Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin sähköt

6.6.2015 21:23

Auttakaas tyhmää ja kertokaa et mikä on mmx maskin kanta? Tai jos suoraan tietää sanoa niin mikä niistä mmx maskin kolmesta liitinkohdasta on maa, ja sit kumpi lopuist kahesta on pitkät ja lyhyet valot? Kiitos vastauksista etukäteen

Re: Derbin sähköt

29.6.2015 22:24

mulla on 2004 vuoden x race. mulla oli siinä osto vaiheessa rajoiteettu cdi, mutta eikö siinä ole rajoittamaton cdi boksi vakiona. mulla on myös toi flekti paskana, onko se tärkeä osa tuota jäähdytydstä vai pärjäänkö pelkällä vedellä mikä jäähtyy ilma virran kanssa liikkessä ollessani?

Re: Derbin sähköt

30.6.2015 12:41

Flektiä et tarvitse koska harvoin se edes käynnistyy vaikka toimisi. Cdi:stä en osaa sanoa

Re: Derbin sähköt

30.6.2015 17:12

Mikä on ku oon vaihtamassa kilventelinettä nii laitoin keltasen keltaseen, vihreän vihreään ja sitte punasen siniseen. Ei toiminu.

Re: Derbin sähköt

12.7.2015 11:23

Mikä gilerassa kun laittaa virrat päälle syttyy vain öljyvalo ja ylikuumennus valo, apuja kiitos. :|

Re: Derbin sähköt

12.7.2015 12:55

gilera-.- kirjoitti:Mikä gilerassa kun laittaa virrat päälle syttyy vain öljyvalo ja ylikuumennus valo, apuja kiitos. :|

ja siinä oli sulake mennyt kun ajoin niin mopo oli sammunut

Re: Derbin sähköt

22.7.2015 20:53

Minkä väriset johdot menee mittariston kiekkamittarii?

Re: Derbin sähköt

25.7.2015 23:21

moro ei kellään ois derbistä karsittua sähkökaaviota josta ois turhat hilppeet karsittu pois?

Re: Derbin sähköt

29.7.2015 12:05

NYT PIKAISIA VASTAUKSIA! :roll: ,eli derbissäni hävisi kipinä (drd xtreme 2011),paljonko pitäisi tulla staattorilta tulevista johdoista tuloksia? löytyisikö jostain kaavoja jossa olisi mitattu valmiiksi?

Re: Derbin sähköt

29.7.2015 17:56

aapo1 kirjoitti:NYT PIKAISIA VASTAUKSIA! :roll: ,eli derbissäni hävisi kipinä (drd xtreme 2011),paljonko pitäisi tulla staattorilta tulevista johdoista tuloksia? löytyisikö jostain kaavoja jossa olisi mitattu valmiiksi?

http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png Siitä ainakin ducatin sähköihin. En tiedä onko eri esim. leonellin sähköille

Re: Derbin sähköt

30.7.2015 23:16

Semmonen pikku ongelma on tossa mun derbissä -11 että kierroslukumittari lakkasi yllättäen toimimasta. Itelläni oli kyseinen ongelma kun mopossani oli vielä rajoitettu cdi, ongelma korjaantui vähäksi aikaa rajoittamattomaan vaihdolla, mutta nyt se taas lakkasi toimimasta... Itse Cdi:lle menevät liittimet on tarkistettu ja niissä ei ole mitään vikaa. Ongelmaa on sinäänsä meikäläisen aika vaikea lähteä etsiskelemään kun ei ole hajuakaan mistä se kierrosluku sille mittarille edes otetaan. :lol: Voisin kuvitella että se otetaan jostain magneeton ja cdi:n väliltä, mutta mistä? Joku joka näistä sähköistä tietää voisi kertoa mistä tämä kierrosluku mittarille otetaan niin voisi käydä liittemet sunmuut läpi jos siellä jossain joku kosketushäiriö yms sattuisi olemaan.

Re: Derbin sähköt

30.7.2015 23:51

Tulpanjohosta ainaki vanhemmissa, ihan vaan ympärille kieritettynä. Anturijohto o kai mustavalkone.

Re: Derbin sähköt

31.7.2015 1:26

Mulla oli semmonen keltanen johto kieritettynä tulpanjohdon ympärille! Ajattelin että jostain irronnut ja laitoin nätisti siitä pois edestä. :D Kiitos paljon, ei olisi kyllä ikinä tullut itselle mieleen tuommoinen.

Re: Derbin sähköt

2.8.2015 0:04

Moro aprilia sx vm09 etuvalo räppii ja menee pitkät päälle ajaessa itsestään.
Mikä on ongelmana??
Kiitos jo etukäteen :eek:

Re: Derbin sähköt

2.8.2015 16:45

Tutkippa johdotukset sieltä etuvalon takaa. Vaikuttaisi että lyhyiden ja pitkien valojen virtapiuhat ovat hankautuneet ja saavat kontaktia toisistaan.