Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.6.2013 1:08

Siellä on 5 prikkaa eli

-Vetoakselin kumpaakin päähän eli yht. 2
-Vaihderummun päälle prikka
-Vaihdepolkimen akselille kumpaakin päähän eli yht. 2.

-Kytkinakseliin ei tule ollenkaan prikkoja.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.6.2013 13:00

Tuossa on vetoakselin päissä sellaiset ura prikat joissa lukkosokat on syvennyksessä. tuleeko siihen kytkin kruunun alle se *jousi prikka* ja sitte normaali?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.6.2013 22:27

http://www.youtube.com/watch?v=ZFanfYyG ... e=youtu.be

Eli mikä mahtaa olla vikana. Tyhjäkäynnillä käy hyvin, mutta sitten kun antaa kaasua niin mopo alkaa "booaamaan" ja sammumaan jos ei ota kaasua pois. Voiko olla vaan aivan liian pieni suutin vai missä vika? Alkoi sylinterin hoonauksen ja männän vaihtamisen jälkeen. Kuritkin lähti samalla pois.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

25.6.2013 23:52

Muistithan säätää kaasarin uusiksi kurien pois oton jälkeen? Suuttimeks 90-100 ja neulan asentoa tarvittaessa muuttamaan. ;)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.6.2013 15:31

Juu eli jäähdytinnestesäiliö, "syyläri?", ilmeisesti vuotaa. Kun sen täyttää, voi mopolla ajaa noin kuukauden ennen kuin se punainen merkkivalo syttyy, joka ilmoittaa moottorin ylikuumenemisesta. Tämän jälkeen säiliö pitää taas täyttää.

Käytin huollossa ja ensimmäinen vapaa aika olisi ollut vasta parin viikon päästä.
Sanoivat että jo vuodon läytämiseen voi mennä pari tuntia.. :s Osaatteko neuvoa miten tämän saisi kotikonstein hoidettua?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.6.2013 20:36

Moro !
Elikkäs ostin tossa pari päivää sitten 19000 km ajetun vm 2006 yamaha dt:n. Tänää kuitenkin huomasin että kytkin luistaa. Luistamisen voi huomata liikkeelle lähdössä sekä ajaessa vaihteitten huonolla vaihtumisella. Yritin säätää kytkintä kahvan vierestä mutta sillä ei ollut vaikutusta luistoon. Mitä nyt ? Pitääkö kytkinlevyt käydä vaihdattamassa jossakin, ja paljon tällä tulee hintaa ? Pitääkö muuta vaihtaa kytkinlevyjen lisäksi ? Tuleeko kalliiksi ? Kiitos jo etukäteen vastauksesta/vastauksista.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.6.2013 20:45

Mikähän on DT.ssä vikana kkun akku tyhjenee nopeaa eikä lataudu ?
Uus akku on ollu nyt alle kuukauden ja tyhjänä nyt. Eli ei siis ajossa lataa akkua ?
Mikä osa/osat voi olla rikki kun ei lataa akkua ?

Koitin akkulaturilla ladata akun mutta ei lataantunut.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.6.2013 23:13

lemeke kirjoitti:Moro !
Elikkäs ostin tossa pari päivää sitten 19000 km ajetun vm 2006 yamaha dt:n. Tänää kuitenkin huomasin että kytkin luistaa. Luistamisen voi huomata liikkeelle lähdössä sekä ajaessa vaihteitten huonolla vaihtumisella. Yritin säätää kytkintä kahvan vierestä mutta sillä ei ollut vaikutusta luistoon. Mitä nyt ? Pitääkö kytkinlevyt käydä vaihdattamassa jossakin, ja paljon tällä tulee hintaa ? Pitääkö muuta vaihtaa kytkinlevyjen lisäksi ? Tuleeko kalliiksi ? Kiitos jo etukäteen vastauksesta/vastauksista.


Kytkinlevyjen vaihto on melko helppo homma, eli ei kyllä tarttee huoltoon viedä, jos on homma vähänkin hanskassa. Öljyt pois koneesta, kytkinkoppa irti ja sitte se kytkimen mutteri ja jotain muutakin irti (en muista tarkasti, on jo jonkin verran aikaa tästä operaatiosta), niin kytkinkruunu irtoaa ja levyt onkin sitten helppo vaihtaa. Samalla suosittelisin kytkinjousien vaihtoa. Joku saa korjata/ täydentää, jos sille näkee tarvetta :)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

1.7.2013 15:59

varpaat_suussa kirjoitti:Muistithan säätää kaasarin uusiksi kurien pois oton jälkeen? Suuttimeks 90-100 ja neulan asentoa tarvittaessa muuttamaan. ;)


Ei ollut suuttimesta kiinni. Aivan sama vika vieläkin. Mitähän nyt pitäisi kokeilla? Tarkistin myös ettei kannentiiviste vuoda.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.7.2013 19:29

Olisiko kellään antaa tietoa mikä omaan 09vm detsiin tuli: Hyyty ajossa ja lähti sen jälkeen vain ryypyllä käyntiin mutta kierrokset taivaissa. Puhistin kaasarin ja nyt se saa kipinää ja bensaa mutta ei käynnisty enää ollenkaan? :s

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.7.2013 22:23

Elikkäs olisiko jollakin tietoa, että mistä on kyse, kun ajan "kaasu pohjassa" niin välillä kierrokset häviää kokoajan ja vaikka laittaisin kyseisellä hetkellä kytkimen pohjaan ja annan kierroksia niin kierroksia ei tule vaan sammuu??

Ps... Itse epäilen kaasaria, että siellä on joku roska tms.. :s :(

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 0:05

Oisko kellään tietoa mistä saa uuden sokan/prikan neulaan ku meni prkl hukkaan toi sokka/prikka :D
(ei easypartsilta)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 0:13

No toi nyt tuli nopeella googletuksella ekana esiin: http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=21783

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 0:40

Mistäköhän kannattas lähtee ettimään vikaa kun pätkii yläkierroksilla ja kulkee kurittomana ja peltikurin kanssa samaa vauhtia eli noin 58 mittariin ei pitäs olla liian pienestä suuttimesta kiinni. Tulppa vaihdettu, kokeilen vielä säätää tota neulaa kun löydän jostain sen prikan siihen neulaan. Kun ajaa kurittomana nii kulkee 58 kierrokset noin 8400 ja kierrokset ei nouse, sitte jos tulee vähän alamäkee nii sit alkaa pätkii . Kun painaa ryyppyä niin hyytyy eli suutin pitäis olla oikeen kokonen . ite veikkaisin et vika on jossai sytytyksessä mutta mistäs lähen vikaa etsimään? Rajottimeen ei ole koskettu

Tuossa vielä video: http://www.youtube.com/watch?v=prs64F_SJFw
(videossa kuriton 106suutin)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.7.2013 22:09

Osaisiko kukaan auttaa, kun tänään vaihdoin detsiini jarrupalat ja nyt kun olen ajellut sen jälkeen niin mistä johtuu, että jarrulevy on tulikuuma pienenkin ajon jälkeen? :| Ajattelin vain kysyä, koska ennen tuota ongelmaa ei ole ollut.