jarrulevy irti sitten laakerit pitäisi näkyä. Sen jälkeen irroitat ne ja laitat uudet sinne, kannattaa rasvata ne uudet ja ostaa ruostumattomat laakerit, koska itsellä oli aivan ruostuneet laakerit kun vaihdoin. Sitten kasaat kaikein käänteiseissä järjestyksessä tietenkin. ;)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.7.2013 20:48

mikä on dt:ssä vialla ku lämpimällä moottorilla ku lähtee pysähyksistä,niin kiihtyy n.4500 ja sitte kierrokset tippuu n.3sek ajaksi ja sit lähtee nousee normaalisti?


dt on vm. 2011 ajettu n. 3000

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.7.2013 12:18

Yam4ha kirjoitti:Sulake? Akussa virtaa?

Uusi akku ostettu pari viikkoa sitten, että pitöis olla. Miten nuo sulakkeet voi tarkistaa ja missä ne ees koko pyörässä on? :lol:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.7.2013 20:08

Voiko joku käydä ottamassa sellaisia kuvia joista käy ilmi minkäväriset johdot teillä menee jännitteensäätäjälle ja minkäväriset johdot tulee akulle? Eikös näissä pitäisi tulla 2 johtoa akun + navalle?

Pakko saada jotain selkoa tuohon hommaan nyt. Kyseinen laitos siis 2007 moric, että jos jollaki on vastaavanlaisen johtosarjan omaava pärrä olisin erittäin kiitollinen selkeyttävistä kuvista! Kuvia voi laittaa vaikka vize_91@hotmail.com