Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.5.2013 16:05

siihen nippaan kuuluu letku joka menee kaasariin

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.5.2013 20:21

Kertoilkaas mikä derbissä vikana kun vauhti nousee yli 60 niin rupeaa kilisemään. vissiin ääni kuuluuu koneesta. voisiko siellä olla joku prikka irti tai jotain vastaavaa? ja paikoillaan isoilla kiekoilla kilisee kanssa ja tärisee sillein. ja aikaisemmin oli 52 takaratas kiinni niin silloin kulki reilu 70. nyt vaihdoin 58 rattaan ja kulkee just sen 60. alamääkeen ajaa niin kun menee yli 62 niin rupee booailemaan ja huutaa hirveesti?? ääni on niiku 2x mitä normaalisti?? tätä ei ollut 52 takarattaalla!

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2013 0:51

Oletko tarkistanut ettei mikään koneen kiinnike ole löysällä?
Luonnollisesti kone huutaa enemmän laittamalla tiheämmät välitykset (riippuu tietysti paljon ajotyylistä)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2013 22:08

Mikähän vaivaa derbiä, kun syö tulppia jatkuvasti. Toimii tulpalla 20-200 km ja sen jälkeen alkaa pätkimään ja lopulta lähtee vain käyntiin ja heti kun antaa kaasua nii tulppa kastuu. Tämän jälkeen kun tulpan kuivaa niin taas ekalla käyntiin, mutta kastuu heti kun antaa kaasua. Voiko sytytyksen ajoitus vaikuttaa? Mikähän voisi olla vikana tuolla sähkö puolella? On kokeiltu 7,8 ja 9 lämpö arvon tulpilla, joilla ei ole ollut mitään eroja tuohon hajoamiseen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.5.2013 22:35

derbipoika97 kirjoitti:Mikähän vaivaa derbiä, kun syö tulppia jatkuvasti. Toimii tulpalla 20-200 km ja sen jälkeen alkaa pätkimään ja lopulta lähtee vain käyntiin ja heti kun antaa kaasua nii tulppa kastuu. Tämän jälkeen kun tulpan kuivaa niin taas ekalla käyntiin, mutta kastuu heti kun antaa kaasua. Voiko sytytyksen ajoitus vaikuttaa? Mikähän voisi olla vikana tuolla sähkö puolella? On kokeiltu 7,8 ja 9 lämpö arvon tulpilla, joilla ei ole ollut mitään eroja tuohon hajoamiseen.


Oothan tarkistanu, että mopo ei käy liian laihalla?

EDIT: Eiku, ohoh, mikähän aivopieru tässä nyt kävi :D Kastelee tulppia ja meikäläinen kyssyy että käykö liian laihalla. Kai se alakaa olemaan nukkumaanmenoaika...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.5.2013 2:15

Lähtisin ensimmäisenä etsimään vikaa liian rikkaista kaasuttimen tai öljypumpun säädöistä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.5.2013 16:17

Joo elikkä säädöt on hyvät, eli kun tulppa on kunnossa niin on juuri säädöissä ja kaikki toimii. Tuoreöljy voitelu on poistettu käytöstä ja olen nyt sisäänajon aikana laittanu reilu 3% seokset. Voiko tuo olla liikaa? Itse en millään jaksaisi uskoa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.5.2013 16:45

Mitä huoltoa pitäisi tehdä 15 000 km ja 20 000 km kohdalla? Ja pyöränä siis Derbi Drd Pro.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.5.2013 18:14

derbipoika97 kirjoitti:Joo elikkä säädöt on hyvät, eli kun tulppa on kunnossa niin on juuri säädöissä ja kaikki toimii. Tuoreöljy voitelu on poistettu käytöstä ja olen nyt sisäänajon aikana laittanu reilu 3% seokset. Voiko tuo olla liikaa? Itse en millään jaksaisi uskoa.


Osta uusi cdi-boksi niin eiköhän rupee pelaamaan;) Mc scatterilla tuntuu vielä olevan hyvässä alennuksessa ne !

Re: Derbin huolto ja ongelmat

25.5.2013 21:00

aiemmin jo kyselin samaa että niin pitäs sille kytkinkopan pultille tehä uudet kierteet niin kuinka toi homma pitäs tehä si? Minkä kokonen uus pultti? Kierteet? Pitääks porata ne vanhoje jäänteet pois? Ei ooo oikee tullu kierteitä tehtyä koskaa nii ois hyvä ku joku neuvos vähä...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.5.2013 19:04

Kummallista, hajosi takapyörästä oikean puolen laakeri. Olisi sen nyt kauemmin kuin 6000 km luullut kestävän, voisikohan ruinata takuuseen?

Joka tapauksessa, mikä niiden pesusienimäisten juttujen nimi on, jotka pitelevät holkkia pyörän sisällä?

Entä kuuluuko derbissä oikealla puolella laakerin ja jarrun välissä olla joku prikka/holkki?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

26.5.2013 21:31

Eikös se holkki mee sinne svingin ja jarrusatulan väliin ? Voithan sä koittaa meneekö takuuseen toi laakeri. Kaverilla kyllä pamahti joskus laakerit ennen kun niillä oli keritty ees 5tkm ajaa :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.5.2013 15:11

joonw900 kirjoitti:Mitä huoltoa pitäisi tehdä 15 000 km ja 20 000 km kohdalla? Ja pyöränä siis Derbi Drd Pro.

Mäntä 15tkm kohdalla JOS ei ole vaihdettu. Jos on niin ei tarvitse vaihtaa. Mopon peseminen, ilmanpuhdistimen putsaus, vaihteistoöljynen vaihto, jarrupalojen tarkistus. tulpan vaihto. 20tkm kohdalla lisäksi männän vaihto jos mäntä on viimeksi vaihdettu 10tkm kohdalla. (Männän vaihtoväli 10-13tkm vakiopytyllä.)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.5.2013 16:59

Elikkäs mull on tollane 09 derbi senda xtreme. Pistin siihe just metrakit throweri (kuristus otettu pois) ja nyt ku lähtee ajaa ni kierrokset pätkii sii puole kaasu kohall. Sit ku vääntää kaasun pohjaa ni menee hetki kunnes se ottaa sen tehopiikin. Suutin on vaihdettu 85 95:teen ja on rajoittamaton cdi. Mikä vikana?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

28.5.2013 0:34

Kannattaa kokeilla vielä suutinta vaihtaa/neulan asentoa.
Oletko kokeillut toisella tulpalla?