Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 22:21

Pystyyko 95 suuttimella ajamaan kurillisella vakioputkella vai pitääkö alkaa suutinta vaihtamaan....

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 22:28

Ei me tiietä, jospa sää itte kattosit että käykö se vekotin laihalla vai ei ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 23:29

hirvisorsa kirjoitti:Osaisiko kukaan auttaa, kun tänään vaihdoin detsiini jarrupalat ja nyt kun olen ajellut sen jälkeen niin mistä johtuu, että jarrulevy on tulikuuma pienenkin ajon jälkeen? :| Ajattelin vain kysyä, koska ennen tuota ongelmaa ei ole ollut.


Tarkista että jarrupolkimessa on pieni "tyhjä alue" ennen kuin ottaa, ettei palat laahaa kokoajan.

aleksi98 kirjoitti:Pystyyko 95 suuttimella ajamaan kurillisella vakioputkella vai pitääkö alkaa suutinta vaihtamaan....


Riippuu vähän, ehkä pystyy mutta se röpöttää kyllä niin törkeesti että ei kyllä kannata. Itellä on nyt sisäänajon aikana 25mm peltikuri enkä suutinta jaksanu vaihtaa (98), röpöttää pienillä vaihteilla kyllä aika rankasti mutta pystyy ajamaan.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 23:45

Ressu1 kirjoitti:Mistäköhän kannattas lähtee ettimään vikaa kun pätkii yläkierroksilla ja kulkee kurittomana ja peltikurin kanssa samaa vauhtia eli noin 58 mittariin ei pitäs olla liian pienestä suuttimesta kiinni. Tulppa vaihdettu, kokeilen vielä säätää tota neulaa kun löydän jostain sen prikan siihen neulaan. Kun ajaa kurittomana nii kulkee 58 kierrokset noin 8400 ja kierrokset ei nouse, sitte jos tulee vähän alamäkee nii sit alkaa pätkii . Kun painaa ryyppyä niin hyytyy eli suutin pitäis olla oikeen kokonen . ite veikkaisin et vika on jossai sytytyksessä mutta mistäs lähen vikaa etsimään? Rajottimeen ei ole koskettu

Tuossa vielä video: http://www.youtube.com/watch?v=prs64F_SJFw
(videossa kuriton 106suutin)

Kenelläkään mitää ideoita? Kiitos vastauksista! :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.7.2013 14:02

Olis semmonen pikku kysymys, joka ilmaantui tänään kesken ajon. Eli kulkupelihän on vm. 2011 dt 50x ja ongelmaksi muodostuivat oikean puolen vilkut ja ajovalo. Vaihdoin tälläviikolla juuri uuden v-facen maskiksi ja pelitti niinkuin kuuluukin. Tänään ajovalo oli sammunut kesken ajon eikä lähtenyt toimimaan kannan heiluttelulla. Ja liitoksissa tuskin on vikaa, sielläkin uudet liittimet yms. Ja vilkkujen ongelma on se, että vaikka katkasijasta laittaa vilkuttamaan oikeen puolen vilkkuja niin edes mittaristossa ei vilku se vilkkujen merkkivalo. Mutta vasemmalle vilkuttaessa kaikki toimii normaalisti. Ja mittaristossa välillä vilkahtaa se valo kun kääntelee tankoa mutta vilkuissa ei tapahdu mitään. Eli mikä voi olla ongelma?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.7.2013 18:34

Ostin tos proxin mäntäsarjan ja katkes toinen männänrengas asennuksen aikana. Tilasin samankokoiset steptwo:n renkaat mut ylin rengas ei istu kunnolla. Tuntuu olevan liian iso. Eikö eri valmistajien männät ja männänrenkaat ole yhteensopivia vakiopyttyyn? Mistähän mä saan hommattua sopivat männänrenkaat tähän?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.7.2013 10:41

Eli, jäähdytinnestesäiliö, "syyläri?", ilmeisesti vuotaa. Kun sen täyttää, voi mopolla ajaa noin kuukauden ennen kuin se punainen merkkivalo syttyy, joka ilmoittaa moottorin ylikuumenemisesta. Tämän jälkeen säiliö pitää taas täyttää.

Käytin huollossa ja sanoivat että jo vuodon läytämiseen voi mennä pari tuntia, eikä vika silloinkaan välttämättä löydy.. Osaatteko neuvoa miten tämän saisi kotikonstein hoidettua? Kiitos etukäteen!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.7.2013 19:26

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/ ... stusaineet

tommonen varmaa vois toimia, kun ei mikään iso vuoto ole.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.7.2013 23:18

Jäähdyttimien paikkausaineiden käytöstä ollaan montaa mieltä, toisaalta se voi toimia hyvin vuodon tukkimiseen mutta toisaalta ainetta voi päätyä paikkoihin joihin ei pitäisi. Aine ei sinänsä tiedä missä vuoto on vaan muodostaa kalvon järjestelmän seinämiin. Tämä kalvo saattaa aiheuttaa ongelmia lämmön johtumisen suhteen sekä muitakin ongelmia. Itse en paikkausainetta käyttäisi.

Jäähdytysnesteen vuodon pitäisi olla suhteellisen helposti havaittavissa, jäähdytysneste muodostaa vaalean korroosiojäljen vuotaessaan esimerkiksi letkuliitoksesta. Jos vuotokohtaa ei näy järjestelmän ulkopuolella, yksi potentiaalinen vikakohta on kannen tiiviste josta neste pääsee palotilaan. Tiiviste voi rikkoutua esimerkiksi ylikuumenemisen tai huolimattoman asennuksen yhteydessä. Jos vuoto on noinkin vähäistä, neste saattaa kadota pakokaasujen mukana sen verran verkkaiseen tahtiin että pakokaasujen värissä ei ole havaittavissa mitään muutosta.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

7.7.2013 23:30

Enkä minä käyttäisi, koska yhden kerran käytin ja mitään siitä ei tullut.

Nesteet menivät ruskeaksi mönjäksi paikkausaineen jälkeen..Sai pariin otteeseen uusia nesteitä että oli puhdasta. Semmonen ei kyllä konetta jäähdytä oikein mitenkään.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.7.2013 3:12

hirvisorsa kirjoitti:Osaisiko kukaan auttaa, kun tänään vaihdoin detsiini jarrupalat ja nyt kun olen ajellut sen jälkeen niin mistä johtuu, että jarrulevy on tulikuuma pienenkin ajon jälkeen? :| Ajattelin vain kysyä, koska ennen tuota ongelmaa ei ole ollut.


Palat hankaa levyyn, paina männät satulassa kunnolla pohjaan, sit vasta palat kiinni ja ilmaa niin pitäs toimia.. Kato myös että jää pieni "tyhjä" alue jarrupolkimeen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.7.2013 10:48

Juu, eli mopo on Yamaha DT 50 vuodelta 2009. Mopossa ei ole muuta laitettua kuin omatekoinen kuristin. Menee sen 60. Aamulla siis lähdin ja pääsin ajaa 100 metriä normaalisti kunnes mopo sammui. Yritin mäkistarttia mutta ei käynnistynyt mutta otti kierroksia aina. Jäähdytysnesteen valo palaa, jäähdytysnesteen taso on alle minimikohdan ja moottorin itsevalvonnan valo palaa. Katsoin tulpan tänään, ja se oli likainen, putsasin mutta ei auttanut paitsi lähti jo osittain käyntii kerran. Mopossa on ollut jo jonkin aikaa tyhjäkäyntiongelmaa, välillä halunnut sammuta , vaikka olen säätänyt tyhjäkäyntiruuvia. Eli mitä avuksi? Uutta tulppaa? Kaasari?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.7.2013 12:16

miten ois paras polttaa nuo karstat paisarista ku siellä on se katalystaattori ni en haluais että se mennee rikki:)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.7.2013 12:57

Pateee_h kirjoitti:Juu, eli mopo on Yamaha DT 50 vuodelta 2009.


Uutta tulppaa kehiin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

8.7.2013 18:38

Ja tietysti myös jäähdytysnesteen katoamisen syy tulee selvittää. Ensi alkuun lisää jäähdytinnestettä säiliön ylärajaan asti ja tarkkaile nesteen tasoa. Mikäli nestettä tuntuu katoavan, on jossain liitoksessa vuoto, säiliö tai syyläri haljennut tai kannentiiviste rikkoutunut. Viimeksi mainittu aiheutta jäähdytysnesteen pääsyn palotilaan jolloin myös tulppa saattaa lakata toimimasta.