Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin tehoputket

12.6.2012 23:24

Jesa3 kirjoitti:Millaset äänet tulee throwerilla jossa on derbin vakioänkkä? Onko ihan järkyttävät?


Tarkotatko vanhaa mallia?

Ite tein vanhan malliseen välipillin mihin menee vakioänkkä nii hiljeni kyllä merkittävästi. Äänitaso verrattuna esim vakioputkeen oli vielä kuitenkin suht kova paisarin kilkatuksesta johtuen... Kisaset äänet kyllä on kun paisari kilkattaa ja änkkä madaltaa aika paljon:D

Re: Derbin tehoputket

14.6.2012 10:28

Jesa3 kirjoitti:Millaset äänet tulee throwerilla jossa on derbin vakioänkkä? Onko ihan järkyttävät?


Ja uuden mallin Metra on todella hiljainen, pienellä tyhjäkäynnillä ei menaa kuulla onko mopo edes käynnissä. Äänet ovat hieman kovemmant kuin vakioänkällä, ja tietysti se kuulostaa erinlasielta ku ottaa kunnon tehopiikin... Ja mulla oli vielä villat palanu aika pahasti :D

Re: Derbin tehoputket

14.6.2012 22:53

Onko kennelläkää kokemusta tuosta Kundo Tuaregista onko oikeasti vääntöjä ja paljon ollut huiput ja millä väleillä? :D

Re: Derbin tehoputket

15.6.2012 8:59

Ostin tossa leon, niin 12-58 väleillä vain 65? suutin 88 ja vakioputsarilla, rajottamaton cdi. Meni kyllä gianellilla vähä alta 90 ni onko vaa leo karstottnu? :)

Re: Derbin tehoputket

15.6.2012 11:24

Niin käytettynä ostit? En usko että se karstoittunut olisi, sen verran laiska putki vain.

Re: Derbin tehoputket

15.6.2012 20:20

TA563 kirjoitti:Onko kennelläkää kokemusta tuosta Kundo Tuaregista onko oikeasti vääntöjä ja paljon ollut huiput ja millä väleillä? :D


Jep, mulla on ollu sellanen. Kyllä se vääntää paremmin kuin esim. Metrakit, mutta odotin itse paljon parempia alavääntöjä. Piikki ei kiipeä yhtä nopeasti kuin Metrakitillä. Melkeimpä voisin sanoa, että malko perus tehariväännöt. Rajoittimen kanssa keulimisesta ei tahtonut tulla mitään, kun koitti vaihtaa kakkoselle ei mennyt piikille ja tiputti keulan. Huiput mulla oli rajoitetulla CDI:llä ja 13/65 välityksillä 60km/h.

Re: Derbin tehoputket

16.6.2012 22:53

__SM__ kirjoitti:Ostin tossa leon, niin 12-58 väleillä vain 65? suutin 88 ja vakioputsarilla, rajottamaton cdi. Meni kyllä gianellilla vähä alta 90 ni onko vaa leo karstottnu? :)
Tuomi_ kirjoitti:Niin käytettynä ostit? En usko että se karstoittunut olisi, sen verran laiska putki vain.
No ei se nyt niin laiska putki sentään ole :roll: Ookko varma että on rajottamaton cdi ja onko säädöt kunnossa? Koita polttaa karstat jos se auttaisi

Re: Derbin tehoputket

17.6.2012 18:38

Olkkuz kirjoitti:
TA563 kirjoitti:Onko kennelläkää kokemusta tuosta Kundo Tuaregista onko oikeasti vääntöjä ja paljon ollut huiput ja millä väleillä? :D


Jep, mulla on ollu sellanen. Kyllä se vääntää paremmin kuin esim. Metrakit, mutta odotin itse paljon parempia alavääntöjä. Piikki ei kiipeä yhtä nopeasti kuin Metrakitillä. Melkeimpä voisin sanoa, että malko perus tehariväännöt. Rajoittimen kanssa keulimisesta ei tahtonut tulla mitään, kun koitti vaihtaa kakkoselle ei mennyt piikille ja tiputti keulan. Huiput mulla oli rajoitetulla CDI:llä ja 13/65 välityksillä 60km/h.

Paljonkoha ois ollu ilman cdi:tä? :) Kumpaa suosittelet jos tarkotuksena ois hakea putkea jolla ois kiva kaks päällä ajella ja vähä kikkailla ilma että huiput ois kauheesti yli 65 km/h? :D

Re: Derbin tehoputket

18.6.2012 9:37

ta,kytille se on iha sama jos tehoputken kaa kulkee 75 tai 80.. :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 18.6.2012 23:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Derbin tehoputket

18.6.2012 21:37

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... rside.html
Onko kenelläkään kokemusta tuosta putkesta??

Re: Derbin tehoputket

19.6.2012 15:18

Lpr kirjoitti:ta,kytille se on iha sama jos tehoputken kaa kulkee 75 tai 80.. :D

Sinä se et sitte vissii oo kuulluna välityksien vaihdosta! :D

Re: Derbin tehoputket

19.6.2012 17:08

^Sillä kyllä ei ala olla mitään merkitystä, jos menee yli 65. Tuskin ne siinä 120e sakkojen sekaan alkaa vielä erikseen sakottaan väleistä yms. Koko paketti kerralla.

Re: Derbin tehoputket

20.6.2012 13:47

Paljonkoha ois ollu ilman cdi:tä? :) Kumpaa suosittelet jos tarkotuksena ois hakea putkea jolla ois kiva kaks päällä ajella ja vähä kikkailla ilma että huiput ois kauheesti yli 65 km/h? :D


Rajottamattomalla CDI:llä 75-80km/h. Kundo ehdottomasti, Metralla oli suomeksi sanottuna perseestä ajaa kakspäällä, oli niin nopeesti rajottimella ja alaväännöt ei riittänyt mihinkään. Metralla kikkailu oli myös vaikeaa, ainakin rajoitetulla CDI:llä. Muutenkin, jos sai vaihdettua kakkoselle joka tippui tai otti piikin ja silloin tuli kiire jarrun kanssa :D
Suosittelisisin Kundoa ja 13/65 tai 13/62 välejä, rajottimella. Koska paljon mukavampi ajaa pitkillä väleillä kuin pelleillä joillan 12/70 väleillä ja rajottamattomalla CDI:llä.

Kundo + 13/65 välit + CDI jossa kierrosrajoitin = 60km/h
Kundo + 13/62 välit + CDI jossa kierrosrajoitin = 62km/h

Re: Derbin tehoputket

21.6.2012 0:06

__SM__ kirjoitti:Ostin tossa leon, niin 12-58 väleillä vain 65? suutin 88 ja vakioputsarilla, rajottamaton cdi. Meni kyllä gianellilla vähä alta 90 ni onko vaa leo karstottnu? :)


Leovince ihan sysimätä putki derbissä, oon nimittäin ite jättäny 4 leovincederbiä uuden mallin räxällä missä on vakioputki. Ei sen tota 65 kovempaa juurikaa pitäs mennä , tosin voi laittaa pitempää välii viel jonku verran. En tosin usko et 80km/h saat leovincel rikki.

Re: Derbin tehoputket

21.6.2012 1:53

oma meni leovincellä ja 14/65 väleillä 77kmh