Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 20:36

Sanokaas ny joku järkevä miksei detsi kulje enää sylinterin ja männän vaihdon jälkeen kuin 78 km/h. Ja vireinä oli tecnigas enox, 105 suutin ja 12/58 välit.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 22:23

Nyt tarvis jonkun viisaan kertomaan, että onkohan ihan ok, kun pytyn ja männänvaidon yhteydessä alkoi vuotamaan tuorevoiteluöljyä sieltä mihin menee säiliöstä se putki. Se pääsi nousemaan sieltä hieman, sitten se vuotaminen loppui, kun laitoin sen takaisin. Kyllakai siellä täytyy olla joku parempi kiinnitys, eihän se nyt voi noinvaan irrota sieltä? Ohessa kuva siittä paikasta.http://aijaa.com/Xx9sSu

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 22:43

Kai oot avannu ton kopan ja kattonu et ne klemmarit on kunnolla niissä letkuissa kiinni?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 22:55

Meneekö arienten stefat dt:n keulaan? Tilasin prkl scatterilta saman kokoset stefat mitä kuuluukin olla ja kuvassa oli samanlaiset kun detsissä,mutta paketin avatessa ihan erilaiset :paha:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 23:21

Kertokaas mikä vikana kun yritän polkea mopoa käyntiin niin kuuluu vain tsup pakoputkesta ja ei lähde käyntiin ja kastelee tulpan melkeinpä joka polkasulla läpät olen vaihtanut ei auttanut mitään mopo on yamha dt 07 suuttimen koko on 110 ja virejä on porattu moric ja kurit pois putkesta voisiko vika olla suuttimessa? :/

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.5.2013 23:53

varpaat_suussa kirjoitti:Kai oot avannu ton kopan ja kattonu et ne klemmarit on kunnolla niissä letkuissa kiinni?


Joo kiitti vinkistä. En ole avannu sitä koppaa vielä, kun on tuossa vehkeessä kaikenlaista askartelemista vielä muutenkin. Arvelin itsekin, että täytyy siellä olla ne letkun kiinnikkeet. Mulla on moottorikorjauskokemusta enimmäkseen näistä uudemmista nelitahti mopoista, ja niistä vanhemmista kakstahti mopoista, joita korjailin viimeksi joskus 80-luvulla. Kiitoksia sullen. Availen sen kopan, ja katson mitä sieltä sitten löytyypi.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.5.2013 16:35

zyyzo kirjoitti:Kertokaas mikä vikana kun yritän polkea mopoa käyntiin niin kuuluu vain tsup pakoputkesta ja ei lähde käyntiin ja kastelee tulpan melkeinpä joka polkasulla läpät olen vaihtanut ei auttanut mitään mopo on yamha dt 07 suuttimen koko on 110 ja virejä on porattu moric ja kurit pois putkesta voisiko vika olla suuttimessa? :/


Tulppa ja tulpanhattu vaihtoon. Sillä ainaki mun detsistä korjaantuu :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.5.2013 19:52

Jippeyee kirjoitti:Meneekö arienten stefat dt:n keulaan? Tilasin prkl scatterilta saman kokoset stefat mitä kuuluukin olla ja kuvassa oli samanlaiset kun detsissä,mutta paketin avatessa ihan erilaiset :paha:


Vastaan itselleni : Myyvät stefoja pölysuojien kuvalla

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.5.2013 20:28

jäähdytin nesteen vaihto olis edessä mut rupesin miettii et mistä noi vanhat nesteet saa pois ja miten uudet tilalle jos jku vois selittää?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.5.2013 20:34

Mää olisin nyt avun tarpeessa ! kiitos etukäteen!

elikkäs dt (-08) ei oo toiminu moneen viikkoon kunnolla ja alkaa pikku hiljaa vituttaa ku ei pääse ajamaa... eli vika on se että tehot ovat kadonneet ja mopo pätkii ylä kierroksilla, joskus saa kierrokset nousemaan tappii asti kun antaa kaasua pikku hiljaa, mutta ei aina... vireinä tyhjä putki ja porattu moric, suuttimena tasan 100. ja dtstä otettu tuorevoitelupois käytöstä

oon kokkeellu jo vaikka mitä esim. putsannu kaasarin kahesti ja kattonu onko siinä kaikki kuosissa, puhistanu ilmanputsarin kahesti, vaihtanu tulpan, kahtonu kaikki johot ettei oo mitää vikaa, tulpanhatun oon testannu toimiiko, tarkistanu putken (vuotaa sylinterin aukosta jossa on alkukäyrän toinen pää (ei tuunimi mielee) ja putkessa on pari pientä reikää, voisiko se olla syy?), vaihtanu magneettoon menevän johtojen liitosboxi? ku näytti siltä niikuolis kärähtäny, kokkeellu isompaa ja pienempää suutinta, eituu nyt muuta mielee.. mutta vielä sellane ku putki kuumenee tosi nopeesti, kokkeelin vaihtaa jäähdytysnesteet mutta ei auttanu.. ja vielä etulamppu on palanu jo kahesti n. 2 viiko aikana ja takavalo kerran (en oovaihtanu)... laitoin yhesä vaiheesa töötin kiinni ku ei ollu (kun ostinmopon) voisko olla että ei saa johonki tarpeeks virtaa? en oo mikää sähköinsinööri nii...

ei ollu tuosa välttämättä kaikkia mutta apua! kiitos!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.5.2013 20:38

jammu dt50x kato tään keskustelun eka sivun 6. kohta

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.5.2013 20:47

_arrttuu_ kirjoitti:jammu dt50x kato tään keskustelun eka sivun 6. kohta

Joo katoin ton jo mut se vaa mietityttää et miten ne nesteet saa eka pois?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.5.2013 20:50

Avaa vesipumpun alin ruuvi niin nesteet valuu siitä poies.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 0:51

arttu aika hyvin oot jo metsästäny vikaa. Putken kuumenemiseen viittaa laihalla käynti.
Voisko olla että sytytys perseellään / ei pysy perässä että rupee yläkiekoilla riehumaan? Puola kuitenkin ok ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.5.2013 1:32

Eli Yamaha DT50x -08 tykkää pätkiä, kun kone lämpiää oikeen kunnolla tai tarttis vääntöjä. Kadulla normaaliajossa ja mäissä kyl toimii ihanormisti, mutta sitten, kun siirrytään huonommille teille maastoon jossa pehmeempää tai juurikkoo/kiviä, jyrkempiä mäkiä niin eivaan riitä potku vaan alkaa pätkii ala-keksikierroksilla. Pätkintä loppuu siinä 6tonni vähä päälle paikkeilla jonka jälkee naukuu oikee sulosesti. Tuntuu tai käykinki aikavarmasti liian rikkaalla, mutta tulpan käre taittoskohasta jo nytten näyttäs olevan ihanhitusen laihalla, mutta muu kärjestä näyttäs et vähän liian rikkaalla. Kertokaas miten säädän ton nyt?

Ja vielä, että kun kone lämpiää ja koittaa ottaa kierroksia vaikka ois alkamas sudittelee niin tulee sellasii "ilmakuoppia :lol: ". Eli katoo vaa kierrokset ja tukehtuu, ja sitten ottaa taas vähä mut tukehtuu taas.

Vaikuttavia tekijöitä varmaan on hoonattu pytty ja airsalin B ylikoon mäntä, 102suutin, leovince v6, penkialla olevaa aukkoo ilmanputsariin hitusen isonnettu jonka jälkeen pätkintä vähän helpotti, neula toiseksialimmallaan, kierrosterajotin ohitettu, 12-65välit jos niillä ny mitää merkitystä :lol:

Pätkintä alko, kun vaihoin männän, hoonautin pytyn, isonsin 95->102 suuttimen, kun 95 oli liia pien leovincenkaa ja sentakia mäntä leikkasikin kii luultavammin, vaihoin lootaöjyt, jäähytysnesteet, vesimumpu akseli ja ropelli, putsasin ilmanputsari pesin ja öljysin, kaasarinputsasin.

Luultavasti alakierroksilla saa siis liikaa löböö, mutta ylhäällä taas sopivasti/liia vähän. Uskaltaako neulaa laskee vielä ja vaikka laittaa 105suuttimen ja kaasarin ilma/bensa seosruuvii sääellä, ettei vaa menis liian laihalle tai laittaa 100suutin ja koittaa saada sillä säädettyä?

Esittäkää tarkentavii kysymyksii jos jotai jäi epäselväks :) Kirjotus voi olla vähä epäselvää, mutta parhaani yritin :lol: Johan tuli tekstiä :lol: