Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

27.2.2011 2:18

kalis kirjoitti:pv:n pytyt.
Onko kukaan teistä kokeillut muokkaa pv:n pyttyä tessuun?
esim. tässä kuvassa http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /14617joku oli muokannut ts:ssän airsalin S1:seen sopivaksi


Mulla on tessussa autisan sylinteri, lohkoja ja sylinteriä modaamalla onnistuu! http://www.motot.net/galleria/kuvat/5/43558_medium.jpg

27.2.2011 12:36

Nonnii nyt on paikattu tankista reikä ja tessu on ajokunnossa.Tulossa vielä uudet renkaat,koropalat,haitarikumit ja etulokari,sitten laitan kuvaa.

27.2.2011 21:41

Tuli nyt sitte irotettua mosa ja avattua se. Mäntä ja sylinteri oli kunnossa mut kampikammiossa oli bensaa. Mistähän mahtaa johtua? :s

28.2.2011 7:17

Paljonkohan mahtais hörppiä bensaa tuo jos laittaa 20mm mikuni kopion ja teharin 70cc:n kans? Nyt kuriton putki, 70cc airsal ja vakio 15mm Mikuni 88 suuttimella menee semmonen 4,7-5,1L/100km, jos laskuni ovat oikeassa :lol:
Edit: Jaksaakohan mihinkään 15-46 tai 15-49 väleillä, nyt 15-54. Oisko myytäbänä mitään TS:n osia, ois joillekkin tarvetta. :s

1.3.2011 12:32

[peltsi kirjoitti:Paljonkohan mahtais hörppiä bensaa tuo jos laittaa 20mm mikuni kopion ja teharin 70cc:n kans? Nyt kuriton putki, 70cc airsal ja vakio 15mm Mikuni 88 suuttimella menee semmonen 4,7-5,1L/100km, jos laskuni ovat oikeassa :lol:
Edit: Jaksaakohan mihinkään 15-46 tai 15-49 väleillä, nyt 15-54. Oisko myytäbänä mitään TS:n osia, ois joillekkin tarvetta. :s

mulla olis 70cc airsal ja siihe 1000km ajettu mäntä

1.3.2011 12:33

tessu 2 kirjoitti:Tuli nyt sitte irotettua mosa ja avattua se. Mäntä ja sylinteri oli kunnossa mut kampikammiossa oli bensaa. Mistähän mahtaa johtua? :s

kaasaris jotaki moskaa ja päästää läpi kampikammioon , mullaki oli kerra täynnä bensaa mut tyhjäsin sen ja putsasin kaasarin nii ny toimii taas..

2.3.2011 20:23

Kevään edetessä himo laittaan Tessua kasvaa :) Sopisko tuohon semmonen KTM nuomerokilpi ja lisävalo systeemi? Lisäks vaihetaan änkkä varmaankin Mk:n vanhanmalliseen tai TK:n änkkään. Takalipan muokkailua ja uus led takavalo. Osaisko kukaan vastata tuohon ylempään viestiini...

5.3.2011 16:35

itellä ei rajotin toiminu kun ostin valmiin paketin ja kytkennät oli varmasti oikein. olen muutenkin kuullu et tessussa ei nuo rajottimet toimis.. en sitten tiiä. kerro jos saat toimimaan.

joo pitkään ollu itellä ongelmana tuo ettei akku lataudu. tasasäätimessä luultavasti vikaa nimittäin kun akun lataa niin kestää valojen kanssa n. 20 min ja sitten pimenee ja kun mittaa niin akusta on virta pois. ihmettelen sitä että kun magneetosta lähtee kaksi keltaista johtoa tasasäätimeen. olevinaan ei näytä mittari mitään mitattaessa. (sähköalaa opiskelen ekaa vuotta että tiiän kuinka sitä käytetään) siihen säätimeen tulee siis kaksi keltaista johtoa ja lähtee punainen. (maadutus on tietysti siinä kans) onko niitten keltaisten johtojen paikoilla mitään seksuaalista merkitystä vai hajooko jotain jos niitä menee sorkkimaan väärin.

toisin kuin sinä niin ite en kovin hyvä elektroniikassa oo :D

11.3.2011 15:04

spicedcrap kirjoitti:itellä ei rajotin toiminu kun ostin valmiin paketin ja kytkennät oli varmasti oikein. olen muutenkin kuullu et tessussa ei nuo rajottimet toimis.. en sitten tiiä. kerro jos saat toimimaan.

joo pitkään ollu itellä ongelmana tuo ettei akku lataudu. tasasäätimessä luultavasti vikaa nimittäin kun akun lataa niin kestää valojen kanssa n. 20 min ja sitten pimenee ja kun mittaa niin akusta on virta pois. ihmettelen sitä että kun magneetosta lähtee kaksi keltaista johtoa tasasäätimeen. olevinaan ei näytä mittari mitään mitattaessa. (sähköalaa opiskelen ekaa vuotta että tiiän kuinka sitä käytetään) siihen säätimeen tulee siis kaksi keltaista johtoa ja lähtee punainen. (maadutus on tietysti siinä kans) onko niitten keltaisten johtojen paikoilla mitään seksuaalista merkitystä vai hajooko jotain jos niitä menee sorkkimaan väärin.

toisin kuin sinä niin ite en kovin hyvä elektroniikassa oo :D

tessuihin ei käy ne rajottimet mitä myydään , pitäs olla cdi sytytys...

11.3.2011 17:24

jonipoika^^ kirjoitti:
spicedcrap kirjoitti:itellä ei rajotin toiminu kun ostin valmiin paketin ja kytkennät oli varmasti oikein. olen muutenkin kuullu et tessussa ei nuo rajottimet toimis.. en sitten tiiä. kerro jos saat toimimaan.

joo pitkään ollu itellä ongelmana tuo ettei akku lataudu. tasasäätimessä luultavasti vikaa nimittäin kun akun lataa niin kestää valojen kanssa n. 20 min ja sitten pimenee ja kun mittaa niin akusta on virta pois. ihmettelen sitä että kun magneetosta lähtee kaksi keltaista johtoa tasasäätimeen. olevinaan ei näytä mittari mitään mitattaessa. (sähköalaa opiskelen ekaa vuotta että tiiän kuinka sitä käytetään) siihen säätimeen tulee siis kaksi keltaista johtoa ja lähtee punainen. (maadutus on tietysti siinä kans) onko niitten keltaisten johtojen paikoilla mitään seksuaalista merkitystä vai hajooko jotain jos niitä menee sorkkimaan väärin.

toisin kuin sinä niin ite en kovin hyvä elektroniikassa oo :D

tessuihin ei käy ne rajottimet mitä myydään , pitäs olla cdi sytytys...


mutta itse tehty rajoitin toimii

18.3.2011 19:27

Moi. Kyselisin taas purkutessuja, tarvisin käyttökuntoisen kokonaisen takavanteen. :)

19.3.2011 11:17

Itse tehty rajoitin toimii, mutta itse en saanut toimimään säätöä siinä eli vaikka väänteli potikkaa ja kytkennät oli oiken. Eli toimi tavallaan on/off. Jos tässä riittäis innostus alkaa näpräämään uutta rajoitinta. Onko kukaan muu tehnyt rajoitinta tähän?

20.3.2011 15:31

Älä tee säädettävää rajoitinta ,niin pääsee helpommalla.Itse tekisin vaan on/off,kunhan se mopo menee alle sen 65km/H niin se on ihan hyvä.
Ja sit vielä tessuun taitaa käydä kinroadin takavanne tai ainakin veikkaisin niin.

20.3.2011 20:27

mikä on tessun vakiokaasarin imuaukon halkaisija ?

21.3.2011 20:12

kalis kirjoitti:Älä tee säädettävää rajoitinta ,niin pääsee helpommalla.Itse tekisin vaan on/off,kunhan se mopo menee alle sen 65km/H niin se on ihan hyvä.
Ja sit vielä tessuun taitaa käydä kinroadin takavanne tai ainakin veikkaisin niin.


Nii veikkaat kalis, että kaikki nää takajarruhilppeet olis samanlaisia että kävis?