Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Suzuki ts (tessu)

22.10.2010 15:28

Nonii ei ollu Tessulle uutta topiccia niin nyt tein jatko...

27.10.2010 11:24

MInk'ä levyset ketju menneet ts?

30.10.2010 17:28

kalis kirjoitti:MInk'ä levyset ketju menneet ts?

eikös tuo löyvy jos meet vaikka kaasalaisen sivulle ja etit sieltä ketjut suzukiin.

onpahan p******stä kun noita valoja ei millään meinaa saaha toimimaan. en nyt oo varma onko vikaa ees jännitteensäätimessä. ainkin se kuumuu samantien ku mopon käynnistää. nyt huomasin että kun vedin kunnon maadutuksen niin samantien alko sulakkeet palaa. nyt on otettu suunnilleen kaikki johot irti valoista + vilkuista mut siltiki rikkoo sulakkeet. tämä on sangen ikävystyttävää =_=

nii eikös suzukeille vois olla oma aiheesakki

E: paljo tuossa vakiopytyssä on varaa porata. onko mitään mahollisuutta saaha ees 60cc ja toimiiko se ees kunnolla kun kanavathan ei siitä pahemmin muutu. 18 e + mäntä (<10) maksaa poraus niin hyvä sijoitus jos saa hyötyä irti.

2.11.2010 20:17

Luulisinpa että melkein voin ehkä tiedoksikin sanoa että 47mm on se viimeinen porauskoko. Sillä saat .. jotain 65cc.

Ketjujako on 420 muistaakseni.


Ja jos sulakkeet palaa ja tälleen, niin mittaileppa jännitemittarilla ihan että millasia jännitteitä sieltä tulee minnekkin..

6.11.2010 19:41

pv:n pytyt.
Onko kukaan teistä kokeillut muokkaa pv:n pyttyä tessuun?
esim. tässä kuvassa http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /14617joku oli muokannut ts:ssän airsalin S1:seen sopivaksi

7.11.2010 20:27

kalis kirjoitti:pv:n pytyt.
Onko kukaan teistä kokeillut muokkaa pv:n pyttyä tessuun?
esim. tässä kuvassa http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /14617joku oli muokannut ts:ssän airsalin S1:seen sopivaksi

meneekö tämä nakki:http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=22_34_1174&products_id=3468&osCsid=nj6sf7mjttddspkv0d0f396n25 taakse?

15.11.2010 15:47

Mites siitä vakio pytystä saa sen läppärungon saa irti? Yhden ruuvin sain irti, mutta toinen kiinnitys jutska ei ole ruuvi, vaan joku niitti tai jotain. Ja mikä suutin olisi sopiva 70 cc:lle, vakio pytyllä oli 75 ja toimi hyvin, olisiko joku 88-95?

18.11.2010 12:33

Onks sulla tehari j,os on niin joku sata ellei yli ,jos ei niin varmaa 85-90.
Voitko mittaa mikä on ts:ssän vakiopytyn koon milleinnä.

19.11.2010 17:17

Joo kiitoksia, olihan se 41mm ei aivan tarkkaa mittaa saa mutta olen myös lukenut jostain että se on 41mm. Tietopankissa on sylinterin halkaisijaksi ilmoitettu 41,0mm.
E: Sopiiko tessuun taakse: http://www.mc-scatter.com/11080-mitroc-p-23745.html ja eteen: http://www.mc-scatter.com/21-8090-mitro ... 23746.html

20.11.2010 12:31

[peltsi kirjoitti:Mites siitä vakio pytystä saa sen läppärungon saa irti? Yhden ruuvin sain irti, mutta toinen kiinnitys jutska ei ole ruuvi, vaan joku niitti tai jotain. Ja mikä suutin olisi sopiva 70 cc:lle, vakio pytyllä oli 75 ja toimi hyvin, olisiko joku 88-95?


Juu siinä on semmonen lukkopultti tai joku jännä. Se ei oikein lähe siitä irti.. Joillaki lukkopihdeillä voi yrittää.
Ja suutinta ei tarvii vaihtaa jos et ilmansaantia muuta.. Minä kokeilisin ihan tuolla 75 tai 80 korkeintaan alkuun..

Mie ostin 70ceeceehen pvn läppäsysteemin, makso jotain viis euroo vai mitä lie ollu.

20.11.2010 13:32

Sain sen irti, porasin siihen kantaan reijän ja löin talttäpää meisselin kiinni ja väänsin. Korvasin sen vain uudella ruuvilla.

28.11.2010 12:28

spidecrap, kirjotit tänne tämmösen:
onpahan p******stä kun noita valoja ei millään meinaa saaha toimimaan. en nyt oo varma onko vikaa ees jännitteensäätimessä. ainkin se kuumuu samantien ku mopon käynnistää. nyt huomasin että kun vedin kunnon maadutuksen niin samantien alko sulakkeet palaa. nyt on otettu suunnilleen kaikki johot irti valoista + vilkuista mut siltiki rikkoo sulakkeet. tämä on sangen ikävystyttävää =_=

Itellä oli sama ongelma, vaihdoin akun uuteen nii kaikki alkoi pelaamaan niinkuin pitää.

Jos joku myy tessua osissa, voin ostaa vaikka heti takarenkaan! :) On ollu haussa jo jonkin aikaa...

Tuli vaan mieleen, että tulisikohan siitä mitään jos fiksaisi 125 TS:n takahaarukan tessuun, tulis levyjarrutki samalla. Ei varmasti käy ilman modausta? :D

29.11.2010 15:13

Kaipa se modausta tarvii... Itse kyselisin semmoista, miten tuohon asennetaan semmonen nappirajoitin? Mitä hyviä piiloja olisi napille ja boxille? :roll:

3.12.2010 19:21

[peltsi kirjoitti:Kaipa se modausta tarvii... Itse kyselisin semmoista, miten tuohon asennetaan semmonen nappirajoitin? Mitä hyviä piiloja olisi napille ja boxille? :roll:

Vedät sytyksen johton väliin rajottimen josta runkoon.
Teet ensin tälläisen n10e maksavan rajoittimen itse.
Tarviit:kondensaattorin .5-2.0uf kokoisen (riippuu kuinka paljon haluat rajoittaa)
johtoa,katkasimen (2asentoinen),teippiä,kolvin ja tinaa.
Tinaat ensiksi johdon katkasimeen siitä johtolla kondensaattoriin ja siitä maadoitukseen.
1.katkaiset puolann johon ja laitat sen siihen väliin tai
2 rosvoot sen puolan johdosta.
Itse laittaisin kyseisen rajoittimen tankin etuosaan.
Myös kannattaa naamioida rajoitin nappi ja hilppeet esim.vedät kokonaan sähköteippiä sen päälle.

4.12.2010 0:15

Joo siis ajettelinkin tehdä itse koska olen ihan hyvä elektroniikassa.. Omakehuaköh :) Semmoisen säädettävän mihin tulee siis katkasia, polko(ja), potikka ja muut hilppeet. Tuota kytkentää vain kyselin.