Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

1.9.2017 16:09

Sami180902 kirjoitti:
Sami180902 kirjoitti:
Sami180902 kirjoitti:APUA! mulla siis ei jarruvalo toimi... seurasin niitä johtoja jotka lähtee sieltä jarrusta, nämä johdot menevät letkuja pitkin maskin taakse liittimeen jossa on toinen liitin kiinni. mutta tämän toisen liittimen kaksi johtoa ei ole missään kiinni, enkä tiedä mihin ne tulee laittaa kiinni. oon sähkökaaviota tutkiskellut munna en oikeen ymmärrä sitä... voisiko joku ystävällisesti auttaa minua? ;)


Eli siis jarruvalo ei toimi kun jarrua painaa. kokeilin, että mitä takavalolle käy kun laitan pitkät päälle, no sehän kirkastu se takavalo... :D mutta siinä samassa etuvalo sammu.(pitkä ei oo siis koskaan toiminukkaan vann niitä käyttäessä se valo aina sammuu) nyt en siis yhtään tiedä mitkä johdot on väärin.. oisko joku joka oisaisi neuvoa?

Re: Peugeot XPS/XP

1.9.2017 16:34

Yksi postaus samasta aiheesta riittää, varsinkin kun ensimmäinen lienee eiliseltä. Myöskin tuollainen monsterquote on hyödytön.

Takavalo kirkastuu etuvalon sammuessa koska etuvalon lyhyiden jännitehäviö poistuu virtapiiristä. Jos toisesta liittimestä menee johdot takavalolle niin toiseen pitää sitten tulla jännite esim. akulta.

Re: Peugeot XPS/XP

12.9.2017 23:45

Voisko joku sanoa, mihin menee vapaavalon anturin johto? Mopo on Peugeot XPS SM 2011. Mopossa on siis EFI-sähköt. Johdon päässä on naaras liitin, mutta paikkaa ei löydy mistään!!?

Peugeot XP Street EVO3 Huollon yhteydessä syntynyt sähkövika

16.9.2017 21:22

Moi kaikki! Nyt olis mulla sellanen tilanne, että 10k huollon yhteydessä tuli ilmeisesti sohaistua jotakin väärin, ja nyt kun virtalukosta kääntää, niin mittaristo alkaa vain välkyttää LCD-paneelin eri rivejä.

Aluksi näyttö on täysin tyhjä n. 5 sekunnin ajan, jonka jälkeen se aloittaa aiemmin mainitun välkytyksen. (Huom. Vapaan merkkivalo syttyy normaalisti kun avaimesta käännetään) Töötti soi painettaessa, ja sähköstartti pyörittää konetta.

Toisena vikana on se, että kone ei käynnisty vaikka startti sitä pyörittääkin, mutta luulen sen johtuvan tulpasta.

En varsinaisesti koskenut sähköihin muuten kuin vaihdoin akun vanhan tultua tiensä päähän. (Syynä se, että akku ei latautunut ajon aikana. Staattorista tulee kyllä virtaa, mutta jostakin syystä akku tyhjenee silti. Jos joku tietää syyn tähän, olisin kiitollinen jos jakaisit tiedon.)

Vaihdoin huollossa männän, ja jouduin siirtämään erästä johtoa, jotta sain enemmän tilaa työskentelyyn. Olen yrittänyt heilutella ja vempata johtoa, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta.

Tietääkö kukaan, mikä on vialla tai miten voisin määrittää vian?

ois ongelma

25.9.2017 21:13

joo mulla ois tommone 07 xps sm ja on kyllä outo vehje
nää asiat siitä tiiän eli ostin pari kuukautta sitte ton mopon ja siitä on vissiin otettu putken kuri pois tällä hetkellä 110 suutin kiinni eli millasia kureja noissa on koska huiputtaa ehkä justjust 55km/h ja ei vedä ollenkaa isot mäet kakkos vaihteella ylös ja kun ykkösellä lähtee ni kierrokset ei meinaa millään nousta ja yhtäkkiä nousee ja kolmosen jälkee ei vedä ku tasasella muka kuriton ja jää vakiolle missä vika ???

Re: Peugeot XPS/XP

25.9.2017 22:25

No ota putki pois ja tutki löytyykö kuria.

Re: Peugeot XPS/XP

5.10.2017 22:46

ei sielä mitää näy mut vauhti on ku kurillisella mut 110 suutin käy ja välillä ajon jälkee valuttaa bensaa kaasarista

Re: Peugeot XPS/XP

15.11.2017 17:44

Ei ketää ois laittanu manuaalista bensahanaa 07 xpssään? jos on nii viittiiks laittaa linkkii et millasen

Re: Peugeot XPS/XP

9.12.2017 13:57

Onko vuoden 2005 ja uudemmissa 2007 malleissa sama etuvalo, vaikka maski onkin hieman erinäköinen? Tarttis nimittäin hommata 2005 pököttiin toimiva etuvalo kun tämän hetkisessä ei ole valoa lainkaan. On siis vain maskin muovinen "kehys".

Re: Peugeot XPS/XP

15.12.2017 18:59

Ei ole mitään väliä, et minkä maskin siihen hommaat, jos liittimet ei käy ni yhdistä johdot vaan abikoilla

Re: Peugeot XPS/XP

30.5.2018 21:11

Mitkä kierteet on Peugeot XPS:n vm -08 vakiokaasarin pääsuuttimessa eli onko M6 vai M5?Ja paljonko vakiosuuttimen koko on?

Re: Peugeot XPS/XP

30.5.2018 22:25

http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS

ja sit vähän salapoliisityötä

Re: Peugeot XPS/XP

19.6.2018 23:46

Osaisko jengi kertoo et minkä kokonen suutin pitäs vaihtaa tollaseen Peugeot XPS Power Up 2009 mopoon. Kuri alkukäyrästä otettu pois, 11-60 rattaat ja tod.näkösesti vakio eli 84 suutin kiinni. Ajattelin jotain 95 koksta, toimisko? Kulkee tällä hetkellä max 56km/h ja pitäs ainaki 60km/h saada kulkee.

Re: Peugeot XPS/XP

20.6.2018 6:48

Jos poraamaton niin siinä 95 paikkeilla on sopiva. Osta joku sarja niin saat säädettyä tulevaisuudessa.

Re: Peugeot XPS/XP

19.7.2018 22:58

Kampiakselin kytkinpuolella holkki kummin päin tulee kartioholkki kampiakseliin päin vai kytkimeen? Ja siinähän on o rengas kans