Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006->

20.11.2012 23:01

:eek: ai perkele... ei kuullosta halvalt hommalt, jos pamahti. Sielt eturattaan ympäriltkö pitäs ettii halkeamaa yms.?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

20.11.2012 23:11

Siitäpä, otat magneeton kopan irti niin näät kyllä jos siellä on lohkossa reikä tms.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

20.11.2012 23:40

Mistä vois saada säxää nopeusmittarin pyörittäjän ja sen johdon?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 0:15

Maahantuojalta

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 1:09

säxä-11 kirjoitti:jaahas :) 2,5tkm kerkes ajaa ennenku ilmaantu joku ihme ongelma kytkimen kans


On se Aprilia vaa nii paska mopo ainakin omasta kokemuksesta, onneks ei oo sitä ennää :roll: Mulla oli semmosta ett heitti ketjut irti iha normaalist ajost viellä ku vakiona oli jonku 1.5 tkm kohalla ja alko toi kytkin vika mulleki. meni huoltoo ja ne sai sen joteski korjattuu että välil toimi ja välil ei, kävi varmaa 5 kertaa huollossa ton takia... :eek: sitten tää mahtava mopo päätti leikata kiinni ennen 4tkm... Kävi sitte männän vaihossa ja ei enää toiminu kunnolla sen jälkee ja pätki kokoajan. Kävi sitte taas kerran huollos ja siellä ne sai sen leikka kiinni taas :s sen jälkee se ei enää pääsy kotii sen jälkee. Kuulin ett sinä aikana ku se oli huollos että leikkas kiinni 4 kertaa ja huom. alle 4tkm ajettu -.- vietti mopo enemmän aikaa huolloss kun tien pääl :paha:

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 9:35

Joo-o ite oon nyt ajanu -12 mallin SXällä 2500km toistaiseksi ilman pahempia ongelmia, paitsi mittarin sekoiluja jonka vuoksi mittari vaihdettiin 932km sekä 1200km kohalla... Nyt ei oo ollu mitään eikä toivottavasti tulekkaan.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 9:42

Taitaa bjarnen puheissa olla vähän liiottelua :D jotain ne siellä huollossa on kussu jos on saanu mopon leipoon 4 kertaa.. Ja ei oo tullu mieleen, että ketjut pitäs kiristää kun löystyvät ja kattoa että ketjulinja on suorassa? Ei ne ilman syytä pois hypi. Noita maanantai kappaleita näissä apikoissa ollut yllättävänkin vähän.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 14:38

BjarneNyholm kirjoitti:
säxä-11 kirjoitti:jaahas :) 2,5tkm kerkes ajaa ennenku ilmaantu joku ihme ongelma kytkimen kans


On se Aprilia vaa nii paska mopo ainakin omasta kokemuksesta, onneks ei oo sitä ennää :roll: Mulla oli semmosta ett heitti ketjut irti iha normaalist ajost viellä ku vakiona oli jonku 1.5 tkm kohalla ja alko toi kytkin vika mulleki. meni huoltoo ja ne sai sen joteski korjattuu että välil toimi ja välil ei, kävi varmaa 5 kertaa huollossa ton takia... :eek: sitten tää mahtava mopo päätti leikata kiinni ennen 4tkm... Kävi sitte männän vaihossa ja ei enää toiminu kunnolla sen jälkee ja pätki kokoajan. Kävi sitte taas kerran huollos ja siellä ne sai sen leikka kiinni taas :s sen jälkee se ei enää pääsy kotii sen jälkee. Kuulin ett sinä aikana ku se oli huollos että leikkas kiinni 4 kertaa ja huom. alle 4tkm ajettu -.- vietti mopo enemmän aikaa huolloss kun tien pääl :paha:


Ettei ois huoltopaikassa ollu vikaa?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 18:33

Ite en kyllä allekirjota mitään ylemmistä, nyt ajettu 12tkm, itse ajellut 5tkm ilman suurempia huoltoja, ketjut& rattaat vaihdoin yhessä välissä, muuten vaan ajettu lisäilty öljyä ja bensaa tankkeihin :)

Mutta mulla ei kyllä ole kertaakaan hypännyt ketjut pois (tosin burnista vähemmän harjoitettu) vaikka olen ihan aitoa off-roadia ajellut kaveiden ktm 85sx ja 150crf hondan perässä ja on tullut ajettua vaikka missä ja miten ja milloin tahansa.

Nyt tosinkin kannentiiviste näköjään vuotaa ja mäntäkin vois kai olla hyvä vaihtaa ja etupään stefat (ihme ettei ole ennemmin pettänyt) ja jarruihin osia. Onpa tällä ajettukin se 5tkm ilman ongelmia :)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 19:22

Itse sillon pari kessä sitten ostin säxän 4tkm ajettuna ja kesän ajettuani myin sen 13tkm ajettuna pois. Yhtään vikaa ei ollut missään välissä. Bensaa tankkiin ja laatikkoöljyt 2tkm välein. Ei edes ollut mäntä mennyt vielä miksikään :P Suurin osa näistä taitaa olla suht toimivia, osassa on sitten jonkun verran vikaa(joista kyllä aika suuresta osasta voidaan syyttää käyttäjää) ja parista pyörästä olen kuullut jotka on olleet aivan susia :D mutta paljon vähemmän pahaa näistä kuulee, kuin derpeistä vaikka onkin sama laite tekniikan osalta.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

21.11.2012 23:15

Yksilöitähän nämä vehkeet on, oma on tehty ajoa varten :) Mutta kyllä toi 5tkm ajettu derbi käy nätisti tähän räxään verrattuna, mutta katellaas kohta uusiksi :P Ja käyttäjää voidaan syyttää käytännössä melkein kaikissa tapauksissa paitsi kulutusosissa.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

23.11.2012 2:27

Onkos kellään tietoa minkä kokoset/mistä sais uudenmallin rabasan koneen vaihteiston laakerit? Alkuperäsiä ei viittis ostaa kun yhelläki laakerilla hintaa 45e...

Re: Aprilia SX / RX 2006->

23.11.2012 8:11

Laakerikauppaan marssit vanhojen laakereiden kanssa.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

23.11.2012 14:05

Taka akselia oon laittamassa kiinni, ootteko laittanu jotakin rasvaa sinne väliin? Minkälaista, kelpaako ihan vaseliini?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

23.11.2012 14:35

Vaseliini on hyvää sinne.