Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

9.4.2012 11:39

Miten saisin smt:n (2011) kulkemaan ~60km/h? Olen laittanut isomman suuttimen 72 --> 82, ottanut kaasarin reikälevyn pois eikä nopeutta ole tullut melkein ollenkaa lisää, menee suoralla n. 50km/h gps. Ostanko suoraan leovincen teharin ja laitan vaikka isompaa takaratasta niin kulkee vähemmän mutta kiihtyy paremmin? Vai onko järkeä ostaa teharia jos haluaa että kulkee ~60km/h? :| Ja olen avannu alkukäyrän eikä siellä ollu kuristusta.
Viimeksi muokannut sparparas päivämäärä 9.4.2012 12:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Gilera RCR/SMT

9.4.2012 12:27

Poraa alkukäyrän kuristusta hieman isommaksi.

Re: Gilera RCR/SMT

9.4.2012 19:57

Alkukäyrän kuristus on tuossa mallissa siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa, aukaiset ne kolme kiinni hitsattua pulttia jollakin ja avaat liitoksen, kuristus löytyy sieltä.

Re: Gilera RCR/SMT

10.4.2012 8:59

sparparas kirjoitti:Miten saisin smt:n (2011) kulkemaan ~60km/h? Olen laittanut isomman suuttimen 72 --> 82, ottanut kaasarin reikälevyn pois eikä nopeutta ole tullut melkein ollenkaa lisää, menee suoralla n. 50km/h gps. Ostanko suoraan leovincen teharin ja laitan vaikka isompaa takaratasta niin kulkee vähemmän mutta kiihtyy paremmin? Vai onko järkeä ostaa teharia jos haluaa että kulkee ~60km/h? :| Ja olen avannu alkukäyrän eikä siellä ollu kuristusta.


Itselläni on kanssa tuo gilera smt 2011, avasin alkukäyrän ja paisarin liitoskohdan ja purasin kuristuksen pois. Nyt mopo kulkee sen n.70 kun jaksaa vinguttaa 4 ja 5 vaihteet ihan loppuun asti. Ja mullakin on suutin 82 ja silti tuntuis kaipaavan ryyppyä kulkeakseen.

Re: Gilera RCR/SMT

10.4.2012 15:23

Elikkä suurempaa suutinta.

leipoko?

11.4.2012 12:23

onko mahollista et mopo leipoo kii käynnistykses?? tänää ajoin eka aamulla sit jätin mopon pariksi tunniksi tallii sen jälkee yritin käynnistää niin muutaman kerran polkasin sitte hörähti vähä ja käynnistin polin ei enää liiku ollenkaa?? mistä johtuu?? leiponu??

Re: Gilera RCR/SMT

11.4.2012 12:46

Jos oot mopon ajanu aijemmin täysin kuumaksi jonka jälkee äkisti ajon jälkee sammuttanu, niin pytyn pinnalta öljykalvo palanut ja seuraavan käynnistyksen aikana sitten leikkaantunut kun hetkellisesti kone käynyt ilma öljyä. (?)

Itse veikkaisin näin.

Re: Gilera RCR/SMT

12.4.2012 20:15

Mikä sylinteri passaa gilera smt -05 malliin ? sopiiko Derbi senda -05 sylinterisarja ?

Toivottavasti ei ole väärä keskustelu palsta ... :D

Re: Gilera RCR/SMT

12.4.2012 20:46

käy.

Re: Gilera RCR/SMT

12.4.2012 20:47

Kyllähän sen pitäisi sopia, sama konehan niissä on. ;)

Re: Gilera RCR/SMT

14.4.2012 1:26

hei nyt tarvitsisi pikaista tietoa!! eli meneekö tämä suoraan gilera rcr vm. 2006 http://www.tmi-janikaasalainen.fi/etulo ... -9410.html ? :roll: jos ei mene, niin voisiko joku ystävällinen linkata jonkun joka menee suoraan ja on kohtuu halpa? kiitos!

Re: Gilera RCR/SMT

15.4.2012 15:07

menee, täytyy vaa reijät porata.

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2012 14:39

Onko mahdollista että takajarrun ihan loppuun kuluneitten jarrupalojen takia jarruneste loppui kesken?
Jarrumäntä joutuu tekemään lisää liikettä kuluneilla paloilla -> tarvitsee enemmän nestettä toimiakseen?
Voisiko olla noin..? :roll:

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2012 19:05

Meikäläisellä olisi 2010 vuoden Gilera SMT:ssä ongelmaa. Edellinen omistaja on ottanut holkin pois ja todennäköisesti vaihtanut suuttimen. Ongelma:

Hyvin usein mopon saa työntää käyntiin, kun polkemalla ei lähde. Tätä se voi tehdä, oli sitten kylmä tai lämmin. Jos sen saa polkemalla käyntiin, niin se jaksaa käydä hetken, mutta sammuu ja sen jälkeen ei ole toivoakaan saada polkemalla käyntiin. Työntämällä kyllä on tainnut lähteä aina, kun tarpeeksi kauan on työntänyt. Mikäköhän on ongelmana?

Kiitos paljon auttajalle.

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2012 21:53

Onko teiltä vääntynyt gilerasta tukijalan kiinnike. Itselläni on ja mopo on aika kulmassa ja hyvä kun pysyy edes sivujalalla. Missäs tuon voisi korjauttaa suht halvalla, kun ei viitsisi itse runkoa räpeltää?