Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

3.5.2020 0:17

Oisko se holkki kulunut liian lyhyeksi. Ei sen ja laakerien väliin mitään kuulu.

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

25.5.2020 23:02

Cdi boxi ongelma mulla on tollanen rieju rrx VM 09 ja oon nut porannu boxin oikeesta kohasta mutta silti boxi rajottaa samassa kohassa missä aikasemmin mitä pitäs tehä että saisin sen rajottaa vasta siinä 12500?

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

27.5.2020 23:46

RiejuMies04 kirjoitti:Cdi boxi ongelma mulla on tollanen rieju rrx VM 09 ja oon nut porannu boxin oikeesta kohasta mutta silti boxi rajottaa samassa kohassa missä aikasemmin mitä pitäs tehä että saisin sen rajottaa vasta siinä 12500?

Tuo Dellorton cdi ei porauksen jälkeen rajota ollenkaan enää millään kierrosalueella ja jos se edelleen rajottaa, niin sit oot porannu väärästä kohasta tai et tarpeeks syvälle. Oman porasin tän videon avulla https://www.youtube.com/watch?v=vj7OweivZ3w ja hyvin on toiminu. Kannattaa porata mieluiten pylväsporakoneella, jotta sen saa porattua suoraan, ettei se mee vinoon.

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

1.6.2020 1:55

Kuuluuko nää tukkia phbn16 kaasarista? Ei käy tyhjäkäyntiä nii kuuluuko noi tukkia kun ei oo tuorevoitelu käytös et tuleeko noista imuvuoto ja ei sen takia käy tyhjäkäyntiä? Kaasarin toiselta puolelta oon tukkinu sen solenoidi jutun vai mikä onkaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut am666 päivämäärä 9.6.2020 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

6.6.2020 13:59

Moro! Onko kukaa löytäny muita tapoja ohittaa dellorto cdi boksin rajoitusta kun tuo poraaminen? Ku sitä perjaatteessa kehtais kyllä kokeilla, mutta kun se voi kusta kumminkin... saa myös kaupata rajoittamatonta dellorto cdi:tä jos sellanen jollain on!

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

23.6.2020 2:53

Minkä kokonen tyhjäkäyntisuutin pitää olla ku tekniikkana on 50cc, enox, bilteman vapari ja 16 phbn kaasari?

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

23.6.2020 10:08

am666 kirjoitti:Minkä kokonen tyhjäkäyntisuutin pitää olla ku tekniikkana on 50cc, enox, bilteman vapari ja 16 phbn kaasari?

Sehän riippuu ihan pyörästä, itellä oli vakio, eikä ihan käyny tyhjäkäyntiä et kokeile vakiolla ja jos ei säädöillä saa käymään tyhjäkäyntiä ni pienentää tyhjäkäyntisuutinta.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen#Tyhj.C3.A4k.C3.A4ynnin_s.C3.A4.C3.A4t.C3.B6

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

23.6.2020 10:12

Lateeh14 kirjoitti:Moro! Onko kukaa löytäny muita tapoja ohittaa dellorto cdi boksin rajoitusta kun tuo poraaminen? Ku sitä perjaatteessa kehtais kyllä kokeilla, mutta kun se voi kusta kumminkin... saa myös kaupata rajoittamatonta dellorto cdi:tä jos sellanen jollain on!

Muistaakseni ei noita saanu ohitettua kun poraamalla.

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

23.6.2020 10:15

am666 kirjoitti:Kuuluuko nää tukkia phbn16 kaasarista? Ei käy tyhjäkäyntiä nii kuuluuko noi tukkia kun ei oo tuorevoitelu käytös et tuleeko noista imuvuoto ja ei sen takia käy tyhjäkäyntiä? Kaasarin toiselta puolelta oon tukkinu sen solenoidi jutun vai mikä onkaa

Ittellä on näin. Nuo kaks kannattaa siis tukkia sillain että menee letku niitten välillä, miten ne on tossa 17.5mm mikä on pyörässä kiinni. Ja sitten se vasemman puoleinen tukkia noista mikkä näytit. Kannattaa myös kattoo et jos kaasarissa on alipainenippa nii tukkii sen. Jos ei oo ni näyttää samalta kun tossa 16mm, eli mikä mulla on irti. https://imgur.com/gallery/vgRfmos

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

20.7.2020 23:23

Tietääkö joku onko Rieju MRX:ssä pakollinen olla kondensaattori?

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

25.7.2020 3:44

kopra__ kirjoitti:Tietääkö joku onko Rieju MRX:ssä pakollinen olla kondensaattori?

Multa meni kondensaattori paskaks ja lähti vaan työntämäl sen jälkee käyntii ja kaveri sano et kuulema voi mennä cdi paskaks ilma sitä nii kyl se ois varmaa iha hyvä olla, tää käy riejuun https://www.moposport.fi/kondensaattori ... 3300uf-50v

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

4.8.2020 6:10

Multa sattus löytymään tollanen Italkitin 40.25 kokonen mäntä. Jos laitan siihen 40.30 männänrenkaat, kuinka paljon se eroaa 40.30 männästä? Vai tuleeko käyntivälys liian isoksi, vaikka laittaisinkin 40.30 männänrenkaat?

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

4.8.2020 21:47

Tarkoittaa samaa asiaa. Monissa männissä ilmoitetaan nimellisporaus. Eli 40,25 mäntä on ihan passeli 40,30 poraukselle. Renkaista tarkista katkosvälys.

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

27.9.2020 19:31

Riejusta meni jännitteensäädin ja siin on dellorton sähköt, käykö siihen mikä vaan 4-napainen jännitteen säädin vai pitääkö olla joku tietty ja jos joku tietää jonku halvan jännitteen säätimen mikä sopii nii voiko joku linkkaa?

Re: Rieju MRX / RRX / Spike

28.9.2020 7:37

kopra__ kirjoitti:
am666 kirjoitti:Kuuluuko nää tukkia phbn16 kaasarista? Ei käy tyhjäkäyntiä nii kuuluuko noi tukkia kun ei oo tuorevoitelu käytös et tuleeko noista imuvuoto ja ei sen takia käy tyhjäkäyntiä? Kaasarin toiselta puolelta oon tukkinu sen solenoidi jutun vai mikä onkaa

Ittellä on näin. Nuo kaks kannattaa siis tukkia sillain että menee letku niitten välillä, miten ne on tossa 17.5mm mikä on pyörässä kiinni. Ja sitten se vasemman puoleinen tukkia noista mikkä näytit. Kannattaa myös kattoo et jos kaasarissa on alipainenippa nii tukkii sen. Jos ei oo ni näyttää samalta kun tossa 16mm, eli mikä mulla on irti. https://imgur.com/gallery/vgRfmos


Nuo kaks etummaistahan on kaasarin kurkun lämmitysnipat...niihin pitäs kait tulla sylinterin kannesta letkut.