Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

9.8.2017 17:59

Näyttääkö detsin mittari väärää nopeutta yhtään

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

9.8.2017 21:30

Mitä kovempaa sitä enemmän. jossain 60km/h 5km/h liikaa, 80->10 jne. 130km/h mittariin oli todellista 95km/h. :lol:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

12.8.2017 20:55

Mitä siitä sitten kirjoitti:Näyttääkö detsin mittari väärää nopeutta yhtään

Gps sovellus puhelimee ja testaamaa :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

16.8.2017 0:04

Mitkäs usd keulat menis detsiin suoraa kiinni?

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

8.11.2017 23:26

Mikähän on 2010 vm. detsin vakioputken pakoaukkoon menevän pään halkaisija? Ostin nimittäin am6:sen alkuperäisen sylinterin, ja tajusin että eihän se putki mahdukkaan ollenkaan pakoaukkoon :eek: Onko vakiosylintereitäkin olemassa jotenkin sitten erikokoisia? Mopon tyyppikilvessä lukee numero 113 niinkuin sylinterissäkin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

9.11.2017 11:59

25mm. Useissa tarvikesylintereissä on 28mm pakokanava.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

21.11.2017 21:43

Tulin äsken kaverilta kotiin ja tuo ylilämmön punanen valo mikä on tossa mittarin vieressä oli koko matka palanu.
Vaikka itte mittarissa kun käytän kierroksiin numeroa ja missä yleensä on kierroskäyrä niin mulla on siihen valittuna se lämpö mittari ni se näyttää semmosta 3-4 tolppaa 10:nestä että kumpaa uskois ku en tiiä?Tää o varmaa joku oudompi kysymys myös :/

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

6.12.2017 16:05

foktorrr kirjoitti:Tulin äsken kaverilta kotiin ja tuo ylilämmön punanen valo mikä on tossa mittarin vieressä oli koko matka palanu.
Vaikka itte mittarissa kun käytän kierroksiin numeroa ja missä yleensä on kierroskäyrä niin mulla on siihen valittuna se lämpö mittari ni se näyttää semmosta 3-4 tolppaa 10:nestä että kumpaa uskois ku en tiiä?Tää o varmaa joku oudompi kysymys myös :/

Ite uskoisin enemmän sitä palkkimittaria, ne varoitusvalot voi herjata aika helposti. Silti kannattaa selvittää aina mistä johtuu.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

6.12.2017 16:10

Moro, mulla on ollut tässä kolmisen kuukautta seuraavanlainen vika Detsissä. Eli mittariston asetukset on kokoaika endurolla, mulla on smotot. Näyttää väärää nopeutta 15khm alakanttiin ja kerää tietenkin kilsoja vähemmän joten ois kiva saada smoto asetuksille. Mittaristoa olen koittanut säätää monesti, kun laittaa akun kiinni näytöllä vilkkuu pelkkä Endr eli enduro (Siinähän pitäisi vilkkua myös supermoto jos olen motot.netin ohjeet oikein ymmärtänyt?). Jos paina mode nappia pitkään tai lyhyesti se boottaa sen enduroon. Onko mittari mahdollisesti rikki vai teenkö jonkun virheen? :s

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.5.2018 21:24

Onko kukaan ostanut detsiin uutta alkuperäistä johtosarjaa (sähkö :nörtti: ) ja jos, niin mistä ja mitä maksoi? ...tai olisi maksanut?

Alkaa olla niin haperoa kaikki johdot, että jos ei mopon hintainen johtosarja, niin mielelläni kaivaisin kuvetta, kun että alata itse kolvaamaan ja keräilemään liittimiä ympäri maailmaa :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.5.2018 22:51

Vanhanmallin johtosarja on poistunut tuotannosta, voi ehkä löytyä jostain. 2007-> johtosarja easypartsilla 266€

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.5.2018 23:21

Thanks! Äkkiä katottuna kovin samaa tyyliä kuin tämä oma -04, mutta onkohan käytännössä aivan eri kaikilta liittimiltään vanhaan vrt. vai olisiko jopa käyttökelpoinen mutta muutamalla ylimääräisellä johdolla? :nolo:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

8.5.2018 8:46

Ei oo mitään samaa. 04-06 vuosimalleihin on helppo tehdä itse simppelit sähköt joissa on ajo- ja jarruvalot, virtalukko ja vilkut. Mittarin kanssa on siinä vaiheessa helpompi laittaa joku Koso tms.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

6.6.2018 13:53

Sähköjen kanssa on pärjätty, mutta nyt harmia aiheuttaa vuotava tankin/alipainehanan liitos. Käytin hanan irti keväällä puhdistaakseni roskat pois... O-rengas oli muodossaan ja hana painui tiukasti tankkiin ja oli varmistettu ihan perus aban klemmarilla (joka ei tietenkään kiristy täydellisen pyöreästi) ja nyt kuukauden ajelujen jälkeen tytär soitti että bensat valuu hanan lähettyviltä maahan....

Liitos tosiaan oli alkanut vuotamaan ja irroitin hanan uudelleen ihmetelläkseni mitä tapahtunut (joo oli niin tiukka, että kun irtosi, niin tietenkin se varoitusvalon koho "räjähti" paloiksi tankin sisälle kun hipaisi reunaan :lol: ) ...ei edelleenkään mitään havaittavaa vikaa, mutta eipä ollut hyllyssä illalla laittaa uutta O-rengasta joten vanhalla kasaan ja parempaa klemmari perään, mutta vuotaa edelleen jos tankissa on puoli tankkia, tai yli bensaa :itku:

Kysymys siis kuuluu: minkälaisella kiristimellä hana on alunperin kiinni tankissa ja onko tuohon ongelmaan keksitty joku loistava patentti jolla pitää varmasti? :P


Edit. Tulipa tässä heti postattua mieleen, että voiko bensa tulla siitä rikkoutuneesta valon kohon juotoksesta? Tämä sama kolahti "reiteen" ensimmäisessäkin irroituksessa, mutta tomii vielä sen jälkeen....mutta olisiko tinaus murtunut ja nyt pettänyt niin, että bensa tosiaan voi juosta sieltä "sähköpuolelta" läpi 8o

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.6.2018 6:12

Niiden hanojen keskellä on messinkiputki jossa menee johto sisällä ja koho liikkuu sen ympärillä. Noita hajoaa ihan tärinänkin takia. Silloin aineet pitäisi tulla pihalle siitä pienestä reiästä josta tulee johto pihalle.
Muistaakseni alkup. Hanan tiiviste on kyllä niin hyvä vrt. tarvikkeet et epäilen sen vuotoa, kiristykseen siinä on kyllä ihan normaali klemmari.