Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

29.4.2021 5:15

Löytyi vanhan Derbin kuva ja sama kuhan tuo näyttää melkein olevan, paintilla värilliseksi tein niin onhan helppo seurailla :D

Re: Gilera RCR/SMT

25.5.2021 15:30

astro kirjoitti:
Juhavi60 kirjoitti:tuon korjaaminen onnistuu keltä tahansa. mutta eikait siinä jos rahaa on ammattilaiselle viiä


Aikaa on vähemmän kuin rahaa. Saattaa talvi tulla, ennen kuin omin neuvoin valmistuu.


Imukaulan ja läppäventtiilin tiivisteen uusiminen auttoi imuvuotoon ja öljyn roiskuminen johtui pakoputken huonosta kiinnityksestä. Nyt ollut mopo ajossa jo hetken. Kiitos vastanneille.

Re: Gilera RCR/SMT

1.6.2021 0:27

Derbi/Gilera/Aprilia 2010--> nopeusmittarista kysymys, mittarin anturista tarkemmin: Anturi on takarenkaalla ja ilmeisesti kyseessä on induktiivinen anturi joka lukee noiden jarrulevyn pulttien päitä vai onkohan kyseessä hall anturi joka haistelee jotain magneettia?
Renkaan vaihdossa tainnut ottaa hiukan kipeää taikka sitten jostain on magneetti karannut...
Miten tuon toimivuuden voi tarkistaa?

Gilera SMT 2018

11.8.2021 21:44

Hei!
Minulla on semmonen vuoden 2018 gilera smt.
Siinä on kuriton alkukäyrä, reikälevy poistettu.
Minkäläinen pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin pitäis laittaa?

Re: Gilera RCR/SMT

4.9.2021 12:49

Moro.
Mulla olis semmosta vikaa vuoden 2013 gilerassa kun kallistaa mopoa vasemmalle se rupeaa huutamaan ja jos sitä kallistaa oikealle niin se meinaa sammua. Ollaan purattu koko mopo puhistettu kaikki ja silti tekee samaa. Vaijeri ei myöskään hirtä mihinkään. Olisiko kellään siis tietämystä mistä tämä johtuu?

Re: Gilera SMT 2018

14.9.2021 21:22

OkUkko kirjoitti:Hei!
Minulla on semmonen vuoden 2018 gilera smt.
Siinä on kuriton alkukäyrä, reikälevy poistettu.
Minkäläinen pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin pitäis laittaa?


Elikkä kaverin 2018 rcr mallissa ja minun 2016 smt mallissa toimi laittamalla vaan 88 pääsuuttimen.

Re: Gilera RCR/SMT

26.7.2022 0:10

Moro!

Tarvis apua -08 Gilera SMT kans, eli edellisellä omistajalla ei ollut akkua käytössä ja miten josko sen hommais ka laittais paikalleen. Mutta penkin alla oli lyhyt punainen johto irrallaan sekä myös keltavihreä johto joka tulee takavaloilta/vilkuilta, ilmeisesti siis maadoitus. Sitten keulassa on yksi täysin punainen johto irrallaan sekä katkaistut 4 johtoa joista kaksi on keltavihreetä. Onko tuo punainen penkin alla oleva johto tarkoitus laittaa akulle? Ja miinuksesta johto runkoon? Vai siihen irralliseen keltavihreään?
Ja mikä hyöty akusta edes on? Ei kai tuossa ole sähköstarttiakaan. Onko se vaan että valot palaa kirkkaasti pienilläkin kierroksilla?

Mitkähän noi katkotut johdot siinä keulassa on.?
Yritin sähkökaaviostakin kattella ja akulta pitäis mennä punainen johto suoraan virtalukkoon mutta ei mene.

Re: Gilera RCR/SMT

23.8.2022 15:05

Kayko Euro4-Gileraan (RCR -18) tammonen tehoputki: https://www.tekant.fi/fi/tuote/3667933

-18 Euro4 RCR:n alkuperainen putki on tallainen: https://www.enduro24.fi/Pakoputki-Derbi ... T/RCR-18-1

Ja oisko jotain parempaa ideaa?

Re: Gilera RCR/SMT

24.8.2022 17:46

Moi tietäisikö kukaan mikä on vikana kun mopoa polkaistessa loppuäänenä kuuluu vaimea kolina jota ei ole ennen kuulunut
Mopo on siis gilera smt vm 2018

Re: Gilera RCR/SMT

14.9.2023 21:52

Kaverin kaa huomattii tänää että sen Gileralla kaks pääl ajettaes kuuluu semmone outo naksumine, oisko kellää tietoo mist se mahtais tulla ja miks?

Re: Gilera RCR/SMT

19.9.2023 15:58

ostin tommosen perus hyvän 2018 smt ja siin on ne perus rumat valkoset katteet. Kannattaaks maalaa itte vai ostaa katesarja jostain.
.
Oon meinannu lähtee sini valkosta teemaa rakentaa nii voi myös ehotella tarroja siihe.