Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

5.12.2014 10:43

Onhan akussa virtaa? Jos on niin sitten vasta tsekkaisin releen ja startin

Re: Peugeot XPS/XP

8.12.2014 16:46

NYT ÄKKIÄ APUJA!

nonniin elikkä oon purkamassa peugeot xp7 keulaa. (paioli)
Olen koittanut avata niitä pultteja jotka on siellä pumppujen pohjassa ne pyörii kyllä mutta pultti ei irtoa eli pyöriikö sielä sisällä joku osa tyhjää? Saako sen itse irtisieltä vai joudunko viemään liikeeseen irrotettavaks??

Ois osat menossa perjantaina maalaukseen joten apua tarvitaaan :nolo:

Re: Peugeot XPS/XP

10.12.2014 21:55

Moi mistä sais Peugeot xp7 2012tarrasarjat voi olla alkuperäiset tai sit tunin vai sopiiko jonkun muun mopon tarrasarjat pösöön

Re: Peugeot XPS/XP

10.12.2014 21:56

pösömies00 kirjoitti:Moi mistä sais Peugeot xp7 2012tarrasarjat voi olla alkuperäiset tai sit tuning vai sopiiko jonkun muun mopon tarrasarjat pösöön

Re: Peugeot XPS/XP

12.12.2014 16:21

peugeot6 kirjoitti:NYT ÄKKIÄ APUJA!

nonniin elikkä oon purkamassa peugeot xp7 keulaa. (paioli)
Olen koittanut avata niitä pultteja jotka on siellä pumppujen pohjassa ne pyörii kyllä mutta pultti ei irtoa eli pyöriikö sielä sisällä joku osa tyhjää? Saako sen itse irtisieltä vai joudunko viemään liikeeseen irrotettavaks??

Ois osat menossa perjantaina maalaukseen joten apua tarvitaaan :nolo:


Paina yhteen ne niin pitäs lähtee pyöriin.

Re: Peugeot XPS/XP

15.12.2014 22:35

Moronnääs! Ittellä on vaan vanhanliiton aprilian mopoista kokemusta, ja nyt menee kaverin mopoa rassatessa sormi suuhun.

Elikkä 2012 XP7 pösöön hakusessa takajarrupalat. Mistään ei tunnu löytyvän, xps:ään ja XP6 malliin kyllä löytyy joka paikasta. Onko noissa kaikissa samanlaiset jarrut, vai pitääkö palojen loputtua ostaa uusi mopo? 8o

Re: Peugeot XPS/XP

16.12.2014 21:24

Onko pala tämän mallinen ?
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/15134
Jos on niin kyseinen SBS 203 HF tai SBS 585 HF tai EBC FA 93.
Muitakin valmistajia löytyy.

Re: Peugeot XPS/XP

21.12.2014 16:47

Miten 04-pösön (xps) Paiolin takaiskarin saa auki? Kiertämällä vai??

Re: Peugeot XPS/XP

28.12.2014 1:56

Hei! Osaisko joku kertoa Peugeot XPS Street Evo 2 Mopon koneen laakerien koot. Tai esim. linkata ne mopo sportin sivulta. (Kone Minarelli AM6?)

Kuinkas muuten irrotatte laakerit lohkoista taikka kampiakselista??

Re: Peugeot XPS/XP

30.12.2014 1:45

Minarelli am6 moottorin laakerien koot on lueteltu tuolla mopojen yleistekniikka puolella sijaitsevan minarelli am6 ketjun aloitusviestissä. Muutenkin pääset halvemmalla kun ostat laakerisi laakeriliikkeestä tai esim. etrasta ,etkä joudu maksamaan mopoliikkeiden sikahintoja... Kampiakselin laakerit lohkosta iroitetaan lämmittämällä lohkoa riittävän kuumaksi ja jäähdyttämällä laakeria kylmäsprayllä ,sitten lyöt laakerin toiselta puolelta hylsyn avustuksella irti. Kampiakselista laakerin irroittamiseen tarvitset laakerin ulosvetäjän (saa biltemasta yms.) . Lämmität tosin edellisestä poiketen laakeria ja jäähdytät akselia ja sitten vain vedät laakerin ulosvetäjällä irti akselilta. Tai sitten vain annat koneistamon tai pienkomehuollon yms. Irroittaa laakerin kampiakselilta (ehkä kaikista viisainta ,akseli säilyy ehjänä ja maksaakin paikasta riippuen n.10-15e):roll:

Re: Peugeot XPS/XP

30.12.2014 13:15

Pikainen kysymys:

Peugeot xps 50 vanhanmallin sähkökaaviota? Wikistä löytyvä on ihan perseestä, eihän noista teksteistä tai komponenteista ota pirukaan selvää kun on niin pieni kuva. Lisäksi tuosta puuttuu oheisinfo aivan kokonaan eikä mikään "liitin a, b, c" tarkoita ilman infoa yhtään mitään.

Vaihtoehtoisesti: Mihin ja missä järjestyksessä menee neljä magneetolta tulevaa johtoa?

Re: Peugeot XPS/XP

31.12.2014 0:09

Minkä kokosia Honda CR katteita ootte modannu pösöön? Onko sopivin CR125R?

Re: Peugeot XPS/XP

14.1.2015 17:59

Onko kellään suht tarkkoja ohjeita ja tietoa mitkä kaikki osat tarvitaan, kun vm. 2006 peugeot xps:ssään modaa kiksin kiinni?

Re: Peugeot XPS/XP

16.1.2015 16:18

kameliiz kirjoitti:Onko kellään suht tarkkoja ohjeita ja tietoa mitkä kaikki osat tarvitaan, kun vm. 2006 peugeot xps:ssään modaa kiksin kiinni?


Kaikista helpoiten pääsee kun ostaa jonkun toisen am6 lohkon. Elikkäs etit käytetyn taikka kyselet kavereilta et löytyskö. Ite ostin kaverilta riejun lohkon ja sen iskin kiinni.
Kannattaa tosin muistaa ostaa lohkon tiivisteet koska itellä meni ainaki paskaks:D

Re: Peugeot XPS/XP

1.2.2015 21:30

osaako joku sanoa meeneekö pösöön suoraan muita smotoja kun pösön omat smotot? Kiitos jo etukäteen! :)