Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

23.1.2011 20:25

Terve. Sitä vaan että kun mulla on tollane fude 110cc minicross ni et minkä kokonen kaasari siihe koneeseen kannattais laittaa ton vakio 18mm tilalle ja miten paljo isommast kaasarist ois tehollista hyötyy?

23.1.2011 23:34

Laitat vaikka 22mm kaasarin, avaramman putken, siistit kanavia ja isket kp-männän kiinni niin johan luulis löytyvän tehoa. Pelkkä kaasari ei hirveän paljon lisää tehoa anna, kun koko kone on suht alivireinen.

24.1.2011 16:14

Ite oon laittamassa 24mm dellorttoa, teen ite avaramman putken ja kävi mielessä toi siistimine.. mäntäki taitaa ollajo vaihtokunnossa.. mut tuleeko paljonki tehoa lisää?

24.1.2011 16:51

No mites tollanen siistiminen sit tapahtuu ku en oo juurikaan 4-tahti konetta kummemmin tutkinu. Kansi vaa irti (onko vaikeeki homma?) ja sit hioo kanavat vai? Entä käviskö esim. mankin tehari suoraan vai pitäiskö tehä kiinnikkeitä runkoon? Saisko tosta kooneesta lähemmäks 10 hp irti kaasaril, putkel ja hyvällä siistimisellä?

24.1.2011 18:41

Vakioputken sisähalkaisija kannattaa mitata, ainakin omassa krossissani se on aivan liian ahdas jos tehoa haluaa. Kanavat kannattaa muotoilla niin että ne kapenee venttiileihin päin, ja tietysti portaattomuus imukaulan kanssa jos kaasaria vaihtaa.

En nyt suoraan muista voiko kantta laskea, mutta silläkin saa vähän lisää puristuksia. Ja jos kyse on 110cc-koneesta niin kuulemma Moposopissa myytävät Jinchengin super-race-nokat käy virinokaksi.

Mankin teharit menee suoraan kannen kiinnikkeisiin, mutta tuskin sopii rungon kiinnikkeisiin. Mm. Motorpowerilta ja Wandamotorilta saa krossien putkia.

Tehoa saa vakioon verrattuna mukavasti lisää, mutta tohon kymmeneen heppaan sitä saa jo vatkata jonkin verran.

24.1.2011 19:30

ok kiitti tiedoista, kattoo nyt mitä täs jaksaa värkätä

26.1.2011 21:02

Ajoin eilen yli kolmeen kuukauteen minicrossilla. Hyvin lähti käyntiin. Tuli kyllä paljon muistoja mieleen vielä siitä ajasta ku ajeltii mopoilla kireässä pakkasessa ympäri kyliä :lol: mut mistä voisi johtua sellanen lievä pätkintä/kaasarista sylkiminen kun nostaa hitaasti kierroksia vapaalla tai ykkosvaihteella?

27.1.2011 23:25

Moi! Ajattelin tossa kesällä hommata mankiini ton koneen. koska on suht.helppo asentaa. Ja kysyisin että onko kenelläkään kokemuksia tosta koneesta ja onko toi MotorPowerin ilmoittama 2.2kW/7500rmp paljo tehoa 70cc koneessa? Ja paljon luulisitte mankin kulkevan tolla koneella, välit 15/35, 18mm DellOrto PHBG kaasari, ja Ixil tuplaputkilla. ja JOS vaihtaa rajoittamattoman CDI boksin niin entäs sitten? Olen nyt tällänen innokas aloitteleva manki harrastaja joka ei vielä tiedä mankista paljoakaan. Oli aikoinaan RX 50cc mikä meni 100km/h! :D YLIPÄÄTÄNSÄ KANNATTAAKO OSTAA? Itse en asenna konetta vaan vien sen korjaamolle jotka asentaa.

28.1.2011 0:09

Vaikea sanoa, kun ei tiedä mikä kone kyseessä, mutta varmaan joku Skyteamin 72cc mylly kyseessä. 2,2kW on aika vähän ton kokoisesta koneesta, kyllä siitä saa 4kW ulos noilla palikoilla mitä meinasit kiinni laittaa. Huiput varmaankin kahdeksankympin luokkaa, tietysti rajoittamattomalla sytytyksellä

PHBG:n säätäminen on ehkä yks pahimmista duuneissa ikinä, tilaa mielummin samalla Motorpowerilta se Mikunin "22mm" kaasari, sen voi saada säätöihinkin.

28.1.2011 10:47

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=404 Tollane kone ois kyseessä! Tulee muutakii tarvittavaa kamaa mukaa nii suht. helppo asentaa. :)

28.1.2011 10:57

Wandalta saa Lifanin 125cc-mottia kolmeen sataan, sen ostaminen vois olla kannattavampaa, jos et setä sinistä pelkää. Tuo Skyteamin kone kestää kyllä, mutta ei siitä kauhean paljon tehoa saa.

28.1.2011 16:16

Joo no voin myönttää että ei tarvii ku poliisin nähdä rekisteri ote nii lähtee kilvet vaik kulkis 45 ku oli vähä liian kovat äänet putkis. et se 70cc saattais olla iha jees. Enkä mie ehkä iha mitää kovin isoo myllyy haluu miu jalkojenvälii.. :D

30.1.2011 21:51

Mikähän on 110cc moottorissa vikana: Käyntiin poljettaessa poljin painuu välillä alas pyörittämättä konetta. SIlloin tuntuu kohtuullinen vastus ja hankaava ääni. Välillä konetta voi polkea yli kymmenenkin polkaisua normaalisti, mutta toisinaan edes joka toinen polkaisu ei pyöritä konetta. Voima ei siis välity käynnistyspolkimelta loppuun asti. Onko jokin osa kulunut tai prikka väärässä paikassa tms? Olisi kiva kuulla samanlaisista kokemuksista, ennen kuin täytyy ottaa kone auki. Itseasiassa kahdessa minun ja kaverini 110cc koneessa on sama ongelma. Kiitos jo etukäteen! ;)

30.1.2011 22:10

Mulla on sama tossa satakympissä, että ku polkasee niin vastusta tuntuu (ei samanlailla kuin konetta pyörittäessä), mutta kone ei pyöri. Onko sulla Vihannes se kone puolarilootalla? Mietin jos nuo kiinalaiset on säätäny kytkimen vituilleen ja se johtuu siitä (tosin en kyllä nää mitään syytä miten se siitä johtuis mutta villinä veikkauksena voisin lyödä sen pöytään). Tai jos on kytkimenjouset liian löysät? Enpä ossoo sanoa, sähän se näistä koneista enemmän taidat tietää.

30.1.2011 22:48

Kytkin antaa periksi, omassa sama homma.