Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

11.8.2022 6:36

Ei mulla ole mitään isoja virejä, toinen on tuo 40.3mm porattu, muuten vakio ja toisessa on 18mm dellorto ja tyhjä vakioputki. Niissä ainakin on pitänyt :)

Kytkinkahvan päässä kytkimen liikerata on omaan makuun ehkä vähän liian lyhyt. Täytyisi varmaan jotenkin pidentää liikettä kytkimessä itsessään, en tiedä tomisiko jos kytkimen käyttötankojen väliin lisäisi toisen kuulan. :roll:

16.8.2022 22:25

Oisko kellää hyvä kuntosta airin tai aquan pyttyä myydä kun oli niin hyvä ajettava toimun tikru mutta valitettavasti pytty tuli aikansa päähän :(

18.8.2022 9:03

Alko ärsyttämään takajarrun palautuksen puute, palautuuko teillä takajarru jotenkin? Mulla se poljin pitää itse nostaa joka jarrutuksen jälkeen. Toisessa mopossa on joku oma palautusjousi viritys, joka toimii heikosti ja toisessa ei ole minkäänlaista jousta Minkälainen palautusjousi noissa pitäisi olla?

21.8.2022 10:52

Mullakaan ei ole palautujousta, mutta palautuu silti nostamatta, joskin jarrupolkimen liikerata aika pitkä. Varaosa tigerissä näyttää olevan jousi jarrukilven käyttövivun ja vaijeripitimen välissä vaijerin ulkokehällä ja näyttää ainakin alkuperäiseltä. Ei räjäytyskuvastakaan selvinnyt, kuuluuko siinä olla jousi. :s.

21.8.2022 15:44

No tämähän se just on, kun ei räjäytyskuvakaan kerro :lol: Mullakin on siihen vaijerin ympärille laitettu jousi, toimii mutta heikosti.