Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 16:59

2 Kysymystä.
1. Mistä löytäisin vakioputken yamahaani (DT R -07)
2. bensatankin korkki ei oikein toimi ei suostu menemään lukkoon ja muutenkin oudon kuuloinen.

Kiitos vastauksista!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 17:29

1: kannattaa katsoa nettivaraosista, täältä myydään-osastolta, purkumopoista yms. Uutena hinta oli muistaakseni jotain 500-600€...
2: se on todennäköisesti rikki ( :idea: ), ootko availlu sitä ilman avainta (kierittämällä) tai onko se tippunu?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 21:22

Mikähä toho dt see tuli ko käytin tankin poisa ja takasi ni rupes mittaristossa palammaa moottori ylikuumenemis valo ja vikavalo vilikkuu?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 21:32

Kato et se liitin on kunnolla kii ja et sie liittimes ei oo mitää paskaa sisällä ja se johtoki saattaa olla poikki.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 21:35

.
Viimeksi muokannut Dtt päivämäärä 17.12.2012 20:42, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 21:37

Emt seuraa johtoo ni tiiät :lol:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 22:21

Wildzuria kirjoitti:Sellaasia ongelmia omassa dt:ssä että kytkin ei irrota tarpeeksi vaieria koitettu säätää mutta ei silti toimi ja kytkintappi nousee kytkintä painaessa ja siinä on joku edellisen omistajan tekemä patentti mikä ei kyllä pidä sitä tappia alhaalla, ja toinen juttu on että kun tyhjäkäyntiä säätää sen saa täysin kohdilleen helposti säädettyä mutta sitten kun kääntää tankoa oikealle päin mopo sammuu sen jälkeen kun laittaa takaisin käyntiin ei meinaa taas pysyä tyhjäkäynnillä. Osaisiko kukaan sanoa mistä nuo kyseiset viat johtuu ja millä ne saisi kuntoon?


^^jaani^^ kirjoitti:vaihda jäykemmät kytkinjouset


Mitä kytkinjouset muka tuohon vaikuttaa? ja osaako kukaan sanoa että mistä se johtuu että se kytkintappi nousee?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.9.2012 22:45

Toi kytkintapin nousu on ihan tyyppivika dt:ssä. Veikkaan että se ei tykkää siitä kun esim. liikennevaloissa pitää pitkään kytkintä pohjassa, ja sitten ajan myötä jossain vaiheessa alkaa nousemaan.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 17:39

Mutta eikö kukaan osaa sanoa millä sen saa kuntoon? Ja missä se vika on että se nousee? jos se kerta tyyppivika on :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 18:14

Taivuttelet raudasta jonkun läpän, minkä laitat magneeton kopan pultin alle, niin että se on kytkintapin päällä ja pitää sen siellä. Kato myös, ettei vaihteiston huohotusletku/nippa oo tukossa. Kerää painetta sinne ja sitte ainaki nousee tappi.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 20:39

Elikkäs kertokaa et mikä on vikana kaverin detsissä kun se ajaa pitkää matkaa tai vähän aikaa kaasu pohjassa ja sitten pysähtyy jonnekkin nii kone on aivan tulikuuma ja pakokaasu haisee ihan oudolle? Kysykää lisää infoa jos ette ymmärtäneet.
Ois kiva saaha tietää koska itselläni kyseistä ongelmaa ei ole.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 20:44

Lisää saisit kertoa :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 22:01

Mikähä on ku detson paripäivää sitten yöllä tyhjens akun ja nyt ei vissiin lataa sitä ollenkaan?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 22:03

Lataappa se akku täyteen, sitte katot väheneekö virta. Varmaan akku vaan menny.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.9.2012 22:11

Elikkäs kertokaa et mikä on vikana kaverin detsissä kun se ajaa pitkää matkaa tai vähän aikaa kaasu pohjassa ja sitten pysähtyy jonnekkin nii kone on aivan tulikuuma ja pakokaasu haisee ihan oudolle? Kysykää lisää infoa jos ette ymmärtäneet.
Ois kiva saaha tietää koska itselläni kyseistä ongelmaa ei ole.

Eli siis jatkoa tohon ylimmäiseen. Elikkä mopo kulkee kuitenkin normaalisti mutta moottori kuumenee todella kuumaksi ja kun pysähyy ja antaa käydä tyhjäkäynnillä mopo alkaa savuttamaan todella paljon ja pakokaasu haisee sellaiselle oudolle hajulle ja sitten kun sen sammuttaa niin se paukauttaa putkessa. olisiko vika laihasta polttoaine seoksesta?