Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Skyteam Monkey

20.5.2015 12:50

ite oon kans kuolannu sitä piikkimankia mutta kun ei oo korttiakaan :D
toisaalta mopollakin pärjää mutta toisaalta olis kesällä kiva päästellä laillisesti muun liikenteen mukana..
mitähän tuo kustantaa sellanen kortti.
onhan niissä tietty kalliimmat vakuutuksetkin mutta sais tosiaan ajella laillisesti ilman että menee ajokortti :|
aikuisella on kuitenki paljon enempi hävittävää kuin 15vuotiaalla jolla on vain mopokortti :D

Re: Skyteam Monkey

20.5.2015 13:59

Maksaahan se. Alta 900 nippanappa. Pitää vielä käydä pyytämässä tarjoukset.

Re: Skyteam Monkey

22.5.2015 8:48

sain viimein eilen sen kannen ja sylinterin postista.
sylinteri oli sellainen 72cc 48merkillä ja kansi siihen sopiva isoventtiilinen.
noh, innoissani kasasin kamppeen ensin reilun viikon tuskaisen mopottoman odottelun jälkeen ja oli enää tulppa paikalleen ja ekat savut pihalle.
väänsin tulppaa ja se ******a meni ja katkesi reikäänsä että viivästyy nyt sekin koekäyttö :paha:
lähinnä nauratti enää siinä vaiheessa kun huomasin että kierteet on ehjät mutta puolet tulpasta on paikoillaan..
saas nähä millä tuon saa pois. on mulla pari ässää vielä hihassa sen suhteen ja viimeisenä vaihtoehtona porakone, kaljaa ja helicoil kierre :|
uskosin kyllä että lähtee aika kivuttomasti vaikkapa hakkaamalla torxiavaimen siihen tynkään ja sillä kiertämällä. vastakierretappia en vielä tässävaiheessa uskalla käyttää ettei levitä tulpanjämiä ennestään tiukempaan tai pahimmillaan halkaise kantta.
onko muilla koskaan katkennut tulppa kanteen? joskus oon nähny autohommissa sitä mutta tosi harvoin, kerran oikeastaan.

Re: Skyteam Monkey

24.5.2015 18:57

puhelimella kun kirjoittaa niin ei näemmä voi muokata vanhoja viestejä..
pikku kommervenkkien jälkeen sain sen kannen toimimaan kun tei uudet kierteet tulpalle ja laitoin 14mm kierteellä olevan perämoottorin tulpan siihen pienen vakiotulpan tilalle. toimii noinkin.
vaan tulipa laiska mopo tuosta. kaasutin on ssäädöissä, venttiilit säädetty mutta kulku loppuu yläkierroksilla kuin seinään eikä jaksa kulkea kuin 53km/h enää tasasella kaasu pohjassa ja kuulostaakin ihan perämoottorilta... saman teki minulla ollut voyager kun meni katalysaattori tukkoon. olisko nyt sitten käyny niin että pakoputki kävi liian ahtaaksi tuolle isoventtiiliselle? vääntää alakiekoilla ihan ok mutta paremmin kulki kyllä vakiokannella ja tuolla pytyllä :/
pitääköhän alkaa teharia laittamaan sitten. taikka vois tietty kokeilla jjossain korvessa ilman putkea että miten kulkee...

Re: Skyteam Monkey

1.6.2015 14:43

ei kulkuun vaikuttanu onko putkella vai ilman.
isompaa kaasaria sitten :)
liekkö paras vaihtoehto nämä krossipyörien kaasuttimet?
18 millinen jing ke tai vastaava kun ovat kuitenki nelitahtivehkeisiin tehty... ehdotuksia?

Re: Skyteam Monkey

2.6.2015 21:08

Mites tämä?

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=181

Re: Skyteam Monkey

4.6.2015 0:45

paljonkos näillä skytareilla ajaa ennenkuin lahoaa täysin?ja onko 5t km paljon ajettu? (kannattaako siis ostaa)

Re: Skyteam Monkey

4.6.2015 11:18

LuxKux kirjoitti:paljonkos näillä skytareilla ajaa ennenkuin lahoaa täysin?ja onko 5t km paljon ajettu? (kannattaako siis ostaa)


Riippuu paljon miten pidetty :D Itellä yli 6000km ajettu baotian monkey eikä mitään vikaa ole ollut ku olen huoltanut hyvin :) Kaverilla oli 2000km ajettu skytari ja myi sen toiselle kaverille niin n. 2500km kohdalla levis kytkin :D

Re: Skyteam Monkey

5.6.2015 0:26

Meneekö nämä suuttimet Denin kaasariin.
http://www.wandamotor.fi/suutin-keihin-p-6125.html

Re: Skyteam Monkey

6.6.2015 12:24

Terve! Onko muilla ollu mankeissaan semmoista ongelmaa että tyhjäkäynnillä kun heität ajovalot päälle niin tyhjäkäynti laskee koska valot ottaa sytysvirrasta niin paljon pois? :lol: Skyteam on 8kk vanha eikä sähköissä ole mitään patentteja.. voisiko kiinan alkuperäinen akku olla nii paskassa kunnossa että ei pidä virtoja enää sisällä? :D Olen joutunut ruvaamaan tyhjäkäynnin ns. liian korkealle että syöttää isommilla kierroksilla enemmän virtaa että riittä sytytykseen.. :s Ajaessa ei minkäänlaista ongelmaa..

Re: Skyteam Monkey

9.6.2015 9:14

minun mankeli tekee samaa tyhjäkäynnillä :)
mun mielestä ihan normaalia ja autotkin tekee sitä. oman ensiooppelin sai sammumaan että kaikki valot, puhaltimet ja takalasinlämppäri päälle ja sitten kun painaa jarrun pohjaan niin sammua lupsahti :D
säädä vaan tyhjäkäynti silleen että kun valot päällä niin ei sammu.
ite ainaki ajan aina valot päällä ihan vaan oman turvalliauuden vuoksi

löysin muuten (kait) sen syyn siihen helkatinmoiseen räminään. käytin startin ketjun pois, ei vaikutusta säädin ja öljysin ketjut ja kiristin moottorinpultteja, ei vaikutusta. siellä vauhtipyörän alla on sellanen pyörä johon startin ketju tulee ja sitä painaa sellainen laahain lohkoonpäin. käytin sitä irti ja laitoin takaisin silleen että se pitää sen rattaan paikallaan ja räminä hävisi. eli se oli ilmeisesti se ketjulautanen siellä vauhtiksen takana joka metelöi.. huomasin että se pääsee liikkumaan sivusuunnassa pari milliä ja siksi siinä laahain kai onkin.
nyt ei rämise ja taas on kiva ajaa :)

Re: Skyteam Monkey

9.6.2015 22:17

Mikä ero on normaalilla mankilla ja tuolla 995i RS mallilla?

Re: Skyteam Monkey

24.6.2015 19:37

Nyt olen ehkä hommaamassa mankia, jossa on 125 kone kiinni. Jos hommaa sähkörajoittimen, niin saako sitä mitenkään ei niin epäilyttävästi kulkemaan alle 65 sen kanssa `?

Re: Skyteam Monkey

24.6.2015 21:29

Auttakaas mankin takavalon kanssa! :s
Eli takavalolle tulee vihreä,ruskea ja keltavihreä piuha.
Yleismittarilla kun tutkin piuhoja niin mun ymmärryksen mukaan vihreä on (+)johdin, ruskea(-), ja keltavihreä jarruvalo niin elikkäs jos psycihin takavalon kytkee punainen-vihreä, musta-ruskea. Ja. Keltainen-keltavihreään niin takavalo palaa kokoajan melko kirkkaasti ja kun jarrua painaa vain kilven valo kirkastuu joten eihän se nyt voi noin toimia... No vaihdoin takavalon ja jarruvalon piuhat toisin päin niin takavalo toimii miten pitääkin palaa himmeästi ja kun jarrua painaa niin kirkastuu ja nyt on kahdesta takavalosta kärähtänyt kummastakin noin parin viikon ajon jälkeen etuvastus :paha: Joten ei tämä ehkä tuuria voi olla... Manki on 2014 vm solo manki ja papereissa on jinkku niin jos joku sattus tietämään noitten takavalon piuhojen järjestyksen niin ois aika jees. Ohjekirjan mukana tuli sähk. Kaavio mutta siinäkin aivan eri väriset piuhat tulee takavalolle :lol: Ja jos ois ideoita myös mistä oikeen vois johtua...

Re: Skyteam Monkey

25.6.2015 23:12

Noni, nyt on 125 manki pihassa. Mutta tarvis tosiaan tietää kuinka kuristaa tommonen hetkeks aikaa. Toimiiko tyyli, että holkki pakoputkeen ja sitten ilman saantia rajoittaa ? Ei siis mitään pitkäaikaista ratkaisua, vaan pariksi päiväksi vain.