Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

29.7.2012 17:27

Noniin, päivitystä tilanteeseen. Eli tänään ajoin uuden tulpan kanssa pitkän matkan, jolloin kävi näin. Ensin mopo hyytyi, MUTTA ei sammunut. Lähdin kotiin jolloin kävi näin, ajoin n. 60 km/h, jolloin mopo hyytyi, mutta tällä kertaa pidin kaasun pohjassa, jolloin kävi niin, että kaasu tavallaan pätki? Kun mopo rupesi hyytymään, otti noin 2 sekunniksi taas kaasua, taas meinasi hyytyä, taas kaasua ja sitten hyytyi+sammui? Starttaa mutta ei käynnisty pelkällä sähköstartilla, ryyppy + sähköstartti= käynnistyy mutta todella huono tyhjäkäynti ja sammuu, ryyppy + sähköstartti + kaasu = mopo käynnistyy normaalisti, ottaa kierroksia ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti? Bensan saannissa kenties jotain vikaa? Mopossa kuriton putki, noin 100 suutin (edellisen omistajan vaihtama), ja 10/60 välit. Kun hyytyi mutta ei sammunut, vauhtia oli noin 50 km/h, ja kun sammui ja hyytyi vauhtia 60 km/h. Joten vissiin ei saa bensaa tarpeeksi?

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 2:29

Säädöt vaan perseellään, alhaalta käynee rikkaalla (seosruuvi auki 1,5-2 kierrosta..), tk voinet pyöräyttää inasen kovemmalle. Ylhäältä taas käynee laihalla, elikkä isompaa ps. Kokeile vaikka 105-110 ps, vaikken näiden ranskisten optimi säätöjä tiedä niin lottoisin että vois olla jotaan tommosta. Ja ilmanputsari nyt pitäs pitää muutenkin puhtaana & hyvässä öljyssä..

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 11:59

Kaikille Street Evo 3 kuskeille tiedoksi, että Peugeot Xr7 takarattaat käy suoraan kyseiseen pyörään kiinni.

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 13:23

Onko uudenmallisessa ja vanhanmallisessa pösössä samanlainen se ilmanputsarilta kaasuttimelle menevä putki, kun itse tarvisin uuden, mutta ei löydy kovin montaa uudenmallista pösö' purkumopoina?

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 14:16

Kuuluuko takajarrulevyn lämmetä jos sillä ei jarruteta? Jos ei niin mikä todennäkösesti meni pielee renkaan takasin laitossa? :D

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 14:48

Gogge kirjoitti:Säädöt vaan perseellään, alhaalta käynee rikkaalla (seosruuvi auki 1,5-2 kierrosta..), tk voinet pyöräyttää inasen kovemmalle. Ylhäältä taas käynee laihalla, elikkä isompaa ps. Kokeile vaikka 105-110 ps, vaikken näiden ranskisten optimi säätöjä tiedä niin lottoisin että vois olla jotaan tommosta. Ja ilmanputsari nyt pitäs pitää muutenkin puhtaana & hyvässä öljyssä..


Niin mutta siis en usko että käy alhaalla liian rikkaalla, kun ei ole mitään ongelmaa pienillä kierroksilla ollut. Mutta kiitos vastauksesta, pitääpäs ruveta noita ruuveja ja suuttimia säätää, mutta siis tarkotatko että seosruuvi pitäisi olla 1,5-2 kierrosta vai että olisi nyt sellainen?

Re: Peugeot XPS/XP

30.7.2012 16:37

jos jollakin on myydä teharia vanhan mallin xps:ään niin pistäkää privaa. hinta mielellään <50e. tulee mökkimopoon :)

Re: Peugeot XPS/XP

31.7.2012 9:04

Mitä kureja on 2012 xp7, kun haluaisin mopon kulkevan n.60 ja kiihtyvän hyvin.

Re: Peugeot XPS/XP

31.7.2012 13:39

Mömmis kirjoitti:Kuuluuko takajarrulevyn lämmetä jos sillä ei jarruteta? Jos ei niin mikä todennäkösesti meni pielee renkaan takasin laitossa? :D


Onko kertaakaan jarruttanut itsestään ajon aikana jopa pysähdykseen asti ja lukittanut takarenkaan? Minulla oli omassa pösössä sellainen ongelma, että säädökset oli päin persettä. Ei päästänyt paineita takajarrusta ulos. Kannattaa kokeilla seuraavaa: 1.Ota ilmausruuvin suojus irti 2. 10. avaimella löysennä hieman, jos sieltä tulee ilmaa ulos mukava määrä, kannattaa ensinnäkin ilmata uudestaan, ja sitten viedä jonnekkin liikkeeseen (jossa muita peugeot mopoja mieluiten) niin laittavat takajarru säädökset kuntoon.

ps. katso että jarrunestettä on, mahdollista myös että laakeri menny.

Re: Peugeot XPS/XP

31.7.2012 18:15

Ei kai se normaalisti lämpenisi.
Itellä meni tässä taannoin toinen mäntä jumiin jarrusatulasta ja laahasi levyä satulaa vasten jolloinka kuumeni ja satula hieman kului, mutta katso että näin ei ole ainakaan päässyt käymään.

Re: Peugeot XPS/XP

1.8.2012 12:21

Toimiiko nämä pösöt miten hyvin? Onko sähkövikoja jne. Kiitos vastauksista! :)
Viimeksi muokannut serandom päivämäärä 1.8.2012 16:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot XPS/XP

1.8.2012 14:08

Ihan hyvinhän ne toimii. Sähköissä ei ole ollut muuta vikaa kuin, että jännitteensäätimen maadoitus saattaa pettää, mutta se on helppo korjata. On ne sähköt kyllä hieman rasittavat (suunniteltu tyhmästi), mutta kumminkin ihan hyvä mopo on, vaikka kaikki on tungettu turhan hankaliin paikkoihin, joten pieni huolto vaatii paljon purkamista. Suurin vika on se, että pösöt on aivan hirveän laiskoja vakiona, laiskuus poistuu kurien muokkauksella ;)

Re: Peugeot XPS/XP

1.8.2012 16:25

serandom kirjoitti:Toimiiko nämä pösöt miten hyvin? Onko sähkövikoja jne.


Pidät vaan hyvää huolta niin hyvin toimii :D Jos pelkkä sähköstartti mopossa suosittelen akun vaihtoa jossain vaiheessa, nimittäin minun akku ei pitänyt jännitteitä enää jonkun ajan jälkeen, jolloin mopo ei käynnistynyt kuin työntämällä. Mutta ei ole iso homma.

Re: Peugeot XPS/XP

1.8.2012 17:16

Nonniiiin. Vaihdoin pösöön Detukan kaasarin, jolloin bensanvaluttaminen loppui. Tämäkin kyseinen kaasari on Dellorto PHBN 16mm, MUTTA tässä ei ole solenoidia.

Elikkä kyseisen kuvan oikean ylänurkan "pilliä". Tukin Solenoidille menevän letkun, mutta pösö ei suotu lähteen 100 suuttimella käymään.

Ilma/seos ruuvia auki n. reilu 1,5 kiekkaa ja tyhjäkäynti ruuvi 2 1/4 auki.

Miten tämä solenoidin poisto vaikuttaa, mitä pitää tehdä erilailla?

Kysyn detsin, ja pösön topicissa, ei herneitä kiitos.

Re: Peugeot XPS/XP

2.8.2012 18:11

Morjesta! Mulla ilmeni pököttiin kumma vika,ajoin 60kmh noppeudella kun yhtäkkiä ei vastannut kaasuun ja sammu.eikä lähtenyt polkemalla käyntiin jotenka ei muutaku työntämään ja sitten se lähti käyntiin,mutta huomasin että ei käy tyhjäkäyntiä eikä kierrä kunnolla,ajoin kotiin ja puhistin ilmanputsarin,kaasarin ja katoin tulupankin eikä auttanut.lähtee käyntiin mutta pysyy kaasupohjassa juuri ja juuri käynnissä.kertoilkaapas mitä kannattas kokeilla??