Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.6.2013 20:09

Eli kysyn nyt kaverin puolesta tällasta:
Ajon aikana jammu pitää outoa ääntä, vähän niin kuin ketjut hankaisi kiinni johonkin, mutta eipä ne kyllä mihinkään hankaa. Kaverin mukaan ääni tulee eturenkaasta, itse en kyllä huomannut mistä ääni tuli, mutta voisko tämä outo ääni mahdollisesti tulla laakereista, jotka ovat menneet huonoksi?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.6.2013 20:29

Se voi olla, kattokaa eka ettei siellä oo joku kivi tai muutapaskaa joka metelöi.

Sitten mulla on tällä hetkellä mopossa 100 suutin ja meinasin piperia hommata niin paljonko sitä suutinta pitää isontaa ? vai pitääkö ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.6.2013 21:41

Vinkkejä miten ottaa DT:n emäputken se alapään ohjauslaakeri pois? lämmittämällä? on meinaan tiukassa :lol: uskaltaako sitä kinka paljon kammeta ylöspäin?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.6.2013 23:21

mistäs päin kannattaa lähtee ettimään ongelmaa kun vaihoin kaverin sähköt omaa vehkeesee ja nyt syö sulakkeita kun ajaa mut kierrättäessä ei ongelmaa. (olettaen että vetää maihin töysyssä esim) eli missä on detsissä nää basic nirhaumat johdoissa? tai että mitkä johdot yleensäkkin ei saisi osua maahan yms?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.6.2013 14:40

Itellä vei sulakkeita kun otti kaksjohtoo ihan kevyesti yhteen nirhautuneina. En tiiä mitä ne johot oli mutta maskin takaa löyty.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.6.2013 12:53

Voca_Racing kirjoitti:Noi on niitä dtn ominaisuuksia, helpoiten oisit saanu pytyn irti irrottamalla koneen etummaisen kiinnityspultin ja nostamalla konetta, pytyn hoonaisin, kannessa noi hakkaumat ei haittaa mitää, jos ne häirittee nii voi niitä vähä hioa pois.


Tuota pultti juttua en tiennytkään :) Laitoin pytyn moposportille hoonaukseen. Luulin että pytty on nicasil pinnotettu mut kuulemma ihan alupytty ja ois voinut kuulemma porata mut ostin jo 40.30 männän valmiiks niin otin sit pelkän hoonauksen. Sanoivat kyllä et ihan kaikki jäljet ei hoonaamalla lähde, mut varmaan toimii ihan hyvin näinkin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

14.6.2013 18:03

Yamaha_91 kirjoitti:
Voca_Racing kirjoitti:Noi on niitä dtn ominaisuuksia, helpoiten oisit saanu pytyn irti irrottamalla koneen etummaisen kiinnityspultin ja nostamalla konetta, pytyn hoonaisin, kannessa noi hakkaumat ei haittaa mitää, jos ne häirittee nii voi niitä vähä hioa pois.


Tuota pultti juttua en tiennytkään :) Laitoin pytyn moposportille hoonaukseen. Luulin että pytty on nicasil pinnotettu mut kuulemma ihan alupytty ja ois voinut kuulemma porata mut ostin jo 40.30 männän valmiiks niin otin sit pelkän hoonauksen. Sanoivat kyllä et ihan kaikki jäljet ei hoonaamalla lähde, mut varmaan toimii ihan hyvin näinkin.


EDIT: Nyt tuli pytty hoonauksesta ja vähän jäi jälkeä http://www.motot.net/galleria/kuva185172/, mutta luulis menevän?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

14.6.2013 20:16

Mulla irtos kytkintappi tai se Kuva tuo koneesta. Mitenkäs sen nyt takaisin saa ?
Vihdoinki oli kaikki kunnossa ollu niin eiköhän toi irtoo :paha:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

14.6.2013 20:22

Sinulla on se tapin jousi irti tai poikki todennäköisesti. Nopea korjaus on se, että laittaa tuon kuvassa näkyvä nippusiteellä kiinni eturattaansuojaan tai sitten ostaa uuden jousen. Ei maksa paljoakaan, itse kun ostin uuden jousen viime syksynä, niin se maksoi n. 2€ paikallisesta Yamaha-liikkeestä. :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

14.6.2013 20:27

Niinhän se olikin hajonnut ja meni takas alas ku otti vaijerista irti ja pyöräytti :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

14.6.2013 20:51

Joo, mullakin on tuo juosimennyt rikki, ja ihan hyvin se siellä pysyy.. Vaihdepäällä tiukasti on siellä kiinni, ja vapaalla taas irtonaisena.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

15.6.2013 9:43

Eli olin eulen ajelemassa mopo toimi hyvin, sammutin ja yritin uudestaan mutta ei lähtenyt enää käyntiin, tulpan olen kattonu tulpan, vähä lupailee mutta ei silti lähde käyntiin, mittaristossa palaa myös se moottorin "vikavalo", ja tekniikka on 73cc airsal, leovince v6 ja välit vaihdettu, Apua kaivataan!!!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.6.2013 19:03

Eli Detsi ei anna enää kipinää , mistä kannattaa lähtea etsimään ekana syytä ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.6.2013 19:29

Miulla 2010 detsi vuotaa öljyä ilmeisesti vaihdepolkimen stefan välistä. pitääkö kone purkaa vai saako sen stefan vaihdettua ilman purkamista? miten sen saa ulos?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.6.2013 20:54

Konkari97 kirjoitti:Eli Detsi ei anna enää kipinää , mistä kannattaa lähtea etsimään ekana syytä ?


Onko morici rajotettu, vai ledi viritelmät ? ymsyms kato ne lävitte. perusteellisesti katot tulpanjohon yms puola...