Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.7.2013 20:29

detsonni kirjoitti:1. Mikä takajarru yamaha dt 50x 09 on? ja mistä saa jarru sylinteriin korjausarjoja tai tiivistettä?
2. Onko normaalia että tecnigas enoxin kanssa on 94 :eek: 96 ei ota piikkiä kunnolla, 98 röpöttää, 100 röpöttää 105 röpöttää ja pätkii.

Voipi olla mutta ootko säätäny kaasarinki kunnol noilla isoimmil suuttimil? esim mulla oli turpokitil 100 ja toimi iha hyvi ku on kaasari vaa kunnol säädöis

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.7.2013 21:58

Eli ohitin nyt tuon kierrosrajoittimen diodilla, ja se toimi eli nyt kiertää niin paljon kuin jaksaa.

Mutta kun laitoin mopon käyntiin ni ei kiertänyt tyhjäkäynnillä enää niin pirteästi eikä oikein vastannut kaasuunkaan niin hyvin... huiput kuitenkin kasvoi pirusti niin kuin sopi odottaakkin. Voisiko mopo vaatia suuttimen vaihtoa isompaan pelkän moricin ohittamisen takia? Jotenkin ei tunnu siltä kun ei sitten yläkierroksilla pätki eikä booaa eikä mitään.

Osaako joku selittää? :(

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.7.2013 22:45

No kyllähän se periaatteessa vois kaivata isompaa suutinta, koska jos moric ei ole ohitettu niin vähän hankala tietää mikä suutin on oikea, sillä täyskaasulla ajaessa siellä pätkii sytytys kokoajan, eikä sillä suuttimen koolla ole niin suurta merkitystä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.7.2013 22:54

Mutta liian pieni pääsuutinhan ei selitä huonontunutta tyhjäkäyntiä, eihän? :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.7.2013 23:06

No ei oikeestaan, voi olla että toi diodi itessää aiheuttaa sen, poraus kun olis varmempi vaihtoehto ohitukselle.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 0:16

Mites se sen itse aiheuttaa?

Ja sitä rajoitinta ei sitten noin vain saakkaan takaisin jos sen poksin poraa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 0:31

No noi ledi/diodiviritelmät nyt vaan on niin epävarmoja, toimii jos toimii. Itellä ei ainakaan ikinä toiminut kunnolla kun ledillä ohitin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 0:38

No joo, itselläkään ledi ei toiminut. Diodeista olen kuullut paljon hyvää. :lol:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 18:52

Mulle tapahtui pieni kämmi kun avasin koneen, vaihteet lensi lattialle ja se teräskuula mikä pitää sitä vaihde rumpua paikalla meni hukkaan. Niin nyt se kysymys minkä kokonen se teräskuula on, ja mikä vaihteistossa on kun se ei vaihda vaan lyö tyhjää?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 19:42

Tietääkö siis joku mopoviisas että voiko tuo diodi vaikuttaa jotenkin mopon sytytykseen, siihen ajoitukseen tai jotain?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 20:24

Dettsoni. kirjoitti:Tietääkö siis joku mopoviisas että voiko tuo diodi vaikuttaa jotenkin mopon sytytykseen, siihen ajoitukseen tai jotain?

Moraa se moric nii pääset eroo tosta ja saat sen sun moperis kiertämää

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.7.2013 20:32

En poraa. Ja se kyllä se diodi sen rajoittimen ohittaa. Olisiko jossain joku joka vastaisi kysymykseen eikä tulisi saarnaamaan poraamisesta?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

18.7.2013 19:37

LPR Kaukosäätimen paristo loppu tai onko säädin rikki :O

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

18.7.2013 21:23

Se led/diodi vastustaa läpi menevää virtaa. Se EI pätki sytytystä vaan viivästyttää sitä

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

19.7.2013 16:43

Miten tämä viivästys vaikuttaa? (anteeksi tyhmä kysymys :s )