Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin sähköt

18.6.2014 22:33

Flekti pyörii, kun kone käy oikeesti helvetin kuumana :lol:

Re: Derbin sähköt

20.6.2014 11:26

derbinieitoimi kirjoitti:Auttakaa ystävää hädässä!!!
Derbissä on sellanen vika että eilenä ajoin ihan normaalisti,sitten kun pysähyin kauppaan ja yritin käynnistää niin ei käynnistynyt,sain vain käyntiin mäkistartilla.Tänään vaihoin tulpan, mutta uudella tulpallakaan ei tullut kipinää ja ei edes enää lähde käyntii mäkistartillakaan. Ja aina kun poljen käyntiin niin joka kolmannella polkaisulla putki päästää oudon suhahduksen. Cdi boksin piuhat on oikein. :itku:


Katoppas alipainehana. Itellä oli sama vika joskus ja jos sattuu kaasuttimessa olemmaan uimuri tai mikä onkaa jumissa ja ei blockkaa bensan tuloa nii voi valua suoraa sylinterii ja putkee.

Re: Derbin sähköt

25.6.2014 1:48

DeRbImIeS99 kirjoitti:Voiko syylärin flektiin laittaa suoraan virran akulta? Eli kestääkö se 12 volttia? Kun ei se tunnu koskaa pyörivän ja kone käy aika kuumana välillä...... :s

Ite oon ottanu siitä syyläri anturista ne johot irti ja laittanu niihi johtoohi sellasen on/off kytkimen niin saa päälle ja pois koska vain haluaa :D

Re: Derbin sähköt

29.6.2014 20:57

Millaasia oireita tekee jos on staattori rikki?

Re: Derbin sähköt

4.7.2014 13:09

Mikä onglemana mun derbis, ku vilkun laittaa päälle nii kaikki valot vilkkuu, töötti pihisee ja bensa, öljy ja lämpötila valo palaa vaik ei pitäs. :(

Re: Derbin sähköt

11.7.2014 11:07

Vilkun johto vuotaa virtaa toisiin johtoihin

Re: Derbin sähköt

14.7.2014 18:48

Mikähän derbin mittarissa kun näyttää paikallaankin 199km/h ja ajessa jotain vastaavaa. ja myös lämpövalo,2-tahtiöljynvalo ja bensavalo palaa koko ajan. Missähän vika voisi olla?

Re: Derbin sähköt

15.7.2014 2:22

sulake varmaankin palanut se löytyy akun + johosta sulake boksista ja sulakkeen koko 7.5

Re: Derbin sähköt

18.7.2014 18:32

Mikähän v*ttu tohon derbiin tuli, kun en ajanut muutamaan päivään ja kun virrat kääntää päälle ei syty mittaristossa bensa-,öljy- ja lämpötila varoitusvalot vaan sitten vasta palavat kun lyö koneen tulille ja palavat sitten kokoajan? Sulake vaihdettu uuteen eikä vieläkään toimi...

Re: Derbin sähköt

20.7.2014 23:56

Voi olla mittarissa vikaa, kuten derbeissä yleistä tai sitten ajastimessa jotain häikkää. Tuskin johdot kuitenkaan lähteny kuoriutumaan ja aiheuttamaan oikosulkuja, jos mopo on vain seissyt paikallaan ennen vian tuloa. Itse kävin aikoinaan koko sähkösarjan huolellisesti läpi, kun mittari sekoili, mutta kun johdoista ei löytynyt mitään vikaa, niin otin koko mittarin pois ja karsin kaikki mittarille tulevat johdot pois sähkösarjasta.

Re: Derbin sähköt

21.7.2014 22:22

Missä se ajastin sijaitsee? Ja voisko olla että akku olis syypää, kun ei flketikään enää toimi napista ? :s

Re: Derbin sähköt

21.7.2014 22:41

Se on semmoinen nelinapainen pieni boksi akkukotelossa tai jossain sen lähistöllä ja siinä muistaakseni lukee "leonelli". Sen tarkoituksena on pitää niitä mittariston merkkivaloja päällä pieni hetki virtojen päälle kääntämisen jälkeen.

Re: Derbin sähköt

22.7.2014 2:01

Itse kyllä luulisin että akku mennyt, koska se flektikään ei toimi ja vilkut toimivat vain kaasuttaessa.. Olisko muilla jotain ideoita? Muutakun se ajastin? :)

Re: Derbin sähköt

22.7.2014 11:44

Mikä mun Derbi x race 07 on kun laitan sen vilkuttaan oikeelle niin myös vasemman puoleinen etu rupee vilkuttaan ja kun laitan vilkuttaan vasemmalle niin pelkästään vasemman puoleinen etu vilkku rupee vilkuttaan?

Re: Derbin sähköt

22.7.2014 18:12

Oot liittäny johot väärinpäin :lol: