Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

27.3.2014 21:23

En vaihtanut muuta kun moottorin jonka otin uutena paketista. Voisko joku linkata sytkäboksin :)

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

28.3.2014 21:36

kyllä ne yleensä samanlaisia on samurain vaan rajottamaton jos CDI.tä tarkotat, jos vakaakone kuitenkin on.. eli magneetolta tulevista johdoista valkonen on yleensä valoille, punamusta ja sinivalkonen tms. yleensä menee cdille ja cdiltä mustakeltanen puolalle,ja sitten on maadotusjohtoja... tutki sähköja/laita kuvaa minkälaiset johdot tulee kummastakin? jollet vielä oikein oo saanu?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

6.4.2014 23:06

millä ootte irrottanu ruosteet tankista? ja myykää joku mulle kunnon mörinäputki :3

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

10.4.2014 12:19

Sitruunahappoliuoksella.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

12.4.2014 20:51

Sopiiko 50cc 4t kinuskiin 70,90 tai satakymppi kansi?
Satakymppi kansi ei kyllä taida menna paikoilleen,vai?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

23.6.2014 23:59

tuossa miksi ihmettelette ettei 110cc ole männässä venakoloja ni niissä ei ole niitä vaan 125cc tulee vasta venakolot! itellä on 125 ja 110cc :)

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

24.6.2014 0:01

ei 110cc männässä piä olla venakoloja vaan ne on vasta 125cc itellä on molempia ni tiedän 8)

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

12.7.2014 11:02

onko 110cc ainut missä ei oo venakoloja meillä oli 50cc kiinan mönkkärissä venakolot? :D

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

13.8.2014 18:28

Ei kellään olis tarvetta tollaselle pikkuselle kiinanmönkkärirungolle? Kuvan saa YV:llä, etuiskarit puuttuu ja katteetkin taitavat suurin osa olla roskiksessa. Motti kiinni ja etuiskarit jostain ja ajoon vaan..

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

31.8.2014 11:01

Menneekö 110cc samurain ensiöpuola ja aluslevy sekä ne käämit lifan 150cc? Ja paljo mennee öljyy lifani 150cc? On rojekti menossa mutta enempi on 2t laitettuu nii jääny unholaan noi 4t. Ja kuulin jostain että 4t pitäs olla änkkä muuten mennee paskaks?Onko totta itteä kummastutti kyllä XD. Vielä yks asia kannattaako/pitäskö lifan 150cc olla öljynlaihutin? Nonnii siinä nuo! Oon laittanu 150cc lifanin samurain runkoon :D

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

20.9.2014 0:28

Tuli tuossa teillä ÖLJYT puheeksi joten aattelin vastata.
Itse olen motonetistä :D
ostanu Motox -öljyä en muista mikä.. mutta nytten sitä olen pikkaisen käyttänyt ja kone on alkanut vähän käymään huonosti. en tiedä öljystä onko se haitallista siihen. mutta siinä ei ole mikään rikkikään. Pitää tuossa ottaa talvenaikaan (lintat menee vituiks) purkaa moottori ja katsella :D pittää talvella ottaa rahhaa ja hakkee kunnon öljyt ja kattella toimiikos. :P

Samurai 110cc huiput 52/nyt!!! koska moottori... ei mene Skootterin ohikaan.
ENNEN MOTOX ÖLJYJEN VAIHTAMISTA MENI ohi :D

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

21.9.2014 16:37

hei !

löytyykö täältä ketään, jolla on "GDR Thumpstar X5 yx160" PitBike ? tms Thumpstar, kaiketi 160cc tai 140cc koneella. Rungossa tyyppikilpi, jossa Blata logo ja USA maahantuojan nimi.

saattaa olla myös muilla nimillä ja löytyy Thumpstar piraattina.

etsin vertailu valokuvia jne mainitusta mallista, koska kasaan sellaista osista palapelinä. Google jne löytää kuvia yms todella vähän..

etenkin yritän selvittää keulan T-kappale asetelmaa ja takahaarukan jarrukilpi yms jarruosien mallia.

muun merkin PitBike osia minulla on sovitettavissa hyllyssä, mutta esim T-kappaleen "stem akseli" ja laakerit on väärät jne modaamisen tarvetta...

vastaavan Rinnakkais mallin kloonin kopion tms selviäminen auttaisi löytämään esim sopivia uusia osia projektiini.
Esim: merkeiltä "Stomp yx140 160" jne joissa saman näköinen runko, joillain eroilla..


Tietääkö joku, että montako eri mallia on suomessa myyty nimellä "Samurai Cross 150cc" , Keskinen Tuuri kaupan maahantuomana Tuotemerkillä ?

Nettimotosta löytyi '13 puolella epäm hämy myynti ilmoitus, jossa oli valokuva ajoneuvo merkillä "Samurai Cross 150cc" , jossa oli X5 Thumps tyyppinen runko ja 140/160YX tyypin vaakakone.
Yleensä olen ollut käsityksessä, että "Samurai Cross 150" mallit olisivat vain Loncin työntötanko pystykoneella.


t.m


edit:
vihdoin löytyi yli vuoden etsinnän jälkeen suuntaa mistä etsiä, X5 runko on näemmä hyvin samanlainen kuin KLX mallin rungot, ilmeisesti yx140 ja yx160 koneilla runko mitoilla.

netistä löydetty mallikuva jostain KLX mallin rungosta (vain päärunko ja takaosa. Takahaarukka Monster Pro'sta modattu)

http://s1134.photobucket.com/user/skipp ... c.jpg.html

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

13.11.2014 21:28

Nonii hermot meni ja ärsyttää!! Uhkailin mopolleni että myyn sen 10e mutta ei auttanut :paha: Mikä on ongelma ku ei kytkin toimi!!!!! Purettu n.5 kertaa. laitettu uus kytkin ja säädetty vaikka kui paljo. Vapaata ei löydy millään! Johtuuko kaikki siitä että öljyä ei ole paljo? Ehkä noin 2dl. :P Nopeita vastauksia! Kiire ajamaan! Kone siis 140cc lifan.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

13.11.2014 21:32

Ilmeisesti secondary clutch kone?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

15.11.2014 10:27

Kyllä taitaa olla! Mikä mahtaa olla vika?