Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

20.10.2011 22:04

Sori siis 75cc ja olis pytty ja kansi. Hintaa saa tarjoilla

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

22.10.2011 22:38

Onkos muilla ollut ongelmaa tiikerin ensiövedon kanssa? eli kytkinkruunussa, Mulla meni kesken ajon hampaista puolet sileäksi. No, ostin uutta vastaavan kytkinpaketin ja sillä on rullattu noin 1500km eikä ole hampaat pahasti kuluneet. tuli hommatua tuommonen 75cc malossilla yms. varustettu tiger, Ja siinä oli aika rähjäset hampaat. Öljyinä ollut käyttiksessä 10-30w rimulaa, Pitäisköhän käyttää paksumpia? Olisko muilla vinkkiä kytkimen kestävyyteen? Pitää kasailla tuommonen "lelu" tiikeri kun tuli kaikenlaista sälää sen tiikerin mukana. Ja ei muutakun tehariderpejä jättämään :seko:

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

22.10.2011 23:50

Jos tuohon tigeriin tahtoopi laittaa jonkun virtalukon/ on off kytkimen niin minkä johdon väliin se pitää asentaa?

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

23.10.2011 8:43

Itsellä on cdi-boxin maadoitusjohdosta. Eli boksin kylessä on vihreä johto joka menee runkoon. Virtalukon toinen johto runkoon ja tämä vihreä toiseen. Tai impulssikäämiltä tulevan punaisen johdon väliin.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

23.10.2011 13:26

tiger96 kirjoitti:Onkos muilla ollut ongelmaa tiikerin ensiövedon kanssa? eli kytkinkruunussa, Mulla meni kesken ajon hampaista puolet sileäksi. No, ostin uutta vastaavan kytkinpaketin ja sillä on rullattu noin 1500km eikä ole hampaat pahasti kuluneet. tuli hommatua tuommonen 75cc malossilla yms. varustettu tiger, Ja siinä oli aika rähjäset hampaat. Öljyinä ollut käyttiksessä 10-30w rimulaa, Pitäisköhän käyttää paksumpia? Olisko muilla vinkkiä kytkimen kestävyyteen? Pitää kasailla tuommonen "lelu" tiikeri kun tuli kaikenlaista sälää sen tiikerin mukana. Ja ei muutakun tehariderpejä jättämään :seko:


Sehän on tunnetusti heikko paikka se tikrun ensiöveto, kytkinpommitusta kun välttää niin se kestää. Itellä on kans toises motis melko kipeää saanut ensiöveto, muutamasta hampaasta lohjennut pala ja ihan kauhea välys rattaiden välillä, vissiin joskus rääkätty sitä myllyä. Ite käytän tällä hetkellä kans 10W-30 öljyä, olikohan Q8:n valmistamaa, ihan hyvin tuntuu loota pelaavan. Kytkimen luistamiseen oon iteki ettiny ratkaisua tuloksetta, vissiin se arf33:n kevlarpinnoitettu satsi on ainoa pelastus. Ite vaihdoin tuos aamun aikana vakiopytyn takas kiinni Malossin tilalle, on niin saateristi ruttua, ettei siä pysy vetet sisällä. Pitäis holkittaa kannesta pinnapultin reiät, kun ne on porattu 8millisiksi, tulee vesi pihalle mutterien välistä. :D Laitas kuvaa uudesta lelusta.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

23.10.2011 15:32

http://www.motot.net/galleria/albumi14025/

Siinä linkki albumiin. tuo mustamaskisessa on se malossi, nykyään irrallaan. kuvaa voisin siittäkin ottaa illasta.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

24.10.2011 19:29

No sehän on oikein hyvän näköinen projekti. Ja sullaki on näköjään PV:n teharista modailtu putki. Ite ainakin oon tykänny siitä mun Luhao viritelmästä, laaja ja tasanen tehoalue, pelaa kohtuu hyvin sekä vakiolla että Malossilla. Käyttäjän Waltter-Racing kanssa on suunniteltu leipoa ite tehty putki Malossille, mutta saa nähdä koska se toteutuu.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

25.10.2011 8:07

Minkään näköistä mallimerkintää ei löytynyt, Joten oliskohan se joku step2 tai semmonen, Painavan tuntunen ainakin on. Miten, vuotaako sulla syyläri siittä kiinnitysatapin juurelta? Eilen sain käymään tiikerin 50cc vesipytyllä, Mutta rupesi vuotamaan taas... Hopperin pyttyyn vaan uusi mäntä ja menoksi.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

25.10.2011 19:10

Kyllähän se aluksi vuosi, kun oli se päällä oleva tappi kadonnut johonkin ja siihen oli joku onneton pulttiviritelmä tehty. Laitoin sinne 8mm kupukanta pultin, jonka molemmin puolin O-renkaat, sitten prikan ja nyloc mutterin. Lopuksi vielä vedin siihen epoksiliimaa päälle, ei sen jälkeen ole vuotanut.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

25.10.2011 20:06

Montas johtoo tohon jännitteensäätimeen pitäs mennä ja mihin liittimiin. Kytkentäkaaviossa on vaan 3 johdon paikkaa, mut tos mun vehkees on 5 ja siihen menee 2 johtoo molemmat samaan kohtaan.
Ois hyvä saada kuntoon, ku rahat ei riitä vaihtamaan etupolttimoo joka toinen päivä.

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

25.10.2011 21:53

Ilkka-93 kirjoitti:Montas johtoo tohon jännitteensäätimeen pitäs mennä ja mihin liittimiin. Kytkentäkaaviossa on vaan 3 johdon paikkaa, mut tos mun vehkees on 5 ja siihen menee 2 johtoo molemmat samaan kohtaan.
Ois hyvä saada kuntoon, ku rahat ei riitä vaihtamaan etupolttimoo joka toinen päivä.

minkäsnäkönen säätäjä sulla on kun omassa oli vaan neljä paikkaa C-L1-L2-maadoitus, C kohtaan ryöstät valojen johdosta ja maakohdasta maihin ja noi L1 ja L2 on vilkkujen paikat koska tossa on ilmeisesti vilkunrele samassa jos haluaa laittaa korjatkaa jos oon vääräs

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

25.10.2011 22:05

EtuX kirjoitti:
Ilkka-93 kirjoitti:Montas johtoo tohon jännitteensäätimeen pitäs mennä ja mihin liittimiin. Kytkentäkaaviossa on vaan 3 johdon paikkaa, mut tos mun vehkees on 5 ja siihen menee 2 johtoo molemmat samaan kohtaan.
Ois hyvä saada kuntoon, ku rahat ei riitä vaihtamaan etupolttimoo joka toinen päivä.

minkäsnäkönen säätäjä sulla on kun omassa oli vaan neljä paikkaa C-L1-L2-maadoitus, C kohtaan ryöstät valojen johdosta ja maakohdasta maihin ja noi L1 ja L2 on vilkkujen paikat koska tossa on ilmeisesti vilkunrele samassa jos haluaa laittaa korjatkaa jos oon vääräs

Siin on rivissä ne paikat ja ne on numeroitu 1 2 3 4 5. Se on moposportista ostettu ku vanha hajos enkä tietenkää tajunnu kattoo miten ne siin vanhassa oli...

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

30.10.2011 20:39

Moro
Mitkä olis parhaat keinot virittää Tunturi Tiger Aqua kulkemaan 55-60 km/h, max 60 km/h ? Oon kuullut että pelkästään välejä vaihtamalla menettää kiihtyvyyden ja ehkä mopon huippunopeutta jos ei kone jaksa. Mutta onko esim Gianellin teharin hommaaminen jo liian iso viri tähän tarkotukseen. Kannattaako vakioputkesta ottaa kuristuksia pois ja millaset huiput siitä tulee?

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

31.10.2011 2:52

kjelaks kirjoitti:Moro
Mitkä olis parhaat keinot virittää Tunturi Tiger Aqua kulkemaan 55-60 km/h, max 60 km/h ? Oon kuullut että pelkästään välejä vaihtamalla menettää kiihtyvyyden ja ehkä mopon huippunopeutta jos ei kone jaksa. Mutta onko esim Gianellin teharin hommaaminen jo liian iso viri tähän tarkotukseen. Kannattaako vakioputkesta ottaa kuristuksia pois ja millaset huiput siitä tulee?

ota putkesta kuri pois tai modaa pv:n luhao tai giannelli sopimaan

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

2.11.2011 20:33

Komppaan edellistä. Kaasarin vaihtaminen isompaan on myös suositeltavaa, 14.9 SHA on melkolailla alimitoitettu vakiosylinterillekin, puhumattakaan siitä 8mm Bingistä. Itelläni on tällä hetkellä 20mm PHBG Dellorto ja ite tehty imukaula, hyvin tuntuu pelaavan. Hain siihen muuten maanantaina kilvetkin, olihan se hauskaa jätellä DT ja Derbijonneja kyläringillä. :lol: