Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Fantic Motor Caballero 50

3.5.2019 14:25

Mikä neula
Mikä PS
Millä kierrosalueella laihalla
Millä kaasunavautumalla laihalla
Jne.

Re: Fantic Motor Caballero 50

26.5.2019 12:18

Joo eli Fanticista (Caballero motard vm. 2013) lähti kilvet. Mitkä ovat Fanticin vakiovälit? Mikä on vakiosuutin? Kuinka suuri on pakoputkeen laitettavan prikan reiän halkaisija? Millasia veroja on mätkähtäny Fanticeista muille? :itku:

Re: Fantic Motor Caballero 50

27.5.2019 1:23

Tehomies62 kirjoitti:Joo eli Fanticista (Caballero motard vm. 2013) lähti kilvet. Mitkä ovat Fanticin vakiovälit? Mikä on vakiosuutin? Kuinka suuri on pakoputkeen laitettavan prikan reiän halkaisija? Millasia veroja on mätkähtäny Fanticeista muille? :itku:


Vakiovälit: 11-58
Vakiosuutin: 58
Kurin reiän halkaisija: 8 mm
Verot luultavasti jotain 200-350€ väliltä.

Re: Fantic Motor Caballero 50

7.6.2019 17:20

Eräs tutun poika kyseli tässä taannoin että voisko hänen Fanticiinsa saada pikkusen lisää nopeutta ja voimaa "koska ärsyttää olla hidas". Lupauduin virittelemään kyseistä laitosta, mutta nyt tarviin teidän omistajien apua.

Vuosimalli 2018
Täysin vakio, ei mitään olla tehty ja räpelletty.

Luin tuosta aikaisemmin, että pakoputki olisi tosiaan itsestään kuristavaa mallia, eli tässäkö ei ole alkukäyrässä mitään mehupilliä kuristamassa tai vastaavaa? Eli helpommalla pääsee kun ostaa vain poika suoraa tehoputken?

Onko CDI kierroksia rajoittava? Voiko rajoittimen ohittaa vai pitääkö ostaa rajoittamaton? (Jos pitää niin mitä mallia?)

Ilmanputsarin koteloa ilmeisesti voi itse muokata hengittävämmäksi?

Paljonko pelkästään jo kyseisillä muutoksilla tulee voimaa ja kulkua mopoon lisää? Vai suositteletteko esim. pelkästään CDI:n vaihtamista / rajoittimen ohittamista?

Mopojonne vm -95 kiittää :lol:

Re: Fantic Motor Caballero 50

16.6.2019 14:20

tomiiso kirjoitti:Eräs tutun poika kyseli tässä taannoin että voisko hänen Fanticiinsa saada pikkusen lisää nopeutta ja voimaa "koska ärsyttää olla hidas". Lupauduin virittelemään kyseistä laitosta, mutta nyt tarviin teidän omistajien apua.

Vuosimalli 2018
Täysin vakio, ei mitään olla tehty ja räpelletty.

Luin tuosta aikaisemmin, että pakoputki olisi tosiaan itsestään kuristavaa mallia, eli tässäkö ei ole alkukäyrässä mitään mehupilliä kuristamassa tai vastaavaa? Eli helpommalla pääsee kun ostaa vain poika suoraa tehoputken?

Onko CDI kierroksia rajoittava? Voiko rajoittimen ohittaa vai pitääkö ostaa rajoittamaton? (Jos pitää niin mitä mallia?)

Ilmanputsarin koteloa ilmeisesti voi itse muokata hengittävämmäksi?

Paljonko pelkästään jo kyseisillä muutoksilla tulee voimaa ja kulkua mopoon lisää? Vai suositteletteko esim. pelkästään CDI:n vaihtamista / rajoittimen ohittamista?

Mopojonne vm -95 kiittää :lol:


Itsellä on vm 13 Fantic, joten sähköistä rajoitinta ei ole. Gianellin tehoputkella, 15-58 välityksillä mopo meni n. 85 km/h tasaisella ja jaksoi vetää ylämäkeenkin hyvin. Vuosimallissani vakioputkessa ei ollut, kuin prikka heti putken alussa. Suosittelen silti tehoputken ostamista paremman "tehopiikin" takia. Olen porannut metalliseen ilmanputsarin kuriin reikiä lisää. Näin se on toiminut, enkä usko, että koteloa itsessään kannattaa muokata.

Toivottavasti tästä oli apua joihinkin kysymyksiin!

Fantic casa 50 2016 katteet

15.7.2019 21:12

Mistä sais tilattuu fantici katteit 2016vm pyörää? Saaks mistä tilattuu esim mustii katteit?

Re: Fantic casa 50 2016 katteet

16.7.2019 15:18

Fanamiäs kirjoitti:Mistä sais tilattuu fantici katteit 2016vm pyörää? Saaks mistä tilattuu esim mustii katteit?


Maahantuojan kautta saa ainakin tilattua. Kannattaa laittaa sinne päin kyselyä mustista katteista. Luultavasti saavat tilattua Italiasta.

Linkki maahantuojan sivuille:
https://www.funbike.fi/fantic-varaosat- ... ja-tarrat/

Fantic sylinterisarjan sopivuus

17.7.2019 0:43

Noniin, elikkäs 2016 vm. Fantic casa leipo tuossa viikko sitten ja tuli hankittua 101_octane sylinterisarja ( https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/32567 ) Ongelmanahan on se, että sylinterisarjan asennuksen jälkeen mopo ei oikein vääntänyt ja kulki sen 45 (normaalisti noin 60) Sitten irrotin kannen ja huomasin, että mäntä ei nouse riittävän ylös ollakseen tasassa sylinterin kanssa, vaan väliin jää noin 2-3 mm rako. Onko siis että syliterisarja ei ollutkaan sopiva, vai onko jokin muu pielessä?

Kuva

Re: Fantic Motor Caballero 50

20.7.2019 14:29

Moro!
Tosiaan itellä on Fantic Casa 50 2018 ja ois tarkotus saada vähän lisää tehoja et pysyis liikenteessä mukana. Olen siis epätoivoisesti yrittänyt itse virittää: ensin porasin änkässä olevaa kuria niin että reikä on 10mm ja vaihdoin suuttimen 90->95 (ei vaikuttanut tehoihin ja edelleen kulki mittarin mukaan 60km/h) sen jälkeen porasin reikälevyyn 11kpl 10mm reikiä ja vaihdoin suuttimen 95->105 ja nyt mittarin mukaan ei kulje edes 60!
Mitä kannattaisi tehdä? Ostanko gianellin paisarin vai poraanko lisää reikiä reikälevyyn? Tarkoitus olisi siis saada mopo kulkemaan 65-70km/h
Arvostaisin paljon jos auttaisitte :D

Re: Fantic Motor Caballero 50

21.7.2019 17:30

FanaÄijä24 kirjoitti:Moro!
Tosiaan itellä on Fantic Casa 50 2018 ja ois tarkotus saada vähän lisää tehoja et pysyis liikenteessä mukana. Olen siis epätoivoisesti yrittänyt itse virittää: ensin porasin änkässä olevaa kuria niin että reikä on 10mm ja vaihdoin suuttimen 90->95 (ei vaikuttanut tehoihin ja edelleen kulki mittarin mukaan 60km/h) sen jälkeen porasin reikälevyyn 11kpl 10mm reikiä ja vaihdoin suuttimen 95->105 ja nyt mittarin mukaan ei kulje edes 60!
Mitä kannattaisi tehdä? Ostanko gianellin paisarin vai poraanko lisää reikiä reikälevyyn? Tarkoitus olisi siis saada mopo kulkemaan 65-70km/h
Arvostaisin paljon jos auttaisitte :D


Kannattaa suosiolla ostaa tehari, koska vm. -18 ja uudemmissa paisarin alkukäyrä on itsestään rajoittava. Teharin kanssa nopeutta kannattaa rajoittaa lyhyemmillä väleillä. Reikälevyn poraamisesta ei pahemmin ole hyötyä vakioputkelle. Lisäksi 105 kokoinen suutin kuulostaa liian suurelta vakioputkelle.

Re: Fantic Motor Caballero 50

21.7.2019 17:48

FanaÄijä24 kirjoitti:Moro!
Tosiaan itellä on Fantic Casa 50 2018 ja ois tarkotus saada vähän lisää tehoja et pysyis liikenteessä mukana. Olen siis epätoivoisesti yrittänyt itse virittää: ensin porasin änkässä olevaa kuria niin että reikä on 10mm ja vaihdoin suuttimen 90->95 (ei vaikuttanut tehoihin ja edelleen kulki mittarin mukaan 60km/h) sen jälkeen porasin reikälevyyn 11kpl 10mm reikiä ja vaihdoin suuttimen 95->105 ja nyt mittarin mukaan ei kulje edes 60!
Mitä kannattaisi tehdä? Ostanko gianellin paisarin vai poraanko lisää reikiä reikälevyyn? Tarkoitus olisi siis saada mopo kulkemaan 65-70km/h
Arvostaisin paljon jos auttaisitte :D


Mulla ois myydä gianellin paisari mikä ollu 2016 vm fanticis kii

Re: Fantic Motor Caballero 50

2.8.2019 6:24

Löytyykö vielä putki

Re: Fantic Motor Caballero 50

2.8.2019 6:25

Fanamiäs kirjoitti:
FanaÄijä24 kirjoitti:Moro!
Tosiaan itellä on Fantic Casa 50 2018 ja ois tarkotus saada vähän lisää tehoja et pysyis liikenteessä mukana. Olen siis epätoivoisesti yrittänyt itse virittää: ensin porasin änkässä olevaa kuria niin että reikä on 10mm ja vaihdoin suuttimen 90->95 (ei vaikuttanut tehoihin ja edelleen kulki mittarin mukaan 60km/h) sen jälkeen porasin reikälevyyn 11kpl 10mm reikiä ja vaihdoin suuttimen 95->105 ja nyt mittarin mukaan ei kulje edes 60!
Mitä kannattaisi tehdä? Ostanko gianellin paisarin vai poraanko lisää reikiä reikälevyyn? Tarkoitus olisi siis saada mopo kulkemaan 65-70km/h
Arvostaisin paljon jos auttaisitte :D


Mulla ois myydä gianellin paisari mikä ollu 2016 vm fanticis kii

Löytyykö vielä putki??

Re: Fantic Motor Caballero 50

2.8.2019 11:28

JKJS kirjoitti:
FanaÄijä24 kirjoitti:Moro!
Tosiaan itellä on Fantic Casa 50 2018 ja ois tarkotus saada vähän lisää tehoja et pysyis liikenteessä mukana. Olen siis epätoivoisesti yrittänyt itse virittää: ensin porasin änkässä olevaa kuria niin että reikä on 10mm ja vaihdoin suuttimen 90->95 (ei vaikuttanut tehoihin ja edelleen kulki mittarin mukaan 60km/h) sen jälkeen porasin reikälevyyn 11kpl 10mm reikiä ja vaihdoin suuttimen 95->105 ja nyt mittarin mukaan ei kulje edes 60!
Mitä kannattaisi tehdä? Ostanko gianellin paisarin vai poraanko lisää reikiä reikälevyyn? Tarkoitus olisi siis saada mopo kulkemaan 65-70km/h
Arvostaisin paljon jos auttaisitte :D


Kannattaa suosiolla ostaa tehari, koska vm. -18 ja uudemmissa paisarin alkukäyrä on itsestään rajoittava. Teharin kanssa nopeutta kannattaa rajoittaa lyhyemmillä väleillä. Reikälevyn poraamisesta ei pahemmin ole hyötyä vakioputkelle. Lisäksi 105 kokoinen suutin kuulostaa liian suurelta vakioputkelle.

Ok kiitos! :D

Re: Fantic Motor Caballero 50

12.8.2019 22:18

Moro. Otin tossa omasta fanticista (casa 50 2017) putken kurin pois. Laiton 75 suuttimen. Pitääkö ilmanputsarin reikälevyyn porata isommat reijät tai onko haittaa jos en sitä tee. Voiko leikata?