Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006->

11.12.2011 14:38

Rajis-:n duunaama ohje flektin katkaisijan kytkemisestä: http://i1237.photobucket.com/albums/ff4 ... inohje.jpg ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

11.12.2011 20:31

Sanon jo etukäteen, sry tietämättömyyteni (on muute hankala sana)
Kun keväällä uusin apikkaan ketjut ja rattaat, niin miten paljon vaikuttaa kulkupuoleen, jos pistän 12h eturattaan? Ja takaratas vakiona. Ja vakiovälit eikös ollu -07 säxässä 11/53?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

11.12.2011 22:12

Laske tolla: http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

11.12.2011 23:09

Jos mopo on vakio niin ei kannata vaihtaa, mutta jos sulla on kuriton tai tehoputkellinen mopo, niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa se 12 piikkinen eteen. Huiput nousee muutamalla kilometrillä, mutta se kannattaa vaihtaa jo sen vuoksi että se säästää konetta. Kone huutaa 11/53 väleillä ja esim. kurittomalla putkella, 12/53 välit sen sijaan on passelit! :)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 0:41

Olisko 14/53välit kurittomanputken kanssa mistään kotosi ja paljonkohan tuo kulkis nuilla?
Viimeksi muokannut Kondi19797 päivämäärä 12.12.2011 16:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 16:14

Joo mullon siis se alkupäästä koko roska otettu pois. Eli tietääkseni se vitun pilli ja sit se holkki. Niillä, TK:n änkällä (<-- ei lisää huippuja mitenkään) ja 90 suuttimella meni kytän tutkaan sen 61.
Jos laitan 12h eturattaan, niin kulkisko sitten jonkun 65?
Ja kertokaas näin tyhmälle, miten saisin parhaiten muuteltua välejä siten, että vaikuttaisi kiihtyvyyteen enempi, huiput pysyisi suunnilleen samana. Ja olisiko helpompi keulia sillä, kun mopo kiihtyy kovemmin kuin kulkee, meinaan ois mukava keväällä yrittää jotenkin opetella tota keulimista, mutta hirveesti uutta palikkaa en rupee koneeseen laittamaan
Sry sekavaa tekstiä, tulin tossa tunti sitten koulusta ja vitun seko olo.. :D

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 18:00

Jos haluut, että kiihtyy paremmin niin loput kurit putkesta pois(tai tehari) ja lyhkäsemmät välit ;) Eli pienempää eturatasta tai isompaa takaratasta. Ja tolla 12h rattaalla kiihtyy vähän huonommin, mutta menee siihen 65 pintaan(jos et siis muita muutoksia tee).

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 18:52

Mut eihän tossa enää oo kureja mitä ottaa pois. Kun eihän apikoissa ole kattia paisarissa? Eiku ainiii, tietty hukkaputkihan on, mutta sitä tuskin rupean tukkimaan kun ei ole mahdollista hitsailla, paitsi koulussa.
Mut mitkä ois järkevimmät välit että kiihtyis hyvin, mut kulkupuoli vois olla tuota samaa luokkaa mikä nytkin, tai max 65. Voihan se ylikin mennä mutkun sit vituttaa kun tullee piikkivero :s
Edittiä: tai jos suurennan takaratasta, tuskin mistään löytyy 10h eturatasta apikkaan?

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 20:25

no itellä o v6 putki tyhjänä ja 11-65 välit menee 59 ku oikee jaksaa huudattaa mun menee sen 45 viel rennoilla kierroksilla ja enne ku oli 11-53 välit meni 70km/h koska otti toi rajotin vastaa mikä on puolan sisässä näissä 2011 vuode malleis ja nyt o viel korotettu 4cm koropalalla mut minkä etumaski ostais tohon ja paljo maksais ??? ja muuta hienosäätöö saa sanoo jos jaksaa pistää hintaa perää ku nyt o tuning maailmois ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 22:09

kaketsu_ kirjoitti:Mut eihän tossa enää oo kureja mitä ottaa pois. Kun eihän apikoissa ole kattia paisarissa? Eiku ainiii, tietty hukkaputkihan on, mutta sitä tuskin rupean tukkimaan kun ei ole mahdollista hitsailla, paitsi koulussa.
Mut mitkä ois järkevimmät välit että kiihtyis hyvin, mut kulkupuoli vois olla tuota samaa luokkaa mikä nytkin, tai max 65. Voihan se ylikin mennä mutkun sit vituttaa kun tullee piikkivero :s
Edittiä: tai jos suurennan takaratasta, tuskin mistään löytyy 10h eturatasta apikkaan?

Ei tehä tosiaa 11h pienempää eturissaa, mutta jos lyhennät välejä niin sillon huiputkin tippuu. Sun täytyy vaan päättää, että haluutko hyvän kiihtyvyyden vai isommat huiput. Ja kyllä apikankin putkessa se katti on ;) Mutta jos ei oo mahollisuutta hisata, niin ei oikeen voi muuta kun ajaa tollasena tai ostaa teharin.

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 22:50

Eihän 2011 mallissa oo rajotettuu cdi. :P Irrottelin muuten omasta apikasta katteet ja maskit yms tarkotus olis vähä kiillotella ja puhdistaa niitä. Tulihan myös öljyt vaihettuu oli vaihtokunnossa vaikka tonnin huollos vaihettii ja nyt ajettu kohta 3tonnii. Sit ihan vinkiks niille ketkävaihtaa öljyt niin aivan kaikkia ei saa pohjapropun kautta ulos kannattaa avata se jarrupolkimenalla oleva proppu ja kallistaa tuli itellä sielt viel ulos aikas hyvin öljyy vaikka tyhjensin pohjast eka ja paljos tonne menee öljyy kun ohjekirjas ei lukenu tarkkaa määrää? ;) Tulihan tietysti lisättyy säilöntäaineet bensan sekaan ja vahvennettua jäähytys nestettä. No mutta näil mennää pakko olla tekemistä talvella ja aina pientä laittoo tossa on. :) Alkukesästä myyntiin varmaankin

Re: Aprilia SX / RX 2006->

12.12.2011 22:59

Jos oisit lukenu sen ohjekirjan, niin siellä ois sanottu mitkä ruuvit pitää avata :D Avaa kytkinkopasta se oil min tms ruuvi ja kaada nii pitkään öljyä sisään(mopon ollessa pystyssä siis), että siitä reijjästä tulee ulos ja sen jälkee heitä vielä loraus kun oot kiristäny sen takas ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

13.12.2011 16:17

Ei lue TARKKAA määrää ohjekirjassa lukee vaan että kun siit tarkistusreiästä tulee niin sulje se ja täyttöaukko mutta sehän tarkistusrööri on minimi? että paljonko tonne desilitroissa öljyy? Ja yleensä tyhjennetään vaan pohjapropun kautta mutta sieltä ei tule kaikkii ulos kuten mainitsin..

Re: Aprilia SX / RX 2006->

13.12.2011 16:53

ohjeessa lukee että 0.65l sitä oilia sinne ;)

Re: Aprilia SX / RX 2006->

13.12.2011 16:57

Mikäköhän räxäs on ku laitoin turbokitin teharin kiinni ja 105 suutin ja ottaa kierroksia todella oudosti ja 1 ja 2 vaihteilla pätkii tosi oudosti. sitten kun se saa otettua piikin nii ei mitään ongelmaa ja mopo kiitää :P tosiaan 1-2 vaihteilla menee tökkimmällä eteenpäi, muilla vaihteilla ei ongelmia..