Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

4.12.2010 13:18

[peltsi kirjoitti:Joo siis ajettelinkin tehdä itse koska olen ihan hyvä elektroniikassa.. Omakehuaköh :) Semmoisen säädettävän mihin tulee siis katkasia, polko(ja), potikka ja muut hilppeet. Tuota kytkentää vain kyselin.

Ok,mutta kannattaa piilottaa se mahdollisimman hyvin.Itekkin tein ledit tessuu tossa pari pvä sitten.
Mutta asiasta kolmanteen onko 50cc.eusta tilatussa 50cc läppis tehty valuraudasta,alumiinistä vai kovakromista??

9.12.2010 13:57

kalis kirjoitti:
[peltsi kirjoitti:Joo siis ajettelinkin tehdä itse koska olen ihan hyvä elektroniikassa.. Omakehuaköh :) Semmoisen säädettävän mihin tulee siis katkasia, polko(ja), potikka ja muut hilppeet. Tuota kytkentää vain kyselin.

Ok,mutta kannattaa piilottaa se mahdollisimman hyvin.Itekkin tein ledit tessuu tossa pari pvä sitten.
Mutta asiasta kolmanteen onko 50cc.eusta tilatussa 50cc läppis tehty valuraudasta,alumiinistä vai kovakromista??

Moi

Hävitin juuri tessuni avaimet ja penkinlukkoni toimii.Mitä mun pitäisi tehdä ,että saan penkin irti vai lähteekö se vain vetämällä?

9.12.2010 17:39

Älä vedä.. paskot vaan koko systeemin.
Se avaimen kääntöhän vetää vaijeria, joka avaa lukon, eli ota se kate pois jos mitenkään saat ja sieltä kopeloit sen vaijerin käsiis.. Näin muistelisin.

11.12.2010 12:56

Ota sivukate pois ja siitä lukkopesästä lähtee vaijeri, niin siitä vaikka pihdeillä vedät. Jo pitäisi lukon napsahtaa auki...

13.12.2010 21:44

mikäs tuli tessuun ku hukkaa kipinää 3 kertaa 2 km matkalla , täydestä kaasustakin hukkaa kipinän , olisko sytytys puola , toisella tulpalla koitin kipinää kun hukkas nii ei mun mielestä tullu kipinää , ja kun hukkaa kipinän hyytyy sammuksiin asti ja sitte saa käyntiin hetken lykkäyksellä käykö pv:n 12v sytytys puola ?

14.12.2010 23:00

[Mutta asiasta kolmanteen onko 50cc.eusta tilatussa 50cc läppis tehty valuraudasta,alumiinistä vai kovakromista??[/quote] tietääks kukaan tota? voi olla että joudun porauttaan ton pytyn ja eks se ollu niin et jostain materiaalista tehtyjä pyttyjä ei pysty poraan...? ja niin minkähän laisessa liikkeessä ton vois porauttaa?

15.12.2010 21:37

tessu 2 kirjoitti:[Mutta asiasta kolmanteen onko 50cc.eusta tilatussa 50cc läppis tehty valuraudasta,alumiinistä vai kovakromista??
tietääks kukaan tota? voi olla että joudun porauttaan ton pytyn ja eks se ollu niin et jostain materiaalista tehtyjä pyttyjä ei pysty poraan...? ja niin minkähän laisessa liikkeessä ton vois porauttaa?[/quote]
eikähän se oo jotain kiinanpoikien valurautaa ?

16.12.2010 14:16

jonipoika^^ kirjoitti:mikäs tuli tessuun ku hukkaa kipinää 3 kertaa 2 km matkalla , täydestä kaasustakin hukkaa kipinän , olisko sytytys puola , toisella tulpalla koitin kipinää kun hukkas nii ei mun mielestä tullu kipinää , ja kun hukkaa kipinän hyytyy sammuksiin asti ja sitte saa käyntiin hetken lykkäyksellä käykö pv:n 12v sytytys puola ?


Voi olla et sulla on karstapiikki tulpassa.Vaiha tulppa koita paraneeko jos ei niin katellaa sitten lisää.

16.12.2010 16:10

Meneekö tuohon tessuun pv:n kytkin- ja jarrukahvat?

17.12.2010 18:16

kalis kirjoitti:
jonipoika^^ kirjoitti:mikäs tuli tessuun ku hukkaa kipinää 3 kertaa 2 km matkalla , täydestä kaasustakin hukkaa kipinän , olisko sytytys puola , toisella tulpalla koitin kipinää kun hukkas nii ei mun mielestä tullu kipinää , ja kun hukkaa kipinän hyytyy sammuksiin asti ja sitte saa käyntiin hetken lykkäyksellä käykö pv:n 12v sytytys puola ?


Voi olla et sulla on karstapiikki tulpassa.Vaiha tulppa koita paraneeko jos ei niin katellaa sitten lisää.

oon putsannu 10 kertaa ja vaihtanu 10 kertaa tulpan , ei vaan tuu tulpalle asti virtaa , jää joko sytytys puolaan tai johki kauemmas viel

17.12.2010 18:17

[peltsi kirjoitti:Meneekö tuohon tessuun pv:n kytkin- ja jarrukahvat?

ei mee

25.12.2010 20:55

jonipoika^^ kirjoitti:
kalis kirjoitti:
jonipoika^^ kirjoitti:mikäs tuli tessuun ku hukkaa kipinää 3 kertaa 2 km matkalla , täydestä kaasustakin hukkaa kipinän , olisko sytytys puola , toisella tulpalla koitin kipinää kun hukkas nii ei mun mielestä tullu kipinää , ja kun hukkaa kipinän hyytyy sammuksiin asti ja sitte saa käyntiin hetken lykkäyksellä käykö pv:n 12v sytytys puola ?


Voi olla et sulla on karstapiikki tulpassa.Vaiha tulppa koita paraneeko jos ei niin katellaa sitten lisää.

oon putsannu 10 kertaa ja vaihtanu 10 kertaa tulpan , ei vaan tuu tulpalle asti virtaa , jää joko sytytys puolaan tai johki kauemmas viel

sit vaa kone auki ja pohtimaan.
Vika voi olla a)puolassa b)johdoissa c)staattorissa
ne kaikki kun käyt vaan läpi ,niin eiköhän vika löydy.
Ja nyt on viel hyvää aikaa kunnostaa mopedia ku tuolla ei paljoo ajella.

25.12.2010 20:56

kalis kirjoitti:
[peltsi kirjoitti:Joo siis ajettelinkin tehdä itse koska olen ihan hyvä elektroniikassa.. Omakehuaköh :) Semmoisen säädettävän mihin tulee siis katkasia, polko(ja), potikka ja muut hilppeet. Tuota kytkentää vain kyselin.

Ok,mutta kannattaa piilottaa se mahdollisimman hyvin.Itekkin tein ledit tessuu tossa pari pvä sitten.
Mutta asiasta kolmanteen onko 50cc.eusta tilatussa 50cc läppis tehty valuraudasta,alumiinistä vai kovakromista??


Ootko peltsi saanu rajoittimen kiinni ja toimimaan?

26.12.2010 22:19

No nyt en oo jaksanu säätää mutta kiinni se oli, mutta se rajoitta ihan liikkaa joten säätöä... Hyvän piilon löysin, se muovikotelo virtalukon päällä niin sen alle piilottaa. Ja kytkin siihen huohotinletkun kohalle, että vipu menee letkuun. ;)

30.12.2010 1:32

Mietin että saisko TS125x:n koneen mopo tessuun?
Oon katellut kuvia ja rungot näyttää hyvin paljon samalta eli voisin jopa sanoa että 125 kone menee kiinni aika pienellä muokkauksella.Eroa piikki ja mopo tessulla on esim.takahaarukassa,katteissa...
Keulakin on hyvinkin samanlainen.