Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 11:25

mikähän detsiin taas iski? ajoin eilen kouluun nii lämpöleikkas, noh oottelin siinä vähäaikaa ja polkasin käyntii ja jatkoin taas matkaa. nyt alkaa jo ärsyttää ku pitää ajaa 30 km/h ettei leipase :D ei auttanu öljyjen laitto suoraa tankkiin, eikä jäähytysjärjestelmän putsaus. Kuumalla koneella nesteet oikeen kiehuu syylärissä ku antaa lämää, mut kylmällä ei mittää, voisko se vika sit olla tossa jäähytinjärjestelmässä ? :roll:
E: tosiaan teki tuota talvellaki, mutta samalla ku tein konerempan se katos..

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 12:10

Vesipumppu voi olla paskana jos kerta oot järjestelmän putsannu yms. Onko kaasarin säädöt muuten kohillaan? Ettei käy liian laihalla?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 12:52

varpaat_suussa kirjoitti:Vesipumppu voi olla paskana jos kerta oot järjestelmän putsannu yms. Onko kaasarin säädöt muuten kohillaan? Ettei käy liian laihalla?

Vesipumppu ilmeisesti toimii, käytin sen auki ja ainaki polkaistaessa se pyöri. en sitten tiiä onko vesipumpun rattaan "lavat" jo kuluneet.. Säädöt pitää vielä tarkistaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 19:05

Elikkä DT kuolaa öljyä änkästä ihan hulluna,muutaman kymmenen metrin jälkeen saa jo monta tippaa. Putkena toimii Gianelli ja suutin 95. neula yhen ylempänä. Seokset on 2% ja tulppa maitokahvin värinen. Voisko vaikuttaa että tuorevoitelusäiliössä on liikaa öljyä? (täytin sen ihan piri pintaan)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 22:15

Mikä vois olla 2006-vuosimallin detsissä vikana kun etuvalo palaa todella himmeästi ja kiilumalla? Kiitos jo etukäteen! Maski on vakio.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.5.2013 13:42

Aksuli96 kirjoitti:Semmosta vikaa DT:ssä että yhtäkkiä hävinny tehot ja joutuu suunnilleen kutos vaihteen laittaan jo silmään kun on vauhtia 40 km/h :s Ja sitten että ei lähde käyntiin ajon jälkeen kun lämpimänä yrittää käynnistää vaan pitää antaa mopon seistä jonku aikaa että saa sen käyntiin.
En tie voisko vika olla LED:issä kun on sellanen rajottamassa vai voisko olla sytytystulppa? Juuri alkanu myös moottorin vikavalo palaan jostain syystä?





Onko puristukset hävinny? lämpöleikannu? putki voi olla myös tukossa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.5.2013 13:48

IceTrollKing kirjoitti:Mikäs DT:ees kun iskin Turbokitin kiinni, välitykset ovat 12-52 ja suutin 95 (sama kuin kurittoman kanssa) ja moric on porattu, Sain kulkemaan noilla väleillä vaan, 70 ?

Vakioputkenkin kanssa vauhti tippui yksi pv vaan enää 63-65 kun ennen meni sen n. 72 sigmaan. HUOM! Kävi samana pv silloin että ajoin tuppi nurin ja mopo sammui joten oisko lämpöleikannut?

Onko kaasarin säädöissä jtn vikaa ja vielä se, että änkkähän on vakio änkkä katkastulla välipillillä ja siinä on joku peltiputki päällä joka yhistää TK:oon ja änkän, voiko tuo vaikuttaa mitenkään koska sieltä tulee vähän pakokaasua välistä itse paisarin puolen liitoksesta ?

Kokeilin 110 suuttimella, puoleen kaasuun kierrättää normaalisti sitten silleen "PÖRÖRÖR" rupeaa röpöttämään pahasti, sain kerran toimimaan, että toimi yhtäkkiä normaalisti -> bensa loppui joten tankkasin ja uudelleen tekee, enkä ole nyt saanut toimimaan ollenkaan. Suutin liian iso?

¨http://www.youtube.com/watch?v=4qn5MX6EIMo Vähän samalla tavalla kun tossa videossa mutta kierrokset ei nouse vaikka pitäisi kaasun pohjassa.






ootko kokeillu isompaa suutinta? 100 -->? :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.5.2013 13:50

villexp kirjoitti:Mikähän mahtas olla Yamaha DT 50 -07 ku kastelee tulppaa kokoajan? Kaasari putsattu ja ilmanputsari ku epäiltiin että mennyt pesun yhteydessä vettä ilmanputsariin. Kun kastuneen tulpan sytkällä kuivaa ja laittaa takasi nii käy noin minuutin tai alle tyhjäkäynnillä mutta jos painaa kaasua vähänkin enemmän niin tukehtuu ja tulppa kastuu ja taas tulppa irti ja kuivata sytkällä ja taas sama homma? Mikähä mahtas olla vikana? Mahtasko olla se kun laitoin 100 suuttimen koska kuriton putki? Vastauksia mahdollisimma nopiaa ku pitäs jo kovaa päästä ajelee !




ootko kokeillu uutta tulppaa? :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.5.2013 16:01

onko dt:ssä liian iso suutin ku ei saa säätöihin paitsi ilmaruuvi raittiisti auki, jolloin kone lämpenee ja lämpöleikkaa? Suutin on 95, jolla kyllä toimi ennen koneremppaa montavuotta.. Vaikuttaako tuo kiinnileikkaaminen muuten laakereihin? aina pysyy tehot tallella mutta nyt olen ainaki kuulevinani ihmeellistä "rohinaa"
mikäpä vielä vois olla ku koulusta lähin nii pätkii ja tökkii? ihan ku ois sytytyksessä joku vika :nörtti:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.5.2013 20:01

Mitäs tos deetees vikana ku lämmöt nousee korkeelle? Jäähdytinnesteet vaihdoin mutta ei auttanut, aattelin vaihtaa seuraavaks termostaatin ja missäs se tarkalleen sijaitsee?
Vai voiko olla muita vikoja kuin termostaatti? Ja vaihdoin noi nesteet alkusivun ohjeiden mukaan joten ilmaa siel ei pitäs olla.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

30.5.2013 23:01

No , nyt kun on niin lämpimät ilmat ollu ( oulussa +25) niin pakostakin se on siellä aika kuumana, koska syyläriinkin tulee lämmintä ilmaa ymsyms.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 19:37

Ihme valopäitä, ilmatkaa se jäähdytysjärjestelmä niin ei lämpene.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 22:01

lämpömittari lahos joten lämmöt pitää tarkistaa säätäessä varovasti pytystä,joten mikä on se optimaalinen lämpötila kädellä mitatessa.esim nyt pystyy koskettamaan pyttyä kädellä. ulkona lämmintä sen 25'c

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 23:12

Moro. Mull ois malaguti xsm joka pätkii ku antaa kaasua enimmääkseen 4 ja 5 vaihteella mutta asiaan auttaa ku antaa ryyppyä samalla. Parisen viikkoa olen ajanut niin. Mikä siinä vois oikeesti olla vikana ? Minulla ei myöskään toimi jarruvalo, takavalo palaa kyllä muttanjostain syystä ei jarrupoljina saati kahvaa painaessa näy jarruvalo. Voisiko syy olla sähköissä vai mitä te veikkaisitte? olis meinaa kiva korjaa noi viat

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

31.5.2013 23:23

Pätkimiseen saattaa auttaa suuttimen vaihto ja jarruvalon palamiseen auttaa se, että katso ovatko johdot oikein ja tarkista jarrukahvasta ja jarrupolkimesta, että liittimet ovat kunnolla kiinni. ;)