Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin sähköt

15.3.2012 16:51

Onko Derbi X-treme vm06 sähkövikoja? Tai muitakaan vikoja? Ajattelin ostaa kyseisen mopon niin ois kiva tietää onks se iha susi :D

Re: Derbin sähköt

15.3.2012 16:59

Kyllä nää kaikki Derbit ihan laatupelejä on. Osittain huono maine vaan johtuu siitä, ettei ole huollettu/tarkistettu osien kuntoa tarpeeksi usein, sitten ihmetellään kun paikat alkaa hajoamaan. Eli huoltaminen vaikuttaa paljon, jos on hyvin huollettu, ei pitäisi mitään tyyppivikoja olla. Joten osta pois vaan :)

Re: Derbin sähköt

15.3.2012 23:18

Itsekki joskus olin derbei vastaan, mutta todennut että muuta vikaa ei tosiaa oo muutakun ajanmyötä sitten nää vitun sähköviat, se verta ylimääräsiä sähköhärveleitä ettei vaan toimi kunnolla.

Re: Derbin sähköt

16.3.2012 9:23

Tässä tuli taas ilmi se että toiset vastaan ja toiset kannattaa :D 13tkm ajettu barbi se olis nii eniten huolettaa just se sähköpuoli. Kone ei huoleta ku sen voi nostaa aina pöydälle ja kattoo mitä se on syöny mutta sähköjen kanssa en jaksais alkaa leikkiä.. :|

Re: Derbin sähköt

16.3.2012 11:02

Sain noi derbin sähköt toimimaan jännitteensäätimen vaihdolla. Mutta nytten ajeltu vasta parikytkilsaa ja lyhyet valot kärähti. Luulisin että vika on kun ei saa virtaa akulta vaan suoraan laturilta eli valo aina kirkastuu ja himmenee kaasuttaessa. Eli miksköhän ei saa akulta virtaa vaikka ihan täynnä ja uus akku on?

Re: Derbin sähköt

16.3.2012 16:25

koska etuvalon ei kuulukkaan saada virtaa akulta

Re: Derbin sähköt

16.3.2012 21:29

Ai perkele =D

Re: Derbin sähköt

17.3.2012 12:01

Terve. Mikä mun derbissä on vikana, kun se käräytti staattorin muutama kuukausi sitten (olen vaihtanut jo uuden) ja eilen lakkas näyttämäst valoi. Ett voiskos joku ystävällisesti kertoo, ett minkä takii mun valot ei näy ja miks se käristi mun staattorin? Kiitos jo etukäteen.

Re: Derbin sähköt

17.3.2012 12:50

Avaappas magneetto ja kato ettei oo valopuolan juotos pettänyt (itsellä kävi näin uudella staattorilla).

Re: Derbin sähköt

17.3.2012 18:48

Juu nii, vika löyty: Olin kiinnittänyt sen staattorin takana olevan levyn huonosti, jonka seurauksena sieltä oli lähtenyt pultti joka oli rikkonut yhen käämin staattorista ja vahingoittanut magneettoa.

Re: Derbin sähköt

20.3.2012 10:35

Mikäs mahtaa olla Derbissä vikana? Normaalisti kun laittaa vilkun päälle niin vilkkuu, mutta kun painaa jarrua samalla niin se vilkun valo vaan palaa eikä vilku?

Re: Derbin sähköt

20.3.2012 15:41

Mikäs mahtaisi derbissä olla vikana kun etuvalon polttimon lyhyiden valojen lanka kärähtää poikki toistuvasti kun uuden polttimon vaihtaa? Auttaisiko korkeampivirtainen polttimo asiaa? Kyseessä vm. 08 x-race

Re: Derbin sähköt

20.3.2012 19:25

Moro, mikä on vikana ku KAIKKI valot pimahti? sulake, akku ja johdot on tarkistettu. Derbi käynnistyy ja toimii muuten normaalisti. Voiko vika olla magneetossa? Ja pyörä on Derbi x-race 07

Re: Derbin sähköt

20.3.2012 21:25

Jos sais joltain jotai tietoo mistä lähtis hakee vikaa ku valot ei toimi(lakkas vesikelin jälkee toimimasta ja on välillä palanu vaa hetken..) Etvalo vaihettu ja otettu omalaittama katkasia pois, sinne meni taas pari tuntii hukkaan.. Eli joltain olis ihan kiva saada jotai tietoo, et voiko cdi-boxsi tai vaikka jännitteensäädin olla rikki vai mitä? :roll:

Re: Derbin sähköt

21.3.2012 21:43

sony kirjoitti:Moro, mikä on vikana ku KAIKKI valot pimahti? sulake, akku ja johdot on tarkistettu. Derbi käynnistyy ja toimii muuten normaalisti. Voiko vika olla magneetossa? Ja pyörä on Derbi x-race 07


Mulla kävi samallaisesti 9 aikaa illala ja kun aamulla avasin magneeton niin vika selvisi: Magneeton sisä kuori oli säpäleinä ja staattorin yksi käämi myös. Mutta sinulla saattaa myös olla valopuola rikki.