Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Suzuki PV-yleinen keskustelu

2.9.2011 0:41

Yleinen keskustelu kaikesta Suzuki PV:seen liittyvästä. Viritykselle, vioille ja tekniikalle on oma viestiketju.

Tekniset tiedot (1981-1994)
Moottori: 49,9cm3, 1-sylinterinen, 2-tahtinen, ilmajäähdytteinen
Suurin teho: 1,5Hp@4500Rpm (1,1Kw)
Suurin vääntö: 2,75Nm@3500Rpm
Vaihteet: 4 (1-N-2-3-4) (Viides vaihde saatavilla "lisävarusteena")
Tankki: 3,5L josta varatankki 0,5L

Sylinterin halkasija x iskunpituus: 41mm x 37,8mm
Puristussuhde: 7,3:1
Kaasutin: Mikuni VM12SH (12mm, laippakiinnitteinen)
Rattaat (etu/taka): 13/35

Voitelu: 3% polttoaineeseen sekoitettuna
Alakerran voitelu: 6,5dl kytkinlisäaineellista öljyä, valmistaja suosittelee 20W/40
Kytkin: Märkä, 3-levyinen

Tulppa: NGK BP6ES
Sytytysjärjestelmä: Vuosimallit 81-82: Kärjellinen sytytys, Vuosimallit 83->: Kärjetön CDI
Sähköjärjestelmä: 6V, ei akkua
Sytytysennakko: 17˚+-3˚ BTDC @ 6000rpm
Etupolttimo: 6V, 15W/15W Ba20d
Takapolttimo: 6V, 3w takavalo, 10w jarruvalo

Pituus: 1415mm
Akseliväli: 960mm
Leveys: 690mm
Maavara: 125mm
Paino: 67kg

Eturengas: 3.50-8", 1,25bar
Takarengas: 3.50-8", 1,75bar
Jarru edessä: 110mm rumpujarru
Jarru takana: 110mm rumpujarru
Etujousitus: Teleskooppihaarukka, 80mm jousto
Takajousitus: Kaksoisiskunvaimentimet


Tekniset tiedot (1994-1997)
Tässä listattuna vain eroavaisuudet, eli tiedot joita ei ole mainittu, ovat samat kuin vanhemmissa malleissa.
Puristussuhde: 7,0:1
Kaasutin: Mikuni VM14SH (14mm, laippakiinnitteinen)
Rattaat (etu/taka): 14/35
Voitelu: Tuorevoitelu
Tulppa: NGK BP6HS
Sytytysjärjestelmä: Kärjetön CDI


Linkkejä
Suzuki PV - Usein kysytyt kysymykset tietopankissa
Suzuki PV artikkeli tietopankissa
Runsaasti solifertietoutta, sisältää paljon vanhoja mainoksia, lehtileikkeitä, varaosakirjoja (=räjäytyskuvia) jne. Kannattaa tsekkailla läpi!
Suzuki PV sähkökaavio by kossusukka
PV:n moottorin virityssylinterit - artikkeli tietopankissa
Suzuki PV:n tehopakoputket - artikkeli tietopankissa

Suzuki PV:n alkuperäinen korjaamokäsikirja

Aloitusviestiin voidaan lisätä muutakin usein kysyttyä ja hyödyllistä informaatiota. Vinkatkaa vaikka jotain alueen moderaattoreita, jos jotain maininnan arvoista tulee vastaan. Huolto-ohjeitakin otetaan vastaan, mutta ohjataan ne tekniikkapainotteiseen PV-keskusteluun.

Vanhat viestit löytyvät täältä.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

2.9.2011 17:28

nonii elikkä mistä saa mikunin 18mm neulan sokan kun olen etsinyt jo kauan kiitos jo etukäteen :P

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

3.9.2011 9:08

Kannattaa kysästä kaasarit-topicista, en ite ainakaan ole kovin paljon sellaisia nähny myytävän.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

3.9.2011 17:02

siimo- kirjoitti: en ite ainakaan ole kovin paljon sellaisia nähny myytävän.

en minäkään

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

4.9.2011 20:58

helkama ässä 86 kirjoitti:nonii elikkä mistä saa mikunin 18mm neulan sokan kun olen etsinyt jo kauan kiitos jo etukäteen :P


Siihen käy tietääkseni minkä tahansa muun kaasarin neulan sokka, mutta en sano varmaksi.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

4.9.2011 22:17

Haittaako tuommoinen vauhtipyörä mopon käyntiä, mistä on lohkennu vähän magneettia pois?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 7:34

ei se varmaan hyvääkään tee jos siitä on lohennu palanen.eiku uuden ostoon ;)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 11:57

Nooooooohhhh :(

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 16:00

onko isohomma muokata s-1 tehari pv:see? mite siin täytyy muokata?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 16:14

-Gazzu- kirjoitti:Haittaako tuommoinen vauhtipyörä mopon käyntiä, mistä on lohkennu vähän magneettia pois?

Älä nyt heti lähde ostamaan uutta... Liimaa lohjennut palanen kiinni (tasapainotuksen takia) ja kokeile toimiiko. Todennäköisesti toimii.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 19:37

aawiz kirjoitti:
-Gazzu- kirjoitti:Haittaako tuommoinen vauhtipyörä mopon käyntiä, mistä on lohkennu vähän magneettia pois?

Älä nyt heti lähde ostamaan uutta... Liimaa lohjennut palanen kiinni (tasapainotuksen takia) ja kokeile toimiiko. Todennäköisesti toimii.

ei ole lohjennutta palaa, ostettu pv tässä kunnossa. Kyllä se kävi, en nyt tiedä onko vikaa käynnissä ku kaasarin säädöt persettä päin ja täysin vakio, ei kulkenu ku 41 loivaan alamäkeen.

Niin siitä on just toiselta puolelta kahesta magneetista lohjennu, että epätasaisesti menny. 30e löyty yks käytetty mikä on kunnossa.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 20:49

Mittasin tossa pv:n renkaan halkaisijan kun sigmaa oisin laittamassa ja sain 1145mm. Paljon te ootte saanu. Renkaina finnspeed.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 21:18

_MAtti_ kirjoitti:Mittasin tossa pv:n renkaan halkaisijan kun sigmaa oisin laittamassa ja sain 1145mm. Paljon te ootte saanu. Renkaina finnspeed.

Siis toi luku on ympärysmitta ei halkaisija joten paljo ootte saanu ympärysmitaksi?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 21:41

-Gazzu- kirjoitti:
aawiz kirjoitti:
-Gazzu- kirjoitti:Haittaako tuommoinen vauhtipyörä mopon käyntiä, mistä on lohkennu vähän magneettia pois?

Älä nyt heti lähde ostamaan uutta... Liimaa lohjennut palanen kiinni (tasapainotuksen takia) ja kokeile toimiiko. Todennäköisesti toimii.

ei ole lohjennutta palaa, ostettu pv tässä kunnossa. Kyllä se kävi, en nyt tiedä onko vikaa käynnissä ku kaasarin säädöt persettä päin ja täysin vakio, ei kulkenu ku 41 loivaan alamäkeen.

Niin siitä on just toiselta puolelta kahesta magneetista lohjennu, että epätasaisesti menny. 30e löyty yks käytetty mikä on kunnossa.

Onko sulla siinä ihan lakioläpätön pyttykin kiinni? Ei se kulje paljoa yli 40 jos on täysin vakio :D

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

6.9.2011 21:51

Joo ihan täysin vakio läpätön, viilaamaton mutta kuin uusi :D joo 41 meni, mutta ei se siis mitään pätkiny.
Nyt tulee 60cc plussa viilattuna ja giannelli, ehkä 18mm kaasari? Kattoo sitte vaikuttaako vähän rikkinäinen magneetto.