Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 7:45

Apollo orsku kirjoitti:MIkä voi olla kun laitoin bilteman täyssynteettistä öljyä 10w40 joka on tarkoitettu 4tahdeille. Ajoin tunnin ja öljyä alkoi tulemaan pois metallin värisestä muovi ruuvvista joka sijaitsee vasemmalla puolella konetta. Laitoin uuden ruuvin ja öljyä alkoi valumaan kytkimen välistä Auttakaa!!!

Liikaa öljyä koneessa?

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 14:28

Ei ainakaan liikaa öljyä kun tyhjensin vanhat pois. Eilen illalla ajoin niin mopo vaan alkoi pätkimään ja sammui vein sen tänään aamulla huoltoon niin ne sanoi että venttiilien välykset pitäisi säätää mutta voikohan ongelma olla siinä kun kone nakuttaa vähän?

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 18:35

voi se pätkimiseen ja nakuttamiseen liittyä, mutta ei kyllä öljyvuotoon..

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 20:22

Tiiän että se ei auta öljyihin mutta se maksaa 75€ se venttiilien säätö kannattaako viiä se sinne?

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 20:26

No ei helvetissä kannata jos yhtään pysyy työkalut kädessä. Se ei ole vaikea hommq tehä ite. Joku joka on tarkemmin perehtyny tähän konemalliin vois varmaa neuvoa ?

Re: Apollo Orion RX 50

17.8.2013 23:00

No sää näköjään asut jyväskylässä nin tiedätkö bike forumin? Se on nyt siellä niin sinne voi vielä soittaa että ne ei tee sitä venojen säätöö

Re: Apollo Orion RX 50

18.8.2013 10:12

Juu no bikefoorum on kallis paikka huoltojen kanssa. Ihan vaan jos et halua sitä itse huoltaa niin vie edes tonne seppälänkankaalle ProBikes. Uskon et saat sen paljon halvemmalla. Mut jos jostain joku ohje löytyy miten tohon venttiilin säätöön just tossa vehkeessä niin ei se ole vaikea homma :) Ite oon tehny noihin mankitype ja 4t skoottereihin niitä kymmeniä kertoja, ja kuhan männän saa ylös nii se onnsituu :)

Re: Apollo Orion RX 50

18.8.2013 13:41

Joopa joo. Alkoi Helkama Supermotossa etuiskarit vuotaan öljyä ulos stefoista. Kesän helteiden myötäkö ne on väljistyneet? Tulee oikein pieni lammikko etupumppujen alle 12h paikallaanolon aikana. Tarviipa kysyä maahantuojan kanta, ja miten takuun kanssa. Mopo on vuoden ja 1 kuukautta vanha.

-edit- Tosin kiinalainen materiaali stefoissa voi olla aikas huonolaatuista, mutta kyllä kai ne nyt pitäis jokusen vuoden kestää?

Re: Apollo Orion RX 50

24.8.2013 0:28

Millä kannataisi puhdistaa huohotin? Mulla heittää öljyä pois ja se huohotin on varmaan tukossa mutta kertokaas, että mistä kohti sitä kannattaa alkaa aukasemaan ja mistä puhdistaa? :eek:

Re: Apollo Orion RX 50

24.8.2013 8:47

Apollo orsku kirjoitti:Millä kannataisi puhdistaa huohotin? Mulla heittää öljyä pois ja se huohotin on varmaan tukossa mutta kertokaas, että mistä kohti sitä kannattaa alkaa aukasemaan ja mistä puhdistaa? :eek:

Missä se huohotin on? Ja mistä tarkalleen heittää öljyä ulos?

Re: Apollo Orion RX 50

27.8.2013 22:05

Kytkimen välistä

Re: Apollo Orion RX 50

31.8.2013 11:24

hei auttakaas, mikä on ku välillä kun painaa kaasua ei taho ottaa kierrosta jumittaa vaa paikallaa ja ku vähä aikaa kaasuttelee nii rupee ottaa kierroksii? ja mikä on ku rajottaa niiin paljon ettei pääse vaikka kakkosvaihteella loppuun saakka kierroksissa? pitääks kaikki kurit ottaa pois?

Re: Apollo Orion RX 50

1.9.2013 17:52

oscupest kirjoitti:hei auttakaas, mikä on ku välillä kun painaa kaasua ei taho ottaa kierrosta jumittaa vaa paikallaa ja ku vähä aikaa kaasuttelee nii rupee ottaa kierroksii? ja mikä on ku rajottaa niiin paljon ettei pääse vaikka kakkosvaihteella loppuun saakka kierroksissa? pitääks kaikki kurit ottaa pois?

En nyt tiedä tarkoititko tätä, mutta mulla ainakin kylmänä ei taho ottaa heti kierroksia..

Re: Apollo Orion RX 50

1.9.2013 22:14

eii se on eri asia:) kiitos kuitenkin

Re: Apollo Orion RX 50

4.9.2013 17:02

Jaahas. Jollekin on kohta tulossa uusi Helkama Supermoto :)
Eikä siis mulle.
Kuva