Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

23.8.2013 17:47

Pystyykö mrt pron iskaria säätää jäykemmälle mitenkään?

Re: MRT

24.8.2013 0:37

Ihan yhtä lailla tulee öljyä putkesta kun ei ole tuorevoitelua. Se on terve merkki että sitä vähän tuuppaa tulee sielt. Joskus huollossa sanoivat että kannattaa käyttää puoli synteettistä 2t öljyä et ei tuu pakoputkesta öljyä niin paljoo. Saahan sitä tuorevoitelua säädettyä pienemmällekkin.

Re: MRT

24.8.2013 15:05

Vaijerista säädetty niin pienelle kun saa ja silti öljyä tulee liikaa, saa kokoajan pyyhkiä vanteilta pois. Kilpi 15km jälkeen ihan täynnä mustia pisteitä ja niitä pisteitä on perkele selässäkin.

Re: MRT

24.8.2013 15:15

Noniin tarkistin koneen pitopultit ja yksi oli kulunut kartiomaiseksi, aiheuttaisiko tämä sen tärinän, ja toisena vaihdoin vaihteistoöljyt niin se oli harmaan väristä, niinkuin joku tuolla jo kirjoitteli että jäähdytysnesteet päässy öljynsekaan tms... Paljon sitä vaihteistoöljyä pitäisi laittaa sinne koneeseen ? :|

Re: MRT

24.8.2013 17:09

somBadi kirjoitti:Noniin tarkistin koneen pitopultit ja yksi oli kulunut kartiomaiseksi, aiheuttaisiko tämä sen tärinän, ja toisena vaihdoin vaihteistoöljyt niin se oli harmaan väristä, niinkuin joku tuolla jo kirjoitteli että jäähdytysnesteet päässy öljynsekaan tms... Paljon sitä vaihteistoöljyä pitäisi laittaa sinne koneeseen ? :|


Koneen kyljessä on ruuvi josta tulee "liika" öljy ulos kun täytät, eli kaadat öljyä niin kauan että tulee ruuvin kolosta ulos jolloin on tarpeeksi :) Ja tosiaan mulla oli jäähytin nesteet menny öljyn sekaan koska vesipumppu hajonnut..
Kannattaa vaikka viikon päästä katsoa minkä väristä on tai jos vaihteet rupee tuntuu sökeröltä vaikka öljyt vaihdoit niin todennäkösesti vedet öljyn seassa!

Re: MRT

24.8.2013 20:12

Vireboy kirjoitti:Ihan hyvältä on kuulostanut omaan korvaan, ei ole pätkiny tai booanut tms.

Tosta öljyn ruikkimisesta että eikös sen sais kuntoon ottamalla tuorevoitelun pois ja laittamalla öljyt bensan sekaan ? Koska nyt kun vetää kaasu pohjassa niin savuttaakin aika pahasti ja jos tuorevoitelun ottais pois niin eikö sillon tulis kokoajan samansuhteista öljy-bensaseosta ?

E: Ja eiköhän suutin vaihdu oikeankokoiseen viimestään kun vien 10tkm huoltoon kuukauden sisään. Ja öljyt pitäs pysyä sisällä kans sen jälkeen. Jos ei niin ei, sitten mietitään tota tuorevoitelun poistoa.


Ei ne missään määräaikais huollossa sulle ala suuttimia vaihtamaan. Öljypumpun kyljessä on käsittääkseni säätöruuvi, kannattanee vilkaista sitä.

jos tuorevoitelun ottais pois niin eikö sillon tulis kokoajan samansuhteista öljy-bensaseosta


miksi näin ei tapahtuisi tuorevoitelun kanssa?

Re: MRT

24.8.2013 20:21

Se on hyvä kysymys :lol: Taisin vähän derpata...
Onko se öljypumpun säätöruuvi siis sen kopan alla? Ei siinä päällä mitään ainakaan ole .
Ja kyllä ne sen suuttimen vaihtaa jos on tarpeeks väärän kokonen, ainakin viimeks teki niin...

Re: MRT

24.8.2013 22:39

Tuli haettua 2011 MRT 8) vähän alle 7k ajettu ja 1500e maksettiin. Vikoja on yksi ja se on se että polttaa etuvalon heti kun laittaa uuden kiinni. Jännitteen säädin paskana vai joku johto ottaa maihin? Paljonko teillä maksaa MRT:n vakuutukset vuodessa ja mistä kannattais ottaa vakuutukset?

Re: MRT

25.8.2013 0:04

Koppa irti, ja säädät pumpun sillätavalla että ne pienet merkkiviivat ovat vastakkain ilman kaasua :)
Vakuutukset kannattaa (ehkä) ottaa vaikka isän tai äidin nimellä jos sattuu olemaan jotain keskitys- ja muita bonuksia jostain puljusta

Re: MRT

25.8.2013 11:39

Siis mistä tota säädetään ?
Kuva

Re: MRT

25.8.2013 15:18

Kuva ei näy.

Edit: chrome lagaa, avasin kuvan uudessa välilehdessä niin toimii.

2. Öljypumpun säätö

Jos epäilet öljypumppusi säätöjä niin ne kannattanee silloin tarkistaa. Öljypumppu löytyy mopon takaapäin katsottuna oikealta puolelta kytkinkopan oikeasta yläkulmasta, se on parilla 4mm kuusiokolopultilla kiinni. irroita pultit ja muovinen öljypumpun koppa lähtee irti. Nyt näät edessäsi öljypumpun ja ensin kannattaa tarkistaa että onko vaijeri rispaantunut, jos on niin se kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen koska kone hajoaa mikäli vaijeri katkeaa ja ajat sillä. Seuraavaksi kannattaa tarkastaa ne öljypumpun säädöt. tässä on kuva avuksi. Elikkä punainen ympyrä tarkottaa tuota öljypumpun rungossa olevaa viivaa, ja sininen ja vihreä tarkoittavat viivoja missä öljypumpun pitäisi olla. Eli sinisen ja punaisen viivan pitäisi olla kohdakkain kaasu lepoasennossa, ja punaisen ja vihreän viivan pitäisi olla kohakkain kaasu täysillä. Öljypumppua säädetään vaijerista joka tulee öljypumppuun, kiristämällä saa enemmän öljyä ja löysäämällä tietenkin toisinpäin. Kun öljypumpun viivat ovat kohakkain ei muutakuin koppa kiinni ja baanalle.

Alkup. kirjoittaja xps_sm

Re: MRT

25.8.2013 15:32

En nää värillisiä viivoja mun öljypumpussa ? :s

Re: MRT

25.8.2013 15:39

Nyt kun luin läpi ton öljypumpun säädön itsekkin, niin tajusin että tohon tekstiin on liittynyt jokin kuva, joka on vissiinkin ajan saatossa hävinnyt. Ehkä joku muu osaa auttaa, itse en öljypumppua omista.

Re: MRT

25.8.2013 16:13

Eipä ollut kovin suuri homma googlettaa sitä mystistä kuvaa. Taitaa kyllä olla vähän erilaiset öljypumput.

Kuva

Re: MRT

25.8.2013 17:15

siiiis eikö tämä vaijeri mikä siellä öljypumpussa on nii ole kaasuvaijeri? :D tai ainakin osa siitä