Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:08

Kuva
Tuo on vissiinkin se jännittesäädin? Ei ollut oranssia tai punaista piuhaa niinkuin sanot. Mitkä liitetään?
T:Votuq ja Mömmis.

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:12

toi on kaasarin lämmitys systeemi. toisekseen tuola kahella eri sivulla tässä topicissa sanottu että säädin on KETJUJEN puolella

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:16

Tuo on ketjujen puolella. Mitään muuta jännitesäätimen näköistäkään laitetta ei ollut.

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:30

Missähän toi on mahtanu ketjujen puolella olla ? mulla ainakin on jarrulevyn puolella toi. Jännitteensäädin on se harmaa poksi sielä jossa on niitä "uria" tai niitä

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:35

Toi oli suoraan vasemman takakatteen takana rungossa kiinni. Oikeen takakatteen puolella oli vain akun liitin.

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:39

jaa niiin sulla näkyy olevan kameli. Nyttei kyllä oo sitten mulla ainakaan mitään hajua mutta kai se nyt aika helposti pitäs löytyy ?

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 17:58

Edellinen omistaja tosin heittäny sellasia virityksiä että pitää varmaa purkaa kasaa koko mopo. Mitä veikkaat voisko releen paikka löytyä bensatankin alta kun sielä näytti olevan joitain bokseja?

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 19:23

Derbissä tuli juuri vähä aika sitten tälläinen outo juttu. Eli kun laittaa virrat päälle syttyy 3 varotusvaloa niikun pitääkin. No sittenkun ajaa niin välillä ne samat varotusvalot syttyy ja pysyy päällä kunnes taas himmenee pois. Mikä sähköosa siellä kontrolloi noita varotusvaloja ja miten tän sais korjattua?

Re: Derbin sähköt

5.4.2012 22:26

votuq kirjoitti:Edellinen omistaja tosin heittäny sellasia virityksiä että pitää varmaa purkaa kasaa koko mopo. Mitä veikkaat voisko releen paikka löytyä bensatankin alta kun sielä näytti olevan joitain bokseja?


No parhaiten varmaan näkee kun ottaa tankin pois ja kahtoo :D

Re: Derbin sähköt

8.4.2012 18:29

Kiitoksia nevssons ja kossukka mahtavista neuvoista vilkunrelettä koskien. Nyt pelittää! T:Mömmis ja votuq

Re: Derbin sähköt

8.4.2012 21:57

Ole hyvä vaan! Tuossa itse vaan hiomasin että tuossa ohjeessa on pienen pieni virhe :nolo: Jos haluaa että vilkut toimii vain virtojen ollessa päällä kannattaa virta ottaa puna-siniseltä piuhalta. Tuli tossa vaan huomattua :D

Mainittakoo nyt viellä samalla, että motonetin halvempi kaksinapainen elektroninen vilkkurele ei toimi ledivilkkujen kanssa. joka kyllä täällä mainittiin mutta enhän minä sitä lukenut

Re: Derbin sähköt

9.4.2012 21:51

Mistä mahtas johtua semmonen kun syksyllä ja nyt keväällä ylikuumenemisvalo heitti ihan omaa settiään ja paloi millon lystäsi, välillä heti käynnistäessäkin, ja nyt öljyvalo alkoi palamaan millon sattuu, yleensä pienen ajon jälkeen, ja kun sammuttaa virrat ja laittaa takaisin niin ei pala, kun taas ylikuumenemisvalo paloi vaikka virrat sulkikin ja laittoi takaisin päälle. Ja molemmissa tapauksissa: kone ei varmasti ole ollut kuuma, ja öljyä on tankki täynnä. Myöskään bensavalo ei taida toimia. Mopo vm. 2011, kiinni rajoitettu Ducati CDI boxi, jos sillä on merkitystä?

Re: Derbin sähköt

10.4.2012 15:58

elikkäs täs ois pari vikaa 1: vaihdoin minivilkut vakioitten tilalle ja ne ei vilku vaan palaa? 2: virrat ei toimi vaikka laitan virta lukosta ne "päälle " mutta mopon käynnissä ollessa ne toimii mutta vilkut ei normaalisti ? eli jos joku tietäs vastauksii niin oisin tosi kiitollinen :D

Re: Derbin sähköt

10.4.2012 16:01

Kato onko vilkuissa piuhat oikein päin kerta vain uudet "minivilkut" palavat, muttei vilku?

Ja varmista akun varaus näin aluksi.

Re: Derbin sähköt

10.4.2012 16:12

Mömmis kirjoitti:Kato onko vilkuissa piuhat oikein päin kerta vain uudet "minivilkut" palavat, muttei vilku?

Ja varmista akun varaus näin aluksi.





Liitokset on oikein , olen jo tarkistanut moneen kertaan mutta luulen että vika voi olla akussa tai jännitteen säätäjässä..