Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

3.11.2010 21:54

Streetmagiccman kirjoitti:gr8, rajottaakohan nappirajotin yhtää 125 kanssa? mulla ainaki nyt 70 pytyl rajottaa tyylii siihen mihin haluun


Rajoittaahan se jonkun verran, mutta jos lyöt koneen kanssa muut palikat tyyliin 24mm kaasari, tehari ja kulkuvälit niin rajoitin pitää säätää ottamaan kiinni noin 2000rpm, joka kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä poliisin mielestä. Ja eihän ne poliisitkaan tyhmiä ole, kyllä ne tajuaa ettei siinä ole vakiokonetta.

Tietysti voit jättää kaasarin alimitoitetuksi, jolloin kone ei anna niin paljoa tehoja ulos, mutta veikkaan että kilvet ja kortti lähtee silti.

ileppa kirjoitti:ja vielä lisään edelliseen viestiin että se kuulostaa kyllä ihan rajottimelta mutta väittävät että ei ole


Kokeile toisella, varmasti rajoittamattomalla CDI:llä.

18.11.2010 19:05

ileppa kirjoitti:Ostin honleihin skyteamin koneen ja sieltä mistä ostin koneen nii sielä laitettiin sähkötkin kuntoon. Se sähkömies vaihtoi siihen cdi:n ja sekin on joku skyteamin vissiin. Kysyin että onko se cdi-rajoitettu ja se sanoi että ei ole. Hain mopon sieltä missä ne sähköt laitettiin kuntoon ja pistin käyntiin. Kun kokeilin ajaa niin kun kaasua ei ollut puoliakaan kun rupesi pätkimään. Yritin säätää kaasaria mutta ei vaikuttanut ollenkaan. Soitin sinne mopoliikkeeseen ja kysyin että onko se cdi sittenkin rajoitettu mutta sieltä tuli taas vastaus että ei ja että kokeile säätää kaasaria. No säädin taas kaasaria mutta ei muuttunut ollenkaan. Niin onkohan se kuitenkin rajoitettu vai onko vika kaasarin säädöissä?


Kai edes kokeilit toisella sytytystulpalla? :|

11.12.2010 21:25

.
Viimeksi muokannut snöre päivämäärä 29.8.2013 13:08, muokattu yhteensä 1 kerran

12.12.2010 15:12

snöre kirjoitti:Minkäs kokosta/mallista pebruu kannattas suuttimeks laittaa, ku aattelin laittaa pipercrossin ja ottaa kaasarin ja imukaula kurit veks.


4mm kierteellä olevaa suutinta. Uuden suuttimen oikea koko riippuu ihan siitä minkä kokoinen vakiosuutin on, mutta noin 10-14 numeroa isommalla suuttimella pitäisi toimia. Ja sopivia suuttimia saa ainakin Sparewheeliltä.

pebru penkki

10.2.2011 23:07

hei! tiedättekö mistä noita pebrun penkkejä löytyy? en taho löytää ollenkaa. onko suomessa myynnissä vai pitääkö ihan ulkomailta tilata?

11.2.2011 17:39

Kysypäs Motorpowerilta, niillä voisi olla. Jos ei siellä niin CMSNL:ltä saa varmasti Honda ZB:n penkkejä, mutta todennäköisesti ne on alkuperäisiä varaosia, eli helvetin kalliita.

Kierrosrajoitin

6.3.2011 6:21

Nyt pääsee besserwisserit valloilleen! ;)

Kertokaapa miten "helppoa" on asentaa kierrosrajoitin PBR:ään. Toki mieluiten niin, ettei sitä heti setä-poliisi huomaa? Jos joltain löytyy ohjeita ja/tai kuvia vielä kaupan päälle, niin olisin kovin kiitollinen. Nyt ei jaksa googlettaa, koska sitä kautta yleensä löytyy ohjeita enemmän muilla kielillä, kuin kotimaisella ja lontoolla. Porukka vaikuttaa sitä paitsi hyvin fiksulta täällä.

Ois myös mukava tietää, että onko jollain jo kokemuksia E10 bensiinistä PBR:ää käytettäessä?

Lähtötietona vuoden 2009 PBR, josta imukaula vaihdettu lyhyempään ja kurittomaan (ei taida muunlaista lyhyempänä ollakaan :D ), suutin vaihdettu isompaan ja ilmanputsari (halvaksi) läpivirtaavaksi. Toimenpiteet tehty loppukesästä, ja mukavasti tuli lisää vääntöä, eikä ylämäessä tarvitse enää katsella ohi ajavia pyöräilijöitä. :)
Ainoa ns. ongelma on, että kaasarin säätöjä piti muuttaa niin, jotta kierrokset vetää nyt hamaan tappiin asti. Siis joutuu jo itsekin rajoittamaan kierrokset 8 tuhannen paikkeille, ettei kone kärsisi. Tämä tietysti aiheuttaa kesäkeleillä sen, että vauhtia saattaa kertyä hieman yli sallitun (GPS-mittaus edessä heti, kun kelit sallii ja nastarenkaat vaihdettu kesäkumeihin, mutta vakiona meni suoralla 52km/h, mittarin näyttäessä noin 60-62km/h). Huomioon pitää ottaa myös se, että poliisin mahdollisesti kokeillessa mopoa, voi melko hyvällä syyllä odottaa samoja kierroksia ja vauhteja kuin itselläni, koska painoa on ainakin se 80kg, jolla tuloksia tähän asti mittailtu. Nythän mittari menee hyvällä kelillä miltei (enkä ole maksimikierroksilla vielä edes kokeillut) "ympäri". Kiitos etukäteen fiksusti vastanneille! :)

6.3.2011 10:32

.
Viimeksi muokannut snöre päivämäärä 29.8.2013 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran

7.3.2011 23:25

Mopedilla pääsee kirjoitti:Nyt pääsee besserwisserit valloilleen! ;)

Kertokaapa miten "helppoa" on asentaa kierrosrajoitin PBR:ään. Toki mieluiten niin, ettei sitä heti setä-poliisi huomaa? Jos joltain löytyy ohjeita ja/tai kuvia vielä kaupan päälle, niin olisin kovin kiitollinen. Nyt ei jaksa googlettaa, koska sitä kautta yleensä löytyy ohjeita enemmän muilla kielillä, kuin kotimaisella ja lontoolla. Porukka vaikuttaa sitä paitsi hyvin fiksulta täällä.

Ois myös mukava tietää, että onko jollain jo kokemuksia E10 bensiinistä PBR:ää käytettäessä?

Lähtötietona vuoden 2009 PBR, josta imukaula vaihdettu lyhyempään ja kurittomaan (ei taida muunlaista lyhyempänä ollakaan :D ), suutin vaihdettu isompaan ja ilmanputsari (halvaksi) läpivirtaavaksi. Toimenpiteet tehty loppukesästä, ja mukavasti tuli lisää vääntöä, eikä ylämäessä tarvitse enää katsella ohi ajavia pyöräilijöitä. :)
Ainoa ns. ongelma on, että kaasarin säätöjä piti muuttaa niin, jotta kierrokset vetää nyt hamaan tappiin asti. Siis joutuu jo itsekin rajoittamaan kierrokset 8 tuhannen paikkeille, ettei kone kärsisi. Tämä tietysti aiheuttaa kesäkeleillä sen, että vauhtia saattaa kertyä hieman yli sallitun (GPS-mittaus edessä heti, kun kelit sallii ja nastarenkaat vaihdettu kesäkumeihin, mutta vakiona meni suoralla 52km/h, mittarin näyttäessä noin 60-62km/h). Huomioon pitää ottaa myös se, että poliisin mahdollisesti kokeillessa mopoa, voi melko hyvällä syyllä odottaa samoja kierroksia ja vauhteja kuin itselläni, koska painoa on ainakin se 80kg, jolla tuloksia tähän asti mittailtu. Nythän mittari menee hyvällä kelillä miltei (enkä ole maksimikierroksilla vielä edes kokeillut) "ympäri". Kiitos etukäteen fiksusti vastanneille! :)



Testasin tota E10 kun ei kaverilla ollut muuta niin ajoin kilometrin ja pbr hyytyi :D poljin sitä hetken käyntiin ja savutti vaan. Talutin jonkun aikaa ja testasin käynnistää ja toimi ihan normaalisti ja on sen jälkeen toiminut että kai se kelpaa? :eek: en kyllä aijo jatkossa käyttää

7.3.2011 23:26

Niin ja mikähän on pebrussa kun pitää ajaa ryypyllä että pysyy käynnissä ? Liian pieni suutin ?..
PS. Nyt on kuvia galleriassa käykää ihmeessä katsomassa ja kommentoimassa ;)

9.3.2011 1:54

Streetmagiccman kirjoitti:Niin ja mikähän on pebrussa kun pitää ajaa ryypyllä että pysyy käynnissä ? Liian pieni suutin ?..
PS. Nyt on kuvia galleriassa käykää ihmeessä katsomassa ja kommentoimassa ;)


Säädä kaasarista käymään isommalla bensamäärällä (rikkaammalla, kuten todelliset ammattilaiset sen taitavat sanoa :) ), jos ei sillä parane, niin sitten isompaa suutinta kehiin. Riippuu vähän siitä, että mitä virejä olet tehnyt PBR:ääsi. En ole ammattilainen suinkaan, mutta samantyyppinen vika korjautui omassani kaasarin säädöillä (toki suutinkin on isompi kuin vakio, koska imukaula on vaihdettu kurittomaan jne...). :)

Itse kaipailisin yhä neuvoja tuohon kierrosrajoitin-hommaan. Joltain varmaan sellaisiakin löytynee? ;)

9.3.2011 13:08

Meinasitko ite tehdä sen rajottimen vai ostaa kaupasta? No eniveis, se tulee kiinni piuhaan joka tulee impulssikäämiltä CDI:lle.

9.3.2011 20:34

Monkibomber93 kirjoitti:Meinasitko ite tehdä sen rajottimen vai ostaa kaupasta? No eniveis, se tulee kiinni piuhaan joka tulee impulssikäämiltä CDI:lle.


Tulee mistä ja menee mihin? :eek: :D Kuvan kanssa ymmärtäis paremmin. Kuten olen todennut, en näistä asioista paljoa tiedä. CDI:n vielä löydän, sitten menee jo vaikeammaksi. ;) Kiitos toki vastauksesta kuitenkin.

Ostan tietty kaupasta (tai teetän jollain osaavalla), jos tietäisin missä kaupassa niitä myydään? Kysyin muuten asiasta huollosta loppukesästä, siis jossa olen kaikki huollot teettänyt, eikä heillä ollut hajuakaan miten sen kierrosrajoittimen tuohon saisi. En tiedä olivatko laiskoja vai muuten vaan tietämättömiä asian suhteen, mutta kyllä mä sellaisen tarvitsisin. Jos ei muuten, niin oman mielenrauhan vuoksi, koska sakkoja ei kiinnosta saada, saati laittaa mopoa takaisin täysin vakioksi ja katsastuttaa sitä.
7-7,5 tuhatta kierrosta - sinne kun sais rajoittimella kierrokset tarvittaessa, niin helpottais kummasti...

9.3.2011 22:03

http://www.motot.net/talli/osat/id18287/

Tuommoinen. Nuita saa kyllä joka toisesta MP-liikkeestä, itelläkin ollu samanlainen. Ainut ongelma oli vain se että kiekat sai rajoitettua sinne ~3-4k, jos sääti antamaan enemmän niin rupes pätkimään ku vanhan spurgun muisti.

Kun tosta oman Skyteamin (manki siis) mukana tulleesta sähkökaaviosta katsoin niin staattorilta (magneetolta) tulee CDI:lle punavalkoinen johto. Siihen tuo rajoitin pitäis liittää. Tiedä sitten onko PBR:ssä piuhojen värit samat...

Tsekkaapa minkä väriset piuhat sinne PeBaRin boksiin tulee, ja jos vaikka laitat ne tännekin niin tsekkaan mätchääkö ne mankin sähköjen kanssa.

10.3.2011 0:07

Monkibomber93 kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id18287/

Tuommoinen. Nuita saa kyllä joka toisesta MP-liikkeestä, itelläkin ollu samanlainen. Ainut ongelma oli vain se että kiekat sai rajoitettua sinne ~3-4k, jos sääti antamaan enemmän niin rupes pätkimään ku vanhan spurgun muisti.

Kun tosta oman Skyteamin (manki siis) mukana tulleesta sähkökaaviosta katsoin niin staattorilta (magneetolta) tulee CDI:lle punavalkoinen johto. Siihen tuo rajoitin pitäis liittää. Tiedä sitten onko PBR:ssä piuhojen värit samat...

Tsekkaapa minkä väriset piuhat sinne PeBaRin boksiin tulee, ja jos vaikka laitat ne tännekin niin tsekkaan mätchääkö ne mankin sähköjen kanssa.


Pitääpä tsekata, kun pääseen sellaiseen paikkaan, että valoa ja tilaa riittää. :)