Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

3.9.2012 19:04

Ajattelin tulla kysyyn että mitä kaikkia osia noihin voi/tarvitsee vaihtaa?
Ois yks semmonen kiikarissa mihi vaihettu 8000km sitte edelline omistaja oli vaihtanu männän ja kannentiivisteet ja laakerit ja etupää huollettu 3 viikkoa sitte merkkihuollossa ja samalla jarrupalat ja jotain muuta ja sitte itte pari viikkoa sitte vaihdettu motulin vaihteistoöljyt ja kytkinkopan pakoaukon tiivisteet.
niin oisko toho jotain mitä tarttis vaihtaa,ajattelin ett ajan semmottee 10000km nii mitä tarttis vaihella.
Tolla mopolla ajeettu 27000km (aika helvetisti),mutta jos kaikki on vaihettu mitä tarvitsee niin ei nuo kilometrit mitään merkitse,eihän?

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

3.9.2012 19:13

Kaikenhan voi vaihtaa ja ne tarvii vaihtaa mitkä menee rikki tai kulutusosat kuluu jotka täytyy vaihtaa. Ei sitä niinkää voi sanoo että mitä joutuu vaihtaa. Ei välttämättä paljoo mitään, toinen voi olla että meneeki ihan paskaks jollon joutuu uusii paljon osia. Eipä toi 27tkm oo paljoo, jos on pidetty kunnossa.

Jos 8tkm on ajettu männällä, ni sen joudut vaihtaa kerran 10tkm aikana. Yleensä männillä on ajettu joku 12-15tkm. Lootaöljyä tietty joutuu vaihtelee, kytkinlevyjen kilometreistä riippuen voi neki joutuu vaihtaa. (Ne nyt ei kumminkaa maksa mitään, 10-20€.)

Selvitäs nyt onko siihen vaihdettu kampuraa ja muuta.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

4.9.2012 16:22

Mulla on vissiin menny puola rikki, mikä puola dt:ssä on? ja mistä sitä saa esim. mc-scatterilta?

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

4.9.2012 17:27

Mikä on vikana kun mbk kuluttaa liikaa?? Kävin sunnuntaina tankilla ja oon nyt ajanu kahtena päivänä kouluun ja tänä päivänä kävin ihan muuten ajelemassa eli nyt on tullu ajettua semmoset 30km ja tankissa on tosi vähä bensaa. Ei minusta ole normaalia tuommonen kulutus, mistä se johtuu?
Kiitoksia etu käteen!

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

4.9.2012 19:29

Jos sain vähän tietoa mitä viriä mitä suutinta ja minkälaista ajoa ! ei tuosta voi päätellä yhtää :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

4.9.2012 20:39

No suuttimesta ei oo tietoa tod nak. isompi koska oli ostettaessa kuri pois putkesta nyt tehty uusi pellista johon on porattu reikia ja ajo on sellasta etta aikalailla taysia koko ajan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

4.9.2012 22:50

Joo tota kannattaa kattoo se suutin, sopiva suutin vakiona on jossain 80 paikkeilla. Mutta nyt tuli itellä sellainen ongelma että kun omasta 2004 vuosimallisesta DT:stä meni alakerta niin ostin kokonaa uuden alakerran vuoden 08 DT:stä ja ongelma on nyt se että magneetosta tulee nyt 4 johtoa samassa liittimessä kaikki on jotain valkoinen-ja joku toinen väri kun taas vanhasta tuli kolme puolalle/CDI ja yksi joku muu johto ja kaikki oli yksi värisiä, joten kannattaako koittaa valko-vihreää vihreen johdon paikkaan, valko-violettia punaiseen jne vai ottaa vanhan koneen magneetto??

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 7:58

Ihmiset, ei iso kulutus johdu suuttimen koosta. Se vaikuttaa järjettömän minimaalisesti kulutukseen, virit ja ajotapa vaikuuttaa kymmeniä kertoja enemmän.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 11:56

Sjömbee: Vaihda se magneetto. Siinä uudessa on erilainen sytytysjärjestelmä etkä saa sitä toimimaan vanhaan johtosarjaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 18:22

Kiitos vinkistä siimo-. Mutta toi suutinjuttu vielä, jos on vakio niin kuin kyseinen mopo on ja siellä on joku suutin todennäköisesti väliltä 90-95,koska ollut kuri pois ja ajotyyli on kaasu pohjassa niin viehän se reilusti enemmän mitä vakiosuuttimella. Itellä meni vakio 92 suuttimella 30km melkein täydellä tankilla.. nyt 82 ja ilmanputsarin "kuristus" pois ja menee tankillisel reilu 100km, eli ei se ny kovin minimaallista oo.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 19:02

Ei, ei, ei. Jos mietit, että laitat vaikka 10 numeroo isomman suuttimen. Dellun kaasarissa reiän koko suurenis siis 0,1mm. Dellussa 100 suutin on 1mm reikä, Mikunissa esim. suuttimen koko meinaa virtausarvoa.

Joten kun mietit että se reikä suurenee niin helvetin vähän, niin eipä siittä paljoa enempää tavaraakaan mene läpi. Suuttimella ei vaan saa bensankulutusta nousemaan. Paitsi jos suutin on aivan liian iso/pieni niin tehot on mitä sattuu ja vie bensaa kun ei voi ajaa järkevästi.

Bensankulutus riippuu törkeän paljon ajotavasta. Jos jaksaa kurittomallaki ajaa pintakaasulla 40km/h, niin bensaa ei varmaan kulu paljo paskaakaa. Taas jos ajat tuppi nurin 24/7, kuluu aivan varmasti bensaaki paljon.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 22:03

Saako porattua moriccia rajattomaan uudestaan? Kaduttaa nimittäin hiukan kun mopon edellinen omistaja oli sen porannut...

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 22:16

Mahdollisesti http://www.motot.net/wiki/Moric-boksin_korjaus

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 22:27

Kiitos, mutta onko kukaan testannut tuota menetelmää?

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.9.2012 22:32

Eiköhän tekstin kirjoittaja ainakin ole tehnyt, tuskin päästä soveltanut. Minkäs takia kysyt?