Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 23:28

hirvisorsa kirjoitti:Pätkimiseen saattaa auttaa suuttimen vaihto ja jarruvalon palamiseen auttaa se, että katso ovatko johdot oikein ja tarkista jarrukahvasta ja jarrupolkimesta, että liittimet ovat kunnolla kiinni. ;)

Selvä kiitoksia :) minkäs kokost suutinta suosittelisit vaki mopolle ?:D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 23:35

Kokeile vaikka 2-5 numeroa isommalla riippuen siitä mikä suutin siellä on vakiona. (Kaikissa ei oo samaa suutinta vakiona)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 23:39

Juunish jos noihin etu sivun ohjeisiin ja omaan järkeen on luottamista niin ilmausta ei tarvitse jos täyttää järjestelmän alhaalta päin.
Mites ton vesipumpun toiminnan vois tarkistaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 10:47

Juunish kirjoitti:Ihme valopäitä, ilmatkaa se jäähdytysjärjestelmä niin ei lämpene.


Jäähdytysjärjestelmä ilmattu , kiertää hyvin ymsyms. Viileämmillä keleillä lämpömittari pysyy 40km putkeen ajetulla matkalla noin. 2-3 palkin kohalla, lämpimillä keleillä (25-30c) näyttää noin. että kohta täysissä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 11:25

Sama täällä. Ite pidän mittaristossa aina lämpömittarii esillä ja jos on pilvistä tai alle 20 astetta niin lämmöt on yleensä siinä 3 palkin kohalla mutta jos aurinko paistaa ja lämpöäkin on +20 astetta niin ajossa pysyy siinä 3-4 palkin kohilla mutta pysähtyessä lämmöt nousee melkein tappiin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 11:34

Purettiin tuossa tuo minarelli ja katottiin että ne vaihteiston hammasrattaat on kunnossa ja niinku olikin, mutta kun laitettiin kasaan ni kumpikaan pakka ei pyörinyt kuin vähän... mikä vois olla vikana ja missä? ja vapaalle ei myöskään mene.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 11:49

Okein kasattu, prikat oikeilla paikoilla?

Sitten tuohon mun ongelmaan. Miksi mittari näyttää jokaisella mittarin asetuksella nopeutta täydessä vauhdissa yli 100km/h? Mopo kulkee oikeaa nopeutta about 65.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 12:35

pakkaa ei purettu muuten kuin otettiin lohkosta irti jua prikatkin pitäis olla paikollaan.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.6.2013 12:39

ja tuon mittarin lukema on ihan normaalia mullakin näyttää aina jos ajan täysiä. Todennäköisesti anturi saa liikaa impulsseja ja se johtuu siitä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.6.2013 13:45

Tarvisin vähän apua kannen kiristämiseen. Momenttiavainta en omista joten pitäisi "näppituntumalla" kireys arpoa. Olen muistaakseni kuullut ohjeen että niin tiukkaan kun saa näppivoimin ja sitten vielä 1/4 kierrosta.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.6.2013 14:58

Itse kiristin sen näppituntumalla räikällä samallailla, kuin tulpankin eli sormilla niin tiukalle ku menee ja sitte loppuu pie kiristys vielä räikällä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.6.2013 21:52

luulin että toi mun x-limitti leikkas ku löi alamäessä takarenkaan lukkoon ja kiksi ei enää liikkunut. otin sitte pytyn irti ja kattelin, mutta sehä oli ihan hyvässä kunnossa niinku mäntäkin. siinä sitte ihmettelin ku ei mäntä vieläkään liikkunut vaan se oli jumissa alhaalla. otin kytkinkopan irti ja kone pyöri taas. ihmettelin tottakai että mitäs vittua. laitoin kytkinkopan takas kii ja kone pyöri kierroksen ennenku mäntä taas jäi jumiin sinne alas. elikkä nyt ihmettelen vaan että miksi vitussa tää ny tällee? Viriä pyörässähän on 85cc top performance, giannelli, kaasari jne...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.6.2013 22:22

Ostin vääntyneen alkukäyrän miten sen saa väännettyä takaisin?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.6.2013 13:16

Mistäköhän nyt vikaa kannattais ensimmäisenä lähteä etsimään, kun -09 DT toimii vapaalla ja rauhallisesti kiihdyttäen normaalisti, mutta kun esim. ~30km/h kohdalla ja about 6k-7k kierroksen kohdalla pistää kaasun pohjaan niin kierrokset ei nouse (pikemminkin taitaa laskea). Vireinä on kuriton putki ja 95 suutin ja tällä yhdistelmällä on aiemmin mopo pelittänyt.

E // Eli siis ongelma ilmenee vain, kun kaasun laittaa pohjaan nopeasti. Jos antaa pikku hiljaa kierrosten nousta niin kaikki toimii.

Muutama päivä takaperin mopon ollessa parkissa kaupungilla tätä alkoi ilmetä, eli voisiko olla että pikkupojat ovat käyneet tekemässä vain mukahauskan pilan minulle?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.6.2013 20:10

mites tyhjäkäynnillä? taitaa käydä laihalla...