Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

21.8.2012 21:45

jake--- kirjoitti:68% on vielä turvallinen leveys, siitä etenpäin niin alkaa m-renkaat kärsimään jo enemmän. Imuaukon viilaus onnistuu kun tilaat/ostat pitkävartisen terän.

ookkei kuinka paljo tuo 68% on milleissä pakoaukon leveyttä 80cc:ssä?

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

21.8.2012 21:57

No varmaa sen vois laskee.. 50mm x 0,68 = ? Riippuu mikä poraus.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

23.8.2012 17:56

Onko pv:n jarrut pilalla jos se jarrurummun halkaisija ylittää 110.7mm? Siis onko siitä haittaa jos jarrurummun halkaisija on enemmän kuin tuo 110.7mm?

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

23.8.2012 20:56

no jos ne kengät siihe nätisti ottaa nii eiköhä se toimi. AIna voi koittaa. Ja tietty jos se ny hirmu urilla on nii kengät se rikkoo äkkiä.

l

23.8.2012 21:17

l
Viimeksi muokannut (unknow) päivämäärä 20.8.2013 0:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

24.8.2012 8:08

Siis pyöriikö se kone? Ootko varmasti kasannu kaiken oikein?

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

25.8.2012 15:59

(unknow) kirjoitti:Vaioin tuos 60 pytyn kiinni ja nyt sitä ei saa käyntii ja on hemmetin raskasta polkee et saa melki koko painolla seistä siinä polkime päällä eikä mitää... ja magneettokaa ei pyöri muutaku tosiraskaasti ku kädellä koittaa.. neuvoja??? :roll:


Sulla on männänrenkaat väärinpäin, ja oot väkiste survonu ne sinne. Pytty irti ja m-renkaat oikein päin uriin.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 16:17

eihän tuollainen voi johtua siitä että männän renkaat on väärin päin? :D En tunne mitään syytä sille että miksi joidenkien mäntien mukana tulee kaski eriväristä m-rengasta. Mutta luin joskus mototista että mustat alas ja vaaleat yläpuolelle. ;) eikä sillä järjestyksellä ole mitään väliä? (se vaalea m-rangas on pinnoitettu ja musta on pinnoittamaton)
Ja m-rengas ei voi olla oikein karannutkaan siitä tapinkaan kohdalta, muuten se m-rangas olisi mennyt varmasti poikki männän sylinteriin laitossa.
Kerro toki jos on vielä muita vaihtoehtoja miten m-rankaat voi olla väärin?
PS. männän ja pytyn halkaisijan välinen ero on 0,05-0,08mm noissa vehkeissä. Määnänrenkaan tappi on n.1mm korkea, eli m-rengas ei voi joutua m-renkaan tapin päälle ilman että m-rengas menisi poikki.

Vaihtoehtoja on useita: jokin kiertokangen laakeri rikki tai hieman väärin asennettuna, kiertari kiero, liian pieni välys pytyn ja männän välillä...
Kokeile mangeettoa pyörittää kiintoavaimella tai muulla vastaavalla. Kun normaalistikkin käsin magneeton pyörittäminen on melko raskasta. Jos saat kiintoavaimella pyöritettyä vaivatta, niin sitten on luultavasti kiksissä vika.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 18:26

No eiköhän ne renkaat voi silti kääntää nurin päin niin että viiste osoittaa väärään suuntaan.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 22:40

laitettu korojouset pvsee ja nyt ketjut hinkkaa takahaarukkaan.. pelkkää ketjunkiristystä vailla?

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 22:49

Jos ketjut on löysällä, mutta uskon sen johtuvan korojousista. Jouset pidemmät -> painaa haarukkaa enemmän alaspäin -> rungon ja haarukan välinen kulma muuttuu jyrkemmäks -> ketjut ei nouse tarpeeks ylös -> hankaa haarukkaan. Ketjulaahari siihen vaan, joudut vaan vaihtelee sitä.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 23:36

sasumeil kirjoitti:No eiköhän ne renkaat voi silti kääntää nurin päin niin että viiste osoittaa väärään suuntaan.

no se, mutta sekään ei aiheuta tuollaista jumimista josta unknow kyseli.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

28.8.2012 23:45

Milläs perusteella? Jos ne laittaa väärinpäin niin eihän ne mene pohjaan, ja sittenkun väkisin runnoo sisään niin on melkeen jumissa koko kone. suosittelisin kyllä kattoo.

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

1.9.2012 14:05

Onko kukaan kokeillut laittaa peussiin alakauttasta turbokittiä joka on ollut kiinni derbissä? Pitääkö modata paljon ja miten sopii siihen?

Re: Suzuki PV huolto/tekniikka

6.9.2012 15:33

Mikähän ois vikana peeveessä ko, 1 vaihde on ainoa vaihde mikä menee päälle ja sekin menee vaivoin päälle ? muille vaihteille ei edes yritä? entinen omistaja ajanut sillälailla että kytkin ottaa koko ajan hiukan kiinni elikkä vaijeri tiukalla, voiskohan tuo vaikuttaa asiaan?