Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Fantic Motor Caballero 50

4.4.2023 18:53

Fanticin ropaaja kirjoitti:Moro. Itellä vm. 22 fantic cabarello, muuten vakio, mutta B5 johto katkaistu. Meinasin siihen vaihtaa 17,5mm kaasarin (vakiona 16mm) että jaksais vähän paremmin kulkea. Mitenkä on, pitääkö tuorevoitelupumpusta säätää isommalle seoksia, kun isomman kaasarin ja suuttimen myötä tarvii enemmän bensaa, ja sen mukana myös enemmän öljyä? Ja jos pitää, niin mistä sitä säädetään, ja kuinka paljon pitää säätää?


Moro, miten sun fanticin nopeus muuttu tuon b5 katkasun jälkeen?

Re: Fantic Motor Caballero 50

4.4.2023 19:28

Morjes. Mulla on tosiaan 2021 Fantic Competition ja tarvis se saada kulkemaan 60-65kmh, kun nyt tuskin kulkee edes 50kmh. Oon lukenu että putki on kuristavaa mallia, joten siitä ei kuristuksia pois saa. Onko jotain keinoa saada kulkemaan tuo noin 60kmh helposti? Vaikuttaako pelkän B5 johdon katkaisu huippunopeuteen vai pitääkö muutakin tehdä? Oon kattonu että tekantilta saa gianellin teharin tuohon, mutta oon lukenu että saattaa kulkea jopa 80kmh sillä ja b5 johdon katkasulla, kun tavoitteena on kuitenkin alle 65kmh. Saisko jotain kunnollista tietoa tähän, joltakin enemmän tietävältä? Kiitos vastauksista etukäteen!

Re: Fantic Motor Caballero 50

4.4.2023 22:52

Ebu kirjoitti:
Fanticin ropaaja kirjoitti:Moro. Itellä vm. 22 fantic cabarello, muuten vakio, mutta B5 johto katkaistu. Meinasin siihen vaihtaa 17,5mm kaasarin (vakiona 16mm) että jaksais vähän paremmin kulkea. Mitenkä on, pitääkö tuorevoitelupumpusta säätää isommalle seoksia, kun isomman kaasarin ja suuttimen myötä tarvii enemmän bensaa, ja sen mukana myös enemmän öljyä? Ja jos pitää, niin mistä sitä säädetään, ja kuinka paljon pitää säätää?


Moro, miten sun fanticin nopeus muuttu tuon b5 katkasun jälkeen?


B5 johdon katkaisulla nopeus tais nousta siitä 45:stä noin 65kmh vakio väleillä. Alamäkeen luonnollisesti jonkun verran kovempaa

Re: Fantic Motor Caballero 50

4.4.2023 22:56

Eetu___ kirjoitti:Morjes. Mulla on tosiaan 2021 Fantic Competition ja tarvis se saada kulkemaan 60-65kmh, kun nyt tuskin kulkee edes 50kmh. Oon lukenu että putki on kuristavaa mallia, joten siitä ei kuristuksia pois saa. Onko jotain keinoa saada kulkemaan tuo noin 60kmh helposti? Vaikuttaako pelkän B5 johdon katkaisu huippunopeuteen vai pitääkö muutakin tehdä? Oon kattonu että tekantilta saa gianellin teharin tuohon, mutta oon lukenu että saattaa kulkea jopa 80kmh sillä ja b5 johdon katkasulla, kun tavoitteena on kuitenkin alle 65kmh. Saisko jotain kunnollista tietoa tähän, joltakin enemmän tietävältä? Kiitos vastauksista etukäteen!


B5 johdon katkaisulla kulkee pelkästään noin 65kmh.

Re: Fantic Motor Caballero 50

8.4.2023 9:22

Fanticin ropaaja kirjoitti:
Eetu___ kirjoitti:Morjes. Mulla on tosiaan 2021 Fantic Competition ja tarvis se saada kulkemaan 60-65kmh, kun nyt tuskin kulkee edes 50kmh. Oon lukenu että putki on kuristavaa mallia, joten siitä ei kuristuksia pois saa. Onko jotain keinoa saada kulkemaan tuo noin 60kmh helposti? Vaikuttaako pelkän B5 johdon katkaisu huippunopeuteen vai pitääkö muutakin tehdä? Oon kattonu että tekantilta saa gianellin teharin tuohon, mutta oon lukenu että saattaa kulkea jopa 80kmh sillä ja b5 johdon katkasulla, kun tavoitteena on kuitenkin alle 65kmh. Saisko jotain kunnollista tietoa tähän, joltakin enemmän tietävältä? Kiitos vastauksista etukäteen!


B5 johdon katkaisulla kulkee pelkästään noin 65kmh.


Katkasin tossa b5-johdon eikä oikeastaan nopeus muuttunut ollenkaan. Tietääkö joku saako tehoputkella kulkemaan jollain tavalla alle 65kmh, vaikka välejä vaihtamalla, kun yleensä kulkee ilmeisesti enemmän.

Re: Fantic Motor Caballero 50

28.4.2023 22:59

Tietääkö kukaan, että käykö fanticin gianelli tehoputki rieju mrt:een?