Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

19.8.2013 21:06

Zuppox kirjoitti:Kertokaas te MRT:n omistajat mitä mieltä ootte tästä mopomallista. Oon harkinnut pöllitun riejun seuraajaksi. Kaverilla on tollanen power uppi ja kovin on tykännyt.
Entisestä Riejusta tykkäsin paljon ja oon tällästä tosiaan aatellu seuraavaksi mopoksi.
Onko näissä mitään tyyppivikoja tai vikoja mitä kannattaa kattoo sit jos meen katsomaan jotain sopivaa MRT:tä?


Ainakin vaihteet kannattaa testata, mulla on kauheeta runkkaamista aina vaihteittenkaa eikä enää öljyn vaihto auta! :D Ja kytkimen irrottamisen kanssa on vissiin ollut aika paljon ongelmaa täälä :)

Mutta hyvä mopo muuten, suosittelen!

Re: MRT

19.8.2013 21:20

Sähköt oli kaverilla huonot heti tehtaalta, puolen vuoden käytön jälkeen löi kipinää jostain maskin takaa aina satunnaisesti, ja samalla hävis aina sytytys.
Samaa myös valitteli kuin Nipanderi, ja tuli tuo myöskin itse todettua; kytkin ei irrota kunnolla, ja tämän takia vapaata on vaikea löytää. Todennäköisesti kytkimen säädöillä saa kuntoon.

Re: MRT

20.8.2013 1:04

riejulla rullailtu kohta 10tkm niin minkä kokoinen mäntä sinne pitäs laittaa, 40.30?

Re: MRT

20.8.2013 8:21

Itellä tuli tosta kysymyksestä mieleen samantyyppinen kysymys. Millon sitä koneremppaa pitä tehdä, kun tuo 10tkm lähestyy.

Re: MRT

20.8.2013 16:52

Bange kirjoitti:somBadi, mulla oli tollanen vika, kun se taaimmainen koneen pitopultti oli katkennu :D mut johan toimi uudella samanlaisel pultil :lol:


Ei ainakaan silmään pistäny että olisi mikään pultti poikki ellen sitten katsonut väärää :nolo:

Re: MRT

20.8.2013 18:12

kymppitonnin tienoilla voi männän vaihtaa, ja tarvittaessa sylinterin hoonauttaa. Mäntä on kokoa 40.30. Sit tietenki vaihteistoöljyt ja jäähytysnesteet voi samalla vaihtaa.

Re: MRT

20.8.2013 21:10

Nonii... Kannattaa tarkkailla vaihteisto öljyn väriä/rakennetta aina kun vaihtaa ettei käy näin..
Eli ittellä kävi näin että keväällä ostin mrt:n 12500km ajettuna ja noin 11tkm kohdalla oli viimeksi loota öljyt vaihettu, no vaihteet tuntu sillon oudoilta joten vaihdoin öljyt, entinen öljy oli harmaata "vettä" ja ajattrlin silloin että on vain mennyt "huonoksi" no nyt mopolla on 15tkm ajettu ja kone on aivan paskana, jäähdytin nesteet öljyn seassa, vesipumppu rikki, laakerit mennyt.. Olisi silloin keväällä jo pitänyt tajuta että jäähytin nesteet ovat päässseet öljyn sekaan ja sieltä palotilaan.. No itte en konetta viitsinyt ruveta availemasn niin remppa tulee kustantamaan sen 550-600e ammattilaisella ja samalla vaihdetaan mäntä ja hoonataan pytty ja kaasarin säädöt uusiksi :)
Entiedä kuinka monelle on näin käynyt mutta toivottavasti ei monella, kipeää tekee :D

Paljonkos tälläisestä voisi pyytää myydessä kun nyt talvella myyn ja käytännössähän kokonaan uusi kone mutta muuten se ~16tkm ajettu?
Viimeksi muokannut Nipanderi päivämäärä 20.8.2013 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: MRT

20.8.2013 22:16

Juuh elikkäs. Paljonkos sitten maksaa yleensä liikkeessä uus mäntä ja hoonautus ? Sellkamissa varmaan miljoonan, mutta siihen liikkeeseen en enää astu.

Re: MRT

20.8.2013 23:11

Mäntä merkistä riippuen max.50 euroa, hoonautus kolmenkympin molemmin puolin

Re: MRT

20.8.2013 23:16

Kiitos nopeasta vastauksesta ja aahhh kun kuulostaa halvalta kun viime huolto oli periaatteessa turha jossa ei tehty paljon paskaakaan (tai tehtiin muttei tullut kuntoon) maksoi yli 400 koska sellkami, en suosittele kenellekkään ja asiakaspalvelu on ihan karseeta. Sori menee vähän ot.

Re: MRT

21.8.2013 17:10

Otin tänään reikälevyn pois ja laitoin 102 suuttimen tilalle 110. Onko hyvä koko näille vireille: kuriton vakioputki, kuriton imukaula ja reikälevy pois. Ja voiko liian iso suutin aiheuttaa, että öjlyä tulee putkesta ?

Re: MRT

21.8.2013 17:19

sopivalta kuulostaa ja öljyn tuleminen putkesta on ihan riejun tyyppivika :D

Re: MRT

21.8.2013 17:26

Kiitos. Olen kyllä itsekin miettinyt tuota, että onko tyyppivika. Öljyä tulee vaikka öljypumpun vaijerii on säädetty niin, että öljyä pitäisi tulla vähiten, kun mahdollista. Eli vaijerin ruuvi säädetty kireälle.

Re: MRT

21.8.2013 20:04

Vireboy kirjoitti:Otin tänään reikälevyn pois ja laitoin 102 suuttimen tilalle 110. Onko hyvä koko näille vireille: kuriton vakioputki, kuriton imukaula ja reikälevy pois. Ja voiko liian iso suutin aiheuttaa, että öjlyä tulee putkesta ?

Suuttimista voi antaa jotain suuntaa antavaa arviota, mutta jokaisen tulisi kuitenkin kuunnella mopon käyntiä, jos haluaa saada parhaisiin mahdollisiin säätöihin.

Re: MRT

21.8.2013 20:46

Ihan hyvältä on kuulostanut omaan korvaan, ei ole pätkiny tai booanut tms.

Tosta öljyn ruikkimisesta että eikös sen sais kuntoon ottamalla tuorevoitelun pois ja laittamalla öljyt bensan sekaan ? Koska nyt kun vetää kaasu pohjassa niin savuttaakin aika pahasti ja jos tuorevoitelun ottais pois niin eikö sillon tulis kokoajan samansuhteista öljy-bensaseosta ?

E: Ja eiköhän suutin vaihdu oikeankokoiseen viimestään kun vien 10tkm huoltoon kuukauden sisään. Ja öljyt pitäs pysyä sisällä kans sen jälkeen. Jos ei niin ei, sitten mietitään tota tuorevoitelun poistoa.