Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Skyteam Monkey

16.4.2024 19:27

Elikkä mulla on tällänen kopio st50 Manki ja siis toimii normisti mutta veto häviää eikä ota täys kierroksia menee ylämäkeen ehkä 20kmh kun huiput ovat n 55 kun moottori lämpeää vakio ilmanpuhdistin ja ei ole ryyppyy päällä mitäköhän mahtaa vikana olla?

Re: Skyteam Monkey - pätkii ajossa

22.5.2024 16:16

Skyteam vm 2006, 50cc + keihin pz16 + kuriton imukaula + kuriton ilanputsari + mpr pärinäputki, vaihdettu isommat pääsuutin -> #65 ja tyhjäkäyntisuutin -> #35

Manki on vanha kuin mikä, mutta ajettu vain alle 2000km. Osat lähes alkuperäisiä ja kunnossa kun säilytetty sisällä.

Lähtee polkasusta käyntiin ja toimii hyvin, ottaa 65km/h - kunnes alkaa pätkimään!
Kun pätkii, ei ota kierroksia, ja alkaa hyytyä. Paukkuu myös, vaikkakin ei suoranaisesti tunnu että polttaisi putkessa.

Tätä voi tilanteesta riippuen kestää 5-40sek ja kun vain malttaa pitää liikkeessä pätkiminen loppuu ja taas kulkee.

Tätä tapahtuu siis säännöllisen epäsäännöllisesti. Voi olla että ehtii ajaa välissä 10km tai 1km ennen kuin taas pätkii. Mutta joka ajokerta tulee ja yleensä useaan kertaan.

Tulppa on kauniin ruskea. Imuvuotoja ei löydy.

Lähinnä missä järjestyksessä kannattaa lähteä vikaa etsimään, vielä ei mitään vaihdettu, mutta arvuuteltu että sähköt olisi ensimmäiset?

- tulppa, tulpanjohto? Voiko ottaa häiriötä jostain satunnaisesti?
- CDI, puola? Tuskin rikki kun sytytys toimii pääsääntöisesti?
- bensan saanti? tuntuu vain hassulta että satunnaisesti ei saisi bensaa
- kaasrin säätö, suuttimet? tuskin kun käy hyvin (silloin kun ei pätki...)

Vinkkejä kaivataan ettei lähde väärästä päästä liikkeelle!

Re: Skyteam Monkey - pätkii ajossa

27.5.2024 9:23

jasu2017 kirjoitti:Lähtee polkasusta käyntiin ja toimii hyvin, ottaa 65km/h - kunnes alkaa pätkimään!
Kun pätkii, ei ota kierroksia, ja alkaa hyytyä. Paukkuu myös, vaikkakin ei suoranaisesti tunnu että polttaisi putkessa.

Tätä voi tilanteesta riippuen kestää 5-40sek ja kun vain malttaa pitää liikkeessä pätkiminen loppuu ja taas kulkee.


Itse itselle vastaten: Listan ensimmäinen kohta näytti auttavan. Eli tulpanhattu ja tulppa vaihdettu, eikä toistaiseksi näytä pätkivän! Täytyy palata asiaan jos ei auta, mutta nyt pääsi helpolla.

Re: Skyteam Monkey

9.6.2024 21:50

Vuosimallin 2018 kylmänä lähtee käyntiin ja toimii normaalisti. Pienen hetken päästä (kun lämpiää) sammuu. Odottamalla lähtee taas käyntiin. Missäköhän vika? Tätä ongelmaa tuntuu löytyvän vastauksia vähän.

Re: Skyteam Monkey

17.6.2024 15:14

Hei, kuinka nopeusmittarin saa purettua, jotta mittarinvalon polttimon saisi vaihdettua?
Kuva
Viimeksi muokannut Toffi päivämäärä 17.6.2024 15:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Skyteam Monkey

17.6.2024 15:15

Tk11 kirjoitti:Vuosimallin 2018 kylmänä lähtee käyntiin ja toimii normaalisti. Pienen hetken päästä (kun lämpiää) sammuu. Odottamalla lähtee taas käyntiin. Missäköhän vika? Tätä ongelmaa tuntuu löytyvän vastauksia vähän.


Koita säätää venttiilit

Re: Skyteam Monkey

26.6.2024 11:09

Mulla olisi tarve Skyteam-rungolle.Miielellään mahdollisimman lähelle vuosimallia 2018. Löytyykö keneltäkään runkoa, mikä saisi rekisteröityä? Paras olisi jos löytyy runko plus kilpi...

Re: Skyteam Monkey

26.6.2024 23:42

HenaP kirjoitti:Mulla olisi tarve Skyteam-rungolle.Miielellään mahdollisimman lähelle vuosimallia 2018. Löytyykö keneltäkään runkoa, mikä saisi rekisteröityä? Paras olisi jos löytyy runko plus kilpi...


Kannattaa kysyä facesta Manki foorumilta :P

Re: Skyteam Monkey

10.7.2024 23:12

Omistan Skyteam Monkey -mopon, johon olen asentanut Lifan-moottorin. Moottorin tiedot löytyvät täältä https://www.wandamotor.com/moottori-mon ... 22003.html https://www.wandamotor.com/jnnitteensdi ... p-266.html. Nyt mietin, mitkä sähköt sopisivat yhteen tämän kokoonpanon kanssa. Onko olemassa valmista sähkösarjaa, joka sopii sekä Skyteam Monkey -runkoon että Lifan-moottorin sähköihin, vai onko minun tehtävä omat sähköt alusta alkaen?

Erityisesti minua kiinnostaa, miten saisin nämä osat toimimaan yhdessä, sillä Lifan-moottorin sähköt eivät sovi suoraan Skyteam Monkeyn EFI-sähköihin. Jos joku osaa neuvoa hyvät virtakaaviot tähän projektiin, olisin erittäin kiitollinen.