Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

1.11.2020 21:46

En saanut. Kaasarin kun avasin niin koko oli lähteny irti niin väänsin pienest naulasta uuden kohon tapin. Säädin samalla neulaventtiilin sen kumin niin ylös kun pysty. Ei siltikään vuotaminen loppunut. Voiko se vuotaminen mitenkään johtua suuttimen koosta kun et nyt mitään muutakaan syytä tässä keksi.

Re: Gilera RCR/SMT

2.11.2020 0:47

Gileranihmettelijä kirjoitti:En saanut. Kaasarin kun avasin niin koho oli lähteny irti niin väänsin pienest naulasta uuden kohon tapin. Säädin samalla neulaventtiilin sen kumin niin ylös kun pysty. Ei siltikään vuotaminen loppunut. Voiko se vuotaminen mitenkään johtua suuttimen koosta kun et nyt mitään muutakaan syytä tässä keksi.

Re: Gilera RCR/SMT

2.11.2020 11:10

Ei liity suutin vuotamiseen. Tarkasta kohokammion pohja ja tiiviste.

Re: Gilera RCR/SMT

8.12.2020 12:50

Ostin tyttärelle ekaksi mopoksi 2016 SMT:n

Mopoon kuulemma vaihdettu suutin ja kuristukset poistettu ja välityksi laitettu
Mikä on vakiovälitys?
Vakiosuutin?
Ilmeisesti kaasarissa on ollut reikälevy imupuolella ja pakoputken ekassa liitoksessa joku suppilo? saako noita hommattua mistään. Jos saisi nopeuden rajoitettu sinne 50-55 luokkaan, nyt taitaa kulkea 70 :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

8.12.2020 14:27

Pakoputkeen kuristu ja sopiva suutin. Vaikka tuolta.
https://www.moposport.fi/kuristuslaippa ... 6-rieju-rr
Sitten sopivat välitykset.

Re: Gilera RCR/SMT

8.12.2020 23:00

Pitihän se käydä kokeilemassa kun tiet kuivahti.
68-69 kulkee nykyisillä virityksillä laite ja toiseksi isoimmalla vaihteella 59tasan mittariin ja tunnostaa kiertävän voisipa jopa sanoa aika hyvin :D .
Pitää huomenna katsoa välitykset mutta tosi pienen näköinen ratas edessä ja takanakin jo melkoinen rieska.
Tuon kun saisi siten että saisi viimeisimmän tehopiikin leikattua pois niin vois olla tuollaisenaankin ihan hyvä.
Noissa rahoitinlätkissä lukee että tilapäiseen käyttöön, mikähän tuohon on syynä? Jonkin verran tipahtanut kärryiltä näistä vehkeistä vaikka viikottain mopoiässä pyttyä ja kaasaria vaihdeltiin.

Jos imupuolen rajoitinta tai alkukäyrää rajoittimella löytyy turhan panttina olisin kiinnostunut.

Re: Gilera RCR/SMT

9.12.2020 14:21

Tilapäiseen käyttöön, koska ei se tee moottorille hyvää, jos sen kuristaa.

Voithan sä vaihtoehtoisesti hommata siihen rajoitetun CDI:n. Tällöin moottori toimii paremmin ja hengittää suht vapaasti, mutta yläkierrosten tehot "karsiutuu" pois.

Re: Gilera RCR/SMT

9.12.2020 14:40

Aika huonosti pikaisella haulla löytyi rajoitettua cdi:tä, jälkiasennettavaa kierrostenrajoitinta löytyy jonkin verran. Säädettävähän se paras olisi, mopo käy niin pirun hyvin tällä hetkellä ja toimii muuten todella hienosti että se yläkierrosten leikkaaminen ehkä ois paras ratkaisu.

Re: Gilera RCR/SMT

9.12.2020 17:26

En suosittelisi noita nappirajoittimia. Mopo rötää ja pätkii sellasen kanssa todella paljon.
Viimeksi muokannut kasikymppitapsa päivämäärä 10.12.2020 12:45, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Gilera RCR/SMT

9.12.2020 22:13

Samoilla linjolla ollaan, koska kondensaattorirajoittimen toiminta perustuu sytytyksen myöhästämiseen. Magneetosta tuleva johto kertoo koska sytytyksen pitäisi tulla CDI boxille, josta sytytys lähtee tulpalle. Rajoitin tulee magneeton ja CDI boxin väliseen johtoon ja toinen pää maadoitetaan joko runkoon tai akun miinusnapaan.
Koska sytytys myöhästyy, niin koneen tehoista osa jää käyttämättä ja kone voi vahingoittua / kulua nopeammin ja kun normaali ajossa.

Re: Gilera RCR/SMT

11.2.2021 21:28

Mikahan osa tama mahtaa olla?
Tulee ilmansuodatinkotelon pohjalta letku tahan, ja toinen letku menee syylarilta tulevan letkun haaraan.

https://i.imgur.com/8aLhJs1.jpg

[[vastaus alempana]]
Viimeksi muokannut jaskabar päivämäärä 11.2.2021 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Gilera RCR/SMT

11.2.2021 22:15

Osa nayttaa olevan AIS-ilmaventtiili:
The secondary air injection system (AIS) routes fresh air from the airbox to the exhaust system in order to aid the combustion of unburned fuel in the exhaust. This system is designed to improve emissions on stock exhaust systems.


https://www.enduro24.fi/epages/enduro24.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/2014111501/Products/SS-867256

Onko kukaan 'ohittanut' tata, ja milla keinoin se tulisi oikeaoppisesti ohittaa?

Re: Gilera RCR/SMT

11.2.2021 23:06

Letku tukkoon vaan. Se on pelkkä takaiskuventtiili.

Re: Gilera RCR/SMT

3.4.2021 18:53

Itte laitoon 75cc gileraan alakauttasella ja 22 dellorto PHVB.
Käynnistyy hyvin ja paikalla ollessa kiertää hyvin ja käy ihan ookoo mutta kun lähtee liikkeelle niin ottaa vaa pienen piikin ja sitte alkaa rötää ja kulkee joku 35km/h.
Eikö sillon käy rikkaalla?
Mikä ois about sopiva suutinkoko?
Nytte joku 140 :D

Re: Gilera RCR/SMT

4.4.2021 13:46

Ostat suutinsarjan ja lähet koittamaan aina pari kokoo pienemmällä. Kyllä se sopiva pitäis sieltä löytyä.