Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

27.3.2011 2:53

Halvimmalla saat viiskymppisen motin käytettynä. Uutena ne on sitä kolmen satkun luokkaa, eli saman verran maksaa kuin 125cc Lifan.

Pieniä mallikohtaisia eroja löytyy. Ainakin Skyteamin koneissa on tuo koneen sähköpuoli ihan erilainen kuin muissa. Eroja löytyy myös eri vuosimalleista. Alakerran kaikki osat (paitsi sähköt) pitäisi mennä ristiin, mutta kiinankoneissa taitaa olla kampura eri painoinen kuin Hondassa, samoin öljypumppu on tehokkaampi kinuissa, kuten myös useampilevyinen kytkin.

27.3.2011 12:01

Eikö ulkomailta saa halvemmalla ? Millanen toi ducarin kone on kun ulkomailta saa törkeen halvalla nimittäin (125cc saa alta 200€), huonompilaatunen tai jotain? Mitä näitä ulkomaisia kauppoja on muute mistä näitä moottoreita saa ostettua? Kun en löytänyt kun yhden ja sieltä ton ducarin ja loncin merkkisen koneen
http://www.minimoto-point.co.uk/125cc-d ... p-101.html

Ja onko näil moottoreilla miten paljo merkkien välisiä laatueroja vai onko halvin yhtä paska kuin kallein? Olen lueskellut että vaihderattaat ovat melko heikkoa tekoa näissä.

Sais törkeen halvalla "uuden" mopon ku ostas jonku vanhan mankin/hondatype moottorilla olevan mopon muutamalla satasella ja sit tilais uuden koneen vaan siihen.

27.3.2011 16:05

Ihan samaa tavaraa nuo kiinankoneet on kaikki. Daytonat ja muut on sit erikseen. Lifan, Ducar, Loncin Zongcheng, Jialing, lähes samaa tavaraa kaikki.

Kaikista koneista saa vaihderattaat hajoamaan, kuulemma 150cc Lifanista niitä poksahtaa eniten, mutta käyttäjävikoja taitaa enimmäkseen olla.

27.3.2011 16:33

Kestää kai ne kuitenkin normi ajoa ettei ne ihan heti poksahda jos vaan muistaa öljyt vaihdella vaihdelaatikosta. Pitää katsoa et jos sais ton nykysen heitettyä helvettiin ja sit ostaa joku nelarimopo, jos halvalla sais jonku ruoskan niin semmosen sais helposti kuntoon. Mutta kestääkö näissä muut osat jos noita vaihteita ei lasketa?

Loistoidea tuli kyllä tänä iltana, joskus kun saa tarpeeksi rahaa ja on välineet millä tehdä niin teen kyllä itse oman "mopon" jossa just joku 150cc lifan ja tiettenkkin asianmukaiset jarrut jne... mutta ei vielä :/ Kaitpa notia koneita osaa sitten huoltakkin kun olen autopuolelle amikseen hakenut :D

27.3.2011 18:16

Jos koneessa pitää hyvät öljyt ihan alusta alkaen, vaihtaa niitä sisäänajon aikana useasti, lämmittää koneen ennen ajoa eikä rääkkää tahalteen, niin kyllä pitäisi kestää. Eikä se koneen korjaus niin vaikeaa ole, että pitäisi ihan autoamiksessa olla. Kyllä mä olen ne aina saanu korjattua vaikka lukiossa olenkin.

27.3.2011 20:06

Enpä mä ton taki sinne mennyt, eipä sattunut niin paljo muut alat kiinnostaa niin hain sinne.

Ja kylläpä mä teoriassa osaankin ton korjata, pitäisi vaan saada yks harjoitusmoottori millä kokeilla niin tulisi enemmän sitä käytännön kokemusta. No kaipa sitä siellä amiksessa sitten tulee :P

pitääpä katsella sitten kun rahatilanne alkaa näyttämään paremmalta että ostaa uuden mopedin, jos kerta moottorit kestää normiajoa kohtuullisen hyvin niin näinhän saa tosi halvalla "uuden" mopon. mankin runko+sähköt+kaasari = 300€ ehkä, ja uus lifan 50cc 250€, eli periaattees uus manki 550e jos jarruja ja renkaita ym ei lasketa. noihin kiinan runkoihinhan muute menee hondan kone suoraan kuten hondan kone menee kiinalaisiin? (hyvää suomenkieltä, siis hondan kone kiinalaisiin ja kiinalaisten kone hondaan tarkoitin :D)
Viimeksi muokannut radon- päivämäärä 27.3.2011 23:23, muokattu yhteensä 1 kerran

27.3.2011 22:05

Jup, koneet menee ihan heittämällä kiinni.

28.3.2011 20:05

joo. itellä toolanen crosskart rojekti jossa tuo 110cc samurain kone tällähetkellä. siinä vähän penkintakana se pata ettei tuo ilma virta oo ihan paras eli aloin miettii onko lisäks tuohon mahdollista porata sylinteriin kanavat vedelle ja nipat sitten ylös ja alas vastakkaisille puolille ja muut vermeet sitten miettiä? vois hommata toisen pytyn lisää johon sitten lähtis kokeilemaan.mitä katoin niin ainakin siinä ois varaa tehä ettei mee ainakaan liian ohueks tai mitää. sanokaas

4.4.2011 16:10

kuinka sais lifanin 125cc koneesta lisää tehoa
nyt on 26mm keihin
ooracingin cdi
tehoputki

4.4.2011 16:31

Kansi työn alle, nokkaa ja avarrusta ym.

4.4.2011 22:39

Ja kp-mäntää.

Tänään käytiin Monkeytissä ihan sama keskustelu, ekaksi mä sanoin nuo kansijutut ja sen jälkeen joku tulee vielä sanomaan ton kp-männän...

5.4.2011 10:19

onko lifan 125cc koneessa kytkin kampiakselin päässä??

ja onko normaalia että on 80 suutin (26mm keihin)

5.4.2011 18:37

eikös kaikissa mopon moottoreissa ole kytkin kampiakselin päässä vai olenko käsittänyt väärin? jos olen niin jokatapauksessa se on kampiakselin ja vaihteiston välissä jossakin.

5.4.2011 20:47

Tänää se vitun kone meni leviämää -.- Rupes vaa kuulumaa vitunmoine kilinä pytystä :D eli jos ketää kiinnostaa myynnissä 110cc kiinakoneen raato, laatikko toimii mut mäntä menee ainaki vaihtoo. ja kaasaria ei oo

6.4.2011 18:26

No tilaa vaan uus mäntä / pytty niin pääset luultavasti halvimmalla? ku tuskin ne montaa kymppiä näihin kiinalaisii maksaa.