Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Skyteam Monkey

13.9.2014 7:23

Jäiköhän joku huohotin tukkoon ja lohkoon kertyy paine koneen käydessä?
Kokeiles ilman öljytikkua että miten käy :)
En usko että se nyt sentään leipaseeviiden minuutin välein mutta musta tuntuu että moottorivehkeiden kanssa mikä tahansa on mahollista :D

Kattokaa muuten mitä löyty vahingossa internetin ihmemaasta. http://s-charger.com/our-products/
Ihka oikea remmiahdin mankiin! :D

Re: Skyteam Monkey

14.9.2014 9:40

lååpå kirjoitti:Hei kuinka paljon 72cc mankilla pääsee tankillisella? Kun kaveri sano että sen 110cc pääsi 30kilsaa tankilla :O ja voitteko laittaa niitä linkkejä mistä löytyis 72cc jossa valmiina 49cc merkinnät?? :)

Tuossa yks ilman kantta: http://www.moposoppi.fi/fi/Honda+Monkey ... -%3E/12365

Re: Skyteam Monkey

18.9.2014 10:15

Täällä keskustelu käy kiivaana.
Onko kellään kokemusta ruuvattavista nastoista?
Jos laittas sellaset renkaisiin talveksi. Rattoreihin oon joskus laittanu mutta taitaa olla hiukka julman kokoset.
Riittäsko monkin kumeissa paksuus jos upotussyvyys on nastassa 11mm?

Re: Skyteam Monkey

18.9.2014 15:51

eipä ole oikeista ruuvinastoista kokemusta mutta itse tein ja säästin ruuvin pätkiä laittamalla renkaaseen.. pysyi jäällä hyvin mutta asfaltin esiin tullessa lentelivät sitten autojen tuulilaseihin. ps. jos joku haluaisi ostaa n. 200km(talven) ajetut renkaat (3.50-8 nasta ja 4.00-8 duron nappula) vanteilla niin voi laittaa yv:tä... koristeena ollu puol toista vuotta kun ei ole kelvannut kellekkään...

Re: Skyteam Monkey

20.9.2014 7:30

Mun kaveri on rengas alalla töissä niin kokeiltiin auton ruuvattavia nastoja laittaa nappularenkaaseen mutta eipä pysynyt juuri ollenkaan kiinni. Itse suosin kilopultteja tavan rautakaupasta pyöreäkantaisella päällä. Työläs tehä mutta kestää. Ainoa miinus että ei oiken pidä jäällä mutta lumella sitäkin enemmän. Joku 12.2 kovuudella vois olla hyvä ja 5mm/4mm pultti jees.

Re: Skyteam Monkey

20.9.2014 11:22

Entäs pitääkö sisäkumia vahvistaa? Ei varmaan pahitteeksikaan oo
Vai onko tähänki kokeneemmilla joku vippaskonsti niinkun vaikka jotain sisäkumin ja renkaan väliin?

Re: Skyteam Monkey

20.9.2014 13:42

Leikkaa vaikka vanhan sisäkumin sen uuden päälle halki. Jos on pyöreekantanen se pultti niin melko pieni riski että puhkee vaikka ei ois mitään välissä.

Re: Skyteam Monkey

29.9.2014 17:35

Hei kaikki dedicoituneet mankimiehet, mikä kaverin mankissa on vikana kun ei käynnisty? Saa ilmeisesti kipinää ja toiminu ihan niinku pitääkin ennen tätä. Ovat kuulemma yrittäneet laittaa bensaa tulpanreikään eikä siltikään käynnistynyt. Venttiilit on säädetty ja tulppa vaihdettu. Mahdollisimman nopeasti vastauksia kiitos!

Re: Skyteam Monkey

29.9.2014 19:45

kipinä kuinka hyvä? kirkas? maadotuskunnossa, johdot tms?

Re: Skyteam Monkey

30.9.2014 9:07

Kipinä on vissiin ihan hyvä mutta jos kipinä jo tulee niin eikös vika pitäisi olla siellä "mekaanisella" puolella? Voiko esim venttiileissä olla vikaa tai jossain muussa.

Re: Skyteam Monkey

30.9.2014 14:08

onko puristuksia? itsellä oli virtalukon pohja menny ja tuli kipinä mikä oli heikko kerran. senhän voi kokeilla ettei ole ainakaan johdoissa siltä kannalta vikaa kun irroittaa sammutusjohdon CDI:stä. sitten on tietenkin CDI:n virtajohtojen kunto ja liitokset ja liipaisukäämin etäisyys vauhtipyörään. tms venttiilithän saattaa myös vuotaa..

Re: Skyteam Monkey

2.10.2014 13:58

Dodiih kaikki mopotietäjät, yhtistetäköömme päämme ja etsitään vika mankissani!
Eli jincheng monkey vm2012.
Vika: Manki alkoi ykskaks pätkimään ihan helvetisti, jolloin huiput max 20km/h, eikä ota enää kierroksia. Noh, vähän aikaa potkin renkaita siinä ja jotain eri cditä kokeilin nii ykskaks alko toimimaan taas o.O?
Noh pari päivää ehdin ajaa jolloin taas yhtäkkiä alko pätkintä, eikä mene pois enään. Tässä video joka saattaa selittää vähän paremmin :) http://www.youtube.com/watch?v=g-any1OOhZU&feature=youtu.be
Asioita mitä olen tehnyt asian korjauttamiseksi:
-Kattonu liittimiä läpi sekä maajohdot
-Uusi cdiboksi
-uusi tulppa
Käyn nyt tarkistamassa oisko magneeton kiila rikki, kun sellastakin on ehdoteltu.
Tosiaan ehdotuksia saa postailla tänne mitä veikkaatte, koska todella kiire!! saada kuntoon koska n.10km koulumatka.

Re: Skyteam Monkey

12.10.2014 22:33

pikku ongelma! ajattelin ostaa mankin mut oon aika pitkä ni mietin et tuottaako hankaluuksia ja näi.

Re: Skyteam Monkey

13.10.2014 10:45

Ei. Itse olen +180cm pitkä ja hyvin mahtuu työmatkat joka aamu ajamaan.

Re: Skyteam Monkey

19.10.2014 13:39

Kuuluuko skyteam monkeyn magneeton koppaan päästä öljyä, jos ei mistäköhän on pääsy? :roll: