Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

18.9.2014 13:14

Moi osaako kukaan sanoa, millä väleillä saa pösön kulkee about 60-70kmh niin, että se kiihtyy nopeesti, kuin salama.

Re: Peugeot XPS/XP

20.9.2014 18:03

JampaB kirjoitti:Moi osaako kukaan sanoa, millä väleillä saa pösön kulkee about 60-70kmh niin, että se kiihtyy nopeesti, kuin salama.
Ite otin kurit pois, hukkaputki pois, 100 suutin ja kaasarin neula pari pykälää keskeltä ylöspäin, menee about 75 ja kiihtyy aika ripeästi

Re: Peugeot XPS/XP

25.9.2014 9:59

Mistä näkee jäähdytysnesteen määrän ja milloin pitäisi vaihtaa?

Re: Peugeot XPS/XP

25.9.2014 19:03

Mulla o 06 xps ja siit o kurit pois mut antaa paskasti vääntöä matalille kierroksille normi väleil. En oo päässy ollenkaa vitos vaihteelle ei muuta ???? :roll:

Re: Peugeot XPS/XP

27.9.2014 21:58

Nyt tarvisin apua!

Elikkäs mulla on pösö vuosimallia 05 , ja toimii hyvin kylmällä koneella ,mutta kun ajaa hetken niin ei mopo kierrä loppuun asti ja pätkii eikä väännä kunnolla.Myös pätkii oudosti vapaalla puolikaasulla. Tekniikkana on metrakit thower, vakio kaasari (100 suutin) kulki ennen noin 80 ja nykyään ei kulje kuin max 60 km/h suoralla eikä tapahdu mitään kun antaa kaasua, ja ylämäessä hyytyy todella paljon jopa 30 km/h. Olen jo VAIHTANUT cdi-boksin, tulpan, tulpanjohdon, tulpanhatun, tuorevoitelu otettu pois, putsattu ilmanputsari, imukaula. Olisiko magneetossa jotain vikaa kun tuntuu sähkövialta, mutta sähköt on aikalailla jo käyty läpi. Ja oireet ovat pahentuneet kokoajan ensin ei vain 6 vaihteella kiertänyt loppuun mutta nyt joka vaihteella ei kierrä loppuun ja myös pätkii paljon. Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Re: Peugeot XPS/XP

28.9.2014 13:00

No varmaa staattoriki kannattaa tarkistaa, että ajoitus ei ole pielessä.

Re: Peugeot XPS/XP

28.9.2014 16:20

No mites se ajoitus tarkistetaa kun en tiedä,mutta miten se koneen lämpö vaikuttaa siihen kun kylmänä toimiiaika hyvin?

Re: Peugeot XPS/XP

7.10.2014 20:46

Moi!
Ootteko ostanu peugeot xp7 takahaarukan puslia, jos niin mistä?
Ite mittailin, että ne on suurinpiirtein 18x30x40 (ilman sisä ja ulkokehiä).
Minkä muun mopon puslat vois sopia?

Re: Peugeot XPS/XP

8.10.2014 16:21

Tarvisin apua uusien välien ostossa. Pitäs kiihtyä hyvin ja kulkea sen 55 max kurittomana.
Ja tarviiko uusia ketjuja ostaa? Pitäs myös pystyä keulimaan, koska nykyiset välit liian lyhyet.

Re: Peugeot XPS/XP

30.10.2014 21:17

Hei!
Auttakaas mua pösö xps06 kanssa ku alipaine hana irtosi bensa tankista ja pieras bensat pihalle ja ku laitoin sen tänää kiinni ja pistin niin tiukalle ku olla ja voi sit ku laitoin vähä bensaa tankkiin nii vähän ajan päästä se rupes vuotamaan vaikka laitoin hanan siihe tankkiin kiinni että sen välissä ei ole yhtään väliä. ja se ilmeisesti vuotaa sieltä ylhäältä, mutta miten se on mahdollista vaikka ne tankin sisä o-rengas on ehjä mutta vuotaa siltimenee hermot ton kans ku miljoona kertaa avattu jo bensahana! :paha: :paha:

Re: Peugeot XPS/XP

30.10.2014 21:58

Oletko vaihtanut sen O-renkaan ? Saattaa näyttää ehjältä mutta voi olla kulunut eikä sen vuoksi tiivistä enään kunnolla. Klemmarikin voi olla huono eikä kiristä kunnolla vaikka kuinka kiristäisi.

Re: Peugeot XPS/XP

30.10.2014 22:22

Tuollainen XPS enduro löysi tiensä meidän autotalliin, ei itselle vaan jälkikasvulle joka saa kortinkin vasta ensi kesänä ( itse ajelen hieman isommalla ykspyttyisellä ). Nyt oon pari päivää sitä ihmetellyt ja vaihdellut kuluneita osia niin pakko kysyä jos joku tietäisi tälläisen vian syytä. Pösö on -11 mallia digimittarilla ja ylikuumenemisen merkkivalo vilahtelee, samassa valossa pitäisi olla diagnostiikan merkkivalo. Vilkkuu 2 pitkää ja 1 lyhyt, vaikuttaisi vikakoodilta. Tietääkö kukaan vikakoodeja ? Boksi maksaa varmaankin maltaita eikä paikallinen jälleenmyyjä osannut kertoa lämpöanturin hintaakaan, joutuu kysymään maahantuojalta.

Edit. tarkennettu vilkkumista ja poistettu turhaa tekstiä.
Viimeksi muokannut Pate05 päivämäärä 4.11.2014 12:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot XPS/XP

30.10.2014 22:34

Pate05 kirjoitti:Oletko vaihtanut sen O-renkaan ? Saattaa näyttää ehjältä mutta voi olla kulunut eikä sen vuoksi tiivistä enään kunnolla. Klemmarikin voi olla huono eikä kiristä kunnolla vaikka kuinka kiristäisi.


Kiitti mut kuuluuko siinä itse hanassa olla se o rengas vai pelkästään siinä tankin syvyyksissä?

Re: Peugeot XPS/XP

31.10.2014 7:27

Räjäytyskuvan mukaani tankissa ei pitäisi olla O-rengasta.
http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/ ... epomp.html

Re: Peugeot XPS/XP

31.10.2014 16:29

Tai siis siitä tankista tulee sellanen "torvi" mikä menee bensa hanalle nii sinne tovin sisää ku kattoo nii siellä näkyy sellanen o-rengas tiiviste...