Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

16.11.2014 4:21

Mitä olet sitten tarkemminottaen säätänyt? Noissa kun ei ole pahemmin säätöjä. Onhan kytkimen painelaakeri paikallaan sekä lohkossa painelaakeria vastaan tuleva tappi?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

3.1.2015 2:13

Mikä on ku tommonen skyteamin 72 cc crossi ei taho lähtee käyntiin vaikka bensaa ja kipunaa tulee? :( saa polkea 15 min ja sit saattaa jotain sanoa., ja kerran pääsin ajelullekkin mutta ei enää kiinnosta polkee kauaa joten mikäköhän on? :eek:

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

6.1.2015 0:57

Perkele nyt vain tarvitsisi tietoa mistä hemmetistä revin takarenkaan ja etu renkaan väliholkit jotta ei millään prikkavirittellyllä tule ajeltua akseleita löytyy joka liikeestä mutta niitä väliholkkeja ei

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

9.1.2015 17:34

mahdollista jonkun kattoa noitte vantee holkkie koot?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

18.1.2015 21:49

Nyt jumalauta joku kertoo miks vitussa mankin kone (Kone siis otettu Workz WFS 125cc pitbike:sta) ei vaan mene vapaalle? Oon purkanu melkein koko koneen, tarkistanu kaikki että toimii, kytkin, venat, kansi, tiivisteet, laakerit jne. ja vaihtanu öljyt kahdesti, ja silti ei vaan mee vapaalle :paha: kaikki on kokeiltu, ja kone siis käy mutta se vapaa on hukaasa :s

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

20.1.2015 18:11

No onko vaihteisto aukaistu ja tarkastettu? Jos ei niin se vaihteisto seuraavaksi auki.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

24.1.2015 15:13

Terve! Ostin eilen tollasen kiinanpaskan loncinin koneella.. Kipinä oli hukassa ja otin sitten sivuleikkurit kätee ja napsin piuhat poikki. Tinailin sähköt sit uusiks ja kipinä löyty! Noh, sittempä huomasin että ei saa bensaa, putsasin siinä sit kaasarin ja jo alko benu virtaamaan.. Mutta eivaa lähe käyntiin.. Benua saa ja kipinä tulee, kellään hyviä vinkkejä mistä sit alkaa vikaa ettimään??

Edit: Ihmettelin tänään ku poljin tuota värkkiä käyntiin ku tulppa oli vähän öljynen, no otinpa pakoputken irti ni putken alku käyrä oli täynnä öljyä.. Eli männän renkaat paskana? Voiko venttiilivarren kumien kautta fuskata noin paljoo??

Edit: Nonni, nyt on kone pöydäl purettuna ja pakoventtiili oli ottanu männältä pusun. No, eikun tilaamaan tuohon palikkaa..

Edit: Joo uudet sisuskalut sisäl ja ekapolkasulla lähti käyntii.
Viimeksi muokannut vikee päivämäärä 29.1.2015 23:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

29.1.2015 21:04

Mites nuo venttiilien ajotukset merkitään ja paljonko saa olla välystä? Tiedän ei ole paras paikka kysyy

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

1.3.2015 1:07

Moro
Ostin halvalla tommosen 110cc kiinanihmeen. Ei ollut käyntikuntoinen kun ostin. Putsasin kaasarin ja laitoin bensaa tankkiin niin lähti käyntiin, mutta kun laitoin ryypyn pois niin samantien sammui. Säätelin kaasaria kaikkiin mahdollisiin säätöihin niin ei, aina sammuu kun laittaa ryypyn pois päältä, vaikka kone olisi kuuma. Voi ajaa ryyppy päällä ja pysyy käynnissäkin, mutta kun pitäisi päästä vähän lujempaa niin kone ei kierrä juuri minkään vertaa, paukkuu vain. Cdi boksi ja tulpan johto uusia sekä kaikki johdot läpikäyty, sähköissä ei siis ole vikaa. Eikä ole kaasarissakaan. Mikä siis vikana? Apuja kiitos avuttomalle :(

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

1.3.2015 15:29

apikkapoika001 kirjoitti:Mites nuo venttiilien ajotukset merkitään ja paljonko saa olla välystä? Tiedän ei ole paras paikka kysyy

Ajotuksista en tiiä, mutta yleensä näissä kiinan vehkeissä imu venttiilille reilu 0,05mm ja pakoventtiilille vajaa 0,10mm

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

5.3.2015 0:31

zongshen 250cc mistä talläseen sais valot? ei taida olla valopuolaa alkuperäsenä. vuosimallista ei tietoa

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

21.3.2015 20:07

Nyt tarvitaan kiireisesti apua!! Eli kyseessä on -87 Honda Monkey 125cc koneella, vireinä: 22mm Mikuni VM, Biltema Fiddy, kireämpi nokka, kanavia viilattu, vapaavirtaava putki, 12v valolliset sähköt jne. Lähtee käyntiin 1-2 yrityksellä, käy tasasesti tyhjäkäyntiä, alkaa kiertämään hyvin ja kun kierroksia on 4500-6000rpm niin alkaa pätkimään ihan v*tusti ja heti kun päästää kaasusta irti niin sammuu, ja tarvii polkea 4-5 kertaa että lähtee taas käymään :s Jos kierrättää ton 4500-6000 kierrosalueen yli niin ei enään pätki niin paljon, mutta pätkii silti ja meinaa sammua kun päästää irti kaasusta. Pääsuutin on nyt 100, tyhjäkäntisuuttimesta ei tietoa, neulan sokka ylimmässä lovessa ja ilmaruuvi on aika paljon auki. Kaikki viittais siihen että keski kierroksilla saa liian vähän bensaa, mutta kun laittaa isomman suuttimen niin alkaa pätkimään jo ennen 3000 kierrosta. Jos laskee neulan sokkaa vaikka keskimmäiseen loveen niin pätkii aikasemmin muttei vaikuta niin paljon kun suuttimen vaihtaminen. On kokeiltu suuttimilla 120-85, ja tolla 85 suuttimella toimii parhaiten, mutta silti pätkii ihan jumalattomasti ja ei voi ajaa kunnolla. En myös uskalla laittaa enään pienempää suutinta koska kone on sisäänajossa (ajettu n. 20 min). Ei ole imuvuotoa, kaasari on putsattu nyt 3 kertaa ja avattu varmaan 500+ kertaa :itku: Voisko sitten jossain sytytyspuolella olla vikaa? Nuo valolliset sähköt vaihdettiin Skyteamin 110cc koneesta ja meni kiinni ilman ongelmia. Kaikki sähköt myös toimii. Vaihdoin puolan ja tulpan ja katsoin kaikkien johtojen kunnon ja silti pätkii. Eli nyt tarvis niitä vastauksia ja vähän äkkiä! :itku:

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

22.3.2015 13:11

edelliselle:

lue huollella seuraavat ja tee tarkistukset. Saattaa kuulostaa hassulta Vs. kertomaasi oireisiin nähden.............mutta...

tarkista Ensin se tk-piiri ja isonna tk-suutinta, esim koosta 15 kokoon 17,5.

mikä tk-suutin siinä VM22 mik kaasarissa on nyt kun pätkii "Cutting out" ?

kuulostaa siltä, että tk-piiri on liian laihalla, jolloin suutin piirin vaihtumisen hetkellä saa taas paremmin bensaa, mutta korkeammilta kierroksilta kaasua sulkiessa laiha tk-piiri aiheuttaa pätkimistä entistä pahemmin...............

ja kuulostaa siltä kuin Pääsuut piiri olisi liian rikkaalla, ei katko vaan röpeltämis tukehtuu ?

kannattaa myös tarkistaa "float level" bensan pinnan asetus (googleta letkutesti havainne kuva) , että sen puolesta ei myös ole piirit "lähtökohtaisesti" liian laihalla ,JA lisäksi mitata millä syvyydellä tk-suuttimen reikä on TÄLLÄ HETKELLÄ suhteessa bensan pintaan.

Yleensä kun tk-piiri on liian laihalla ja pääsuutin piiri liian rikkaalla, oireet vain pahentuu kun kone lämpeää (tehokkaampi palaminen) jne oireet seilaa olosuhteiden mukaan. Voi ilmetä sekä laihalla katkomista että rikkaalla tukehtumista jopa, kun esim bensan pinnan staattinen paine vaihtelee kokoajan radikaalisti.............


Jos ja kun sinulla on nyt ilmaruuvi VÄÄRIN PERUSTEIN liikaa auki, se vain pahentaa liian laihan tk-piirin vaikutusta. samaten Pod Filter ilman AirBoxia antaa liikaa happea tuossa tilanteessa, eli pahentaa oireita, aiheuttaen ilmamassan turbulenssia ja pumppausta, epätasainen ilmamassan sisäänsyöttö, joka vaikuttaa Emulsio suhteeseen.

PodFilter toimii, kunhan kaikki kaasari asetukset on ensin oikein, Joskin sen takia kaasari säädöt joutuu laittamaan rikkaammalle kautta kaikkien piirien Rekisterin.

kokenut mekaanikko osaa jo lähelle laskea/arvioida ilmaruuvin auki/kiinni olon perusteella tk-suuttimen tarvittavaa oikeaa kokoa, samalla kun vertaa sitä moottorin käytökseen.

Jos tehdas on oikein kaasarin suunnitellut kaikkineen ja olosuhteet on oikeat kaasarin kokoonpanolle, on ilmaruuvin 1,5~2 kierrosta auki se nyrkkisääntö lähes vakio.
Se tarkoittaa esim:
-luistin helman leikkausta
-emulsion suhdetta sekä tk-piirillä että pääsuutin piirillä
-bensan pinta itsessään ja suhteessa edellisiin
-bensa venttiilin ja sen "suuttimen" riittävä virtaus. Kohon paino.
jne asetukset. Jos jokin noista ei ole oikein tai useampi väärin, se lähes poikkeuksetta näkyy aina tk-piirin ja Pääsuut piirin vaihdosten rajapinnoissa.


kannattaa myös tarkistaa Fyysisesti se alkukäyrän liitos/tiivistys pakoaukkoon. Seosvuotoa on tuossa tilanteessa vaikea testata WOT korkea rpm täyssulku testillä, että paukkuuko putkeen.........saa happea seokseen ja tk-piiri liian laihalla.
Tämän #2 testin voit tehdä ajossa sitten kun kaikki aiemmin selitetty on ensin asetettu oikein.



ja sitten oma kyssärini :

Tietääkö joku kertoa taka-akselin holkkien pituudet (PitBike) sellaiselle setille jossa :
-180mm takahaarukan sisäpuolinen leveys
-ns "Classic hubs" keskiöt, eli esim Samurai 110 '2006 jne (ei SDG, esim Masai jne)

*Hampikkaan puolisen holkin spekuloitu leveys 25mm ? 30mm ?
*jarrulevyn puolisen laakeria vasten olevan holkin spekuloitu leveys 18mm ? 20mm ?
* jarrukilven paksuus 5mm ? 7mm ?
*jarrukilpeen hitsatun integroidun holkin paksuus 10mm ?
*takajarrulevy suora lättänä.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

15.5.2015 9:53

Pari kyssärii.

Käykö 110cc Samurain pakoputki BSE 125cc (Lifan?) kanssa? Mietin että onko lähtö kulma samanlainen molemmissa?

Entä tiiviste satsit? Käykö 110cc:n satsi 125cc koneen kanssa?

Tuossa 125cc BSE:tä lähtöisin olevassa koneessa käynnistyspoljin pyörii tyhjää ja rouskuu vaan. Noita Samurain 110cc koneita on pari joten käykö poljinakseli 125cc koneeseen.

Onkohan vaihteen siirtäjä mennyt kun edellisen omistajan mukaan vain yksi vaihde meni päälle?

Pakko kysellä ehkä tyhmiä koska vermeet ovat muualla ja pitää etukäteen etsiskellä osia maalle menoa varten.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

15.5.2015 16:02

tämä topic on ihan kuollut......samaten foorumi........

ettei vain ole BSE alkukäyrä enemmän ylöspäin, kohti perää. Samurai taasen enemmän vaakatasossa kohti perää...

pakolaipat kai molemmat samalla reikäjaolla ja M6x1nousu pinnapulteilla.
pakosovite syvyys ja halk ?

oliko 110cc ero 125cc nähden ainostaan iskunpituus ? jolloin tiivisteet identtiset ?

Vaihderumpua pyörittävästä "tähdestä" voi olla kulmat pyöreinä vaikka vaihteille 2~4, ja tai "tähteä" pyörittävä käpälä haarukka pyöristynyt tms.

3-vaihde taitaa olla yleisin heikkous (liian kapeat hampikkaat) Eihän siellä koneessa ole palasia öljyn seassa.............. ?

Kixi asetelman suhteen:
koita googlettaa vaikka keski euroopasta "Apollo" merkkiä myyvä liike. taisivat myös myydä Bosuer BSE'tä, jolloin valokuvat osista verkkokaupassa.
Vertaa sieltä kixiä "Samurai" valokuvaan jonka luulisi löytyvän "Gern Huolto" tuuri verkkokaupasta tms, "Tuontitukku kalajoki" kaupasta.

Samurai 110cc '2006 (vanhamalli) tuotekoodihan on DAR0921