Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

28.11.2019 16:56

Oisko kellään tietoa noista paioli USD keulan stefojen koosta mulla on siis peugeot xps street evo 3
Viimeksi muokannut TomasVV päivämäärä 21.1.2020 21:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot XPS/XP

28.11.2019 17:39

No paljoko siinä on edes liukuputken halkaisija? Paioli kuitenki tekee useaa erikokoista usd nokkaa.

Re: Peugeot XPS/XP

4.12.2019 20:02

liukuputken halkasija oli 38mm

Re: Peugeot XPS/XP

4.12.2019 21:20

Todennäköisesti 38 X 48 X 10, mutta varmaksi en tohdi sanoa. En löytänyt muita 38mm paiolin USD keuloja, mutta tuokin on listattu trial keulaksi. Varmaksi voi sanoa vaan jos sen nyppää auki ennen tilaamista :( .

Re: Peugeot XPS/XP

21.1.2020 21:25

osaatko sanoa miten niitä mittoja saisi kun niitä ei taida stefoissa lukea?

Re: Peugeot XPS/XP

22.1.2020 12:09

Joissain stefoissa lukee, ei kaikissa.

Työntömitta
Kuva¨

Täällä on mittausohje
"Mitat ilmoitettu muodossa: d akselihalkaisija jolle tiiviste on tarkoitettu x D pesähalkaisija johon tiiviste on tarkoitettu x H leveys. (Tiivisteiden todellinen lepomitta sisähalkaisijassa keskimäärin 1,5mm pienempi ja ulkohalkaisija 0,15mm suurempi jotta luotettava tiivistys saavutetaan) Tavanomainen akselitiivisteen materiaali NBR eli nitriilikumi kestää hyvin voiteluöljyjä, hydrauliikkaöljyjä, rasvoja, vettä ja jäähdytysnesteitä, mutta huonosti polttoaineita, liuottimia ja jarrunesteitä. Lämpötila-alue -40...+120."

Voit myös mitata putken halkaisija, pesän halkaisijan yläputkista ja itse stefasta korkeuden

Re: Peugeot XPS/XP/xp-7

11.4.2020 22:45

Oisko kellää myynnissä xp-7:kan etu-jousien stefoja ku ei missään oo myynnissä?

Re: Peugeot XPS/XP/xp-7

11.4.2020 22:52

Sisu mies salonen kirjoitti:Oisko kellää myynnissä xp-7:kan etu-jousien stefoja ku ei missään oo myynnissä?


Itellä xps, vaihan siihen stefat ihan just itekki. Xp7 vakiona paiolin 36mm keula? Ainaki xps:sässä on. Siihen paiolin keulaan löytyy suoraan tiivisteet ainakin Mcscatterilta. Joku 36x48x11 tai löyty iha vaa hakemal paioli 36mm stefat (ne oli nimeltään jotku derbi senda) . Olettaen siis et sul on toi vakiokeula, jonka liukuputken halkaisija on 36mm (kannattaa mitata). :D

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 19:36

Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 19:51

Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.


Itselläni on xps ja siinä technigas enox putkena. Vakioputkeen verrattuna vetää paljon paremmin ylhäältä mutta ei myöskään alhaalta huonosti. Sitä voin itse suositella, vakio 50cc ei musta oikeen hyvin toimi esim gianellilla. Kaverilla sellanen oli. Taitaa olla itsellä Yamaha dt putki, menee paikalleen pienellä modauksella. Pitää leikata pois se runkoon menevä kiinnike ja laittaa jollain muulla. Jos on hitsivehkeet nii sen samanhan saa siihen takasin mutta itellä vaa reikäraudalla ku jousetkin pitää hyvin paikallaan. :D

Re: Peugeot XPS/XP/xp-7

7.5.2020 19:52

Pököttidriver kirjoitti:
Sisu mies salonen kirjoitti:Oisko kellää myynnissä xp-7:kan etu-jousien stefoja ku ei missään oo myynnissä?


Itellä xps, vaihan siihen stefat ihan just itekki. Xp7 vakiona paiolin 36mm keula? Ainaki xps:sässä on. Siihen paiolin keulaan löytyy suoraan tiivisteet ainakin Mcscatterilta. Joku 36x48x11 tai löyty iha vaa hakemal paioli 36mm stefat (ne oli nimeltään jotku derbi senda) . Olettaen siis et sul on toi vakiokeula, jonka liukuputken halkaisija on 36mm (kannattaa mitata). :D


Joo älkää muut tehkö samaa virhettä ja luottako sokeesti netissä näkyviin kokoihin, ite katoin jostain ulkomaalaiselta sivulta. Mitatkaa itse, itsellä olikin 37mm keula se on noissa pienestä kiinni. :roll: No yks kaveri osti kuitenki noi väärät nii eipä siinäkään mitään :lol:
Viimeksi muokannut Pököttidriver päivämäärä 7.5.2020 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 19:53

Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.


Itselläni on xps ja siinä technigas enox putkena. Vakioputkeen verrattuna vetää paljon paremmin ylhäältä mutta ei myöskään alhaalta huonosti. Sitä voin itse suositella, vakio 50cc ei musta oikeen hyvin toimi esim gianellilla. Kaverilla sellanen oli. Taitaa olla itsellä Yamaha dt putki, menee paikalleen pienellä modauksella. Pitää leikata pois se runkoon menevä kiinnike ja laittaa jollain muulla. Jos on hitsivehkeet nii sen samanhan saa siihen takasin mutta itellä vaa reikäraudalla ku jousetkin pitää hyvin paikallaan. :D


eli putket jostka käy xps:ssään käy myös xp seiskaan? oon sitä vähän miettiny

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 19:59

Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:
Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.


Itselläni on xps ja siinä technigas enox putkena. Vakioputkeen verrattuna vetää paljon paremmin ylhäältä mutta ei myöskään alhaalta huonosti. Sitä voin itse suositella, vakio 50cc ei musta oikeen hyvin toimi esim gianellilla. Kaverilla sellanen oli. Taitaa olla itsellä Yamaha dt putki, menee paikalleen pienellä modauksella. Pitää leikata pois se runkoon menevä kiinnike ja laittaa jollain muulla. Jos on hitsivehkeet nii sen samanhan saa siihen takasin mutta itellä vaa reikäraudalla ku jousetkin pitää hyvin paikallaan. :D


eli putket jostka käy xps:ssään käy myös xp seiskaan? oon sitä vähän miettiny


No luultavasti, en nyt mitään menis lupaamaankaan mut eiks niissä sama runko ole? Am6 ainaki koneena et sieltä päästä ei ainakaa väliä et minkä tahansa am6 mopon putki kelpaa. Ainoostaa se runkoon tuleva kiinnike voi olla "ongelma". Ite modasin sen vaa jotenki reikäraudalla putken ympäri tosiaan. Jos on yhtään laitellu mitää nii kyllä sellanen onnistuu. Kiinnitysjouset pitää sen kuitenki senverran hyvin (riippuu niitten kunnosta ja muusta). Ite sain 50e ton omani käytettynä että siinä mielessä erittäin hyvä kauppa. :lol:

Ainoo mikä tos enoxissa oli nii vähä vaikee saada säätöihin. Itellä 115 suutin ja neulan sokka keskimmäisessä.

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 20:05

Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:
Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.


Itselläni on xps ja siinä technigas enox putkena. Vakioputkeen verrattuna vetää paljon paremmin ylhäältä mutta ei myöskään alhaalta huonosti. Sitä voin itse suositella, vakio 50cc ei musta oikeen hyvin toimi esim gianellilla. Kaverilla sellanen oli. Taitaa olla itsellä Yamaha dt putki, menee paikalleen pienellä modauksella. Pitää leikata pois se runkoon menevä kiinnike ja laittaa jollain muulla. Jos on hitsivehkeet nii sen samanhan saa siihen takasin mutta itellä vaa reikäraudalla ku jousetkin pitää hyvin paikallaan. :D


eli putket jostka käy xps:ssään käy myös xp seiskaan? oon sitä vähän miettiny


Juu siis ihan lähinnä mietin vaa sitä ku eiks joissai malleissa putket mene sinne pakoaukon sisää tai sinne ja joissai se tulee siihen päälle ja mulla pösössä ainaki menee sinne sisää. Oon siis vähän tietämätön näissä asioissa nii en nyt oo ihan varma asiasta :D

No luultavasti, en nyt mitään menis lupaamaankaan mut eiks niissä sama runko ole? Am6 ainaki koneena et sieltä päästä ei ainakaa väliä et minkä tahansa am6 mopon putki kelpaa. Ainoostaa se runkoon tuleva kiinnike voi olla "ongelma". Ite modasin sen vaa jotenki reikäraudalla putken ympäri tosiaan. Jos on yhtään laitellu mitää nii kyllä sellanen onnistuu. Kiinnitysjouset pitää sen kuitenki senverran hyvin (riippuu niitten kunnosta ja muusta). Ite sain 50e ton omani käytettynä että siinä mielessä erittäin hyvä kauppa. :lol:

Ainoo mikä tos enoxissa oli nii vähä vaikee saada säätöihin. Itellä 115 suutin ja neulan sokka keskimmäisessä.

Re: Peugeot XPS/XP

7.5.2020 20:11

Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:
Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:
Pököttidriver kirjoitti:
Peugeto xp7 omistaja kirjoitti:Terve Pitäs peugeot xp7 löytää jonkinlaine tehoputki, mutta en oikein tiedä minkälainen siihen kävisi ja yläkauttane mielellää.


Itselläni on xps ja siinä technigas enox putkena. Vakioputkeen verrattuna vetää paljon paremmin ylhäältä mutta ei myöskään alhaalta huonosti. Sitä voin itse suositella, vakio 50cc ei musta oikeen hyvin toimi esim gianellilla. Kaverilla sellanen oli. Taitaa olla itsellä Yamaha dt putki, menee paikalleen pienellä modauksella. Pitää leikata pois se runkoon menevä kiinnike ja laittaa jollain muulla. Jos on hitsivehkeet nii sen samanhan saa siihen takasin mutta itellä vaa reikäraudalla ku jousetkin pitää hyvin paikallaan. :D


eli putket jostka käy xps:ssään käy myös xp seiskaan? oon sitä vähän miettiny


Juu siis ihan lähinnä mietin vaa sitä ku eiks joissai malleissa putket mene sinne pakoaukon sisää tai sinne ja joissai se tulee siihen päälle ja mulla pösössä ainaki menee sinne sisää. Oon siis vähän tietämätön näissä asioissa nii en nyt oo ihan varma asiasta :D

No luultavasti, en nyt mitään menis lupaamaankaan mut eiks niissä sama runko ole? Am6 ainaki koneena et sieltä päästä ei ainakaa väliä et minkä tahansa am6 mopon putki kelpaa. Ainoostaa se runkoon tuleva kiinnike voi olla "ongelma". Ite modasin sen vaa jotenki reikäraudalla putken ympäri tosiaan. Jos on yhtään laitellu mitää nii kyllä sellanen onnistuu. Kiinnitysjouset pitää sen kuitenki senverran hyvin (riippuu niitten kunnosta ja muusta). Ite sain 50e ton omani käytettynä että siinä mielessä erittäin hyvä kauppa. :lol:

Ainoo mikä tos enoxissa oli nii vähä vaikee saada säätöihin. Itellä 115 suutin ja neulan sokka keskimmäisessä.


Juu yleensä noissa on ainaki mahdollisuutta laittaa erilaista kiinnitysholkkia derbiin (rabasa), jossa menee ruuveilla kiinni ja silleen "ulos" ja sit am6 jossa tosiaan menee sillee sisään asti. Muistat säätää kaasarin sit vaan hyvin nii et joudu kauheeseen männän vaihtoon mikä tos xps ja noitten rungolla on iha hirvee operaatio (kokemuksella kaverin xps:sästä) :s :D