Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 11:39

Meinaatko että minä sinne sen takuuseen pistäisin? Aivan väärässä olet. En todellakaan kyllä sitä käyttäisi missään merkkihuollossa, siellä vaihtavat öljyt ja seisottaa pyörää viikon ja ovat sitten kuulema huoltaneet mopon. Paskaa sanon minä.

Omat kädet on huoltoa varten, ei huoltoliikkeet.

Noh, käväsen kattomassa tota genericciä tänään, ainoa minkä suhteen olen kriittinen on vaihdelaatikko ja sen toimivuus, kaverilla on keeway x-ray (sehän on sama mopo, eri katteet vaan) ja siinä vaihdelaatikko takkuilee ihan älyttömästi, vaihdepoljin on tosi jäykkä käyttää ja kytkin ei irrota kunnolla, luultavasti kyllä johtuu siitä että vaijeri on löysällä.

Mutta katsotaas mitä tulee, eipä tuo loppuunsa iso sijoitus ole jos tuohon kerta vanhan apikan osat menee ja minarellin kopio moottorilla, osia saa varmaa kaikista mopoliikkeistä.

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 11:56

Kyllä minäkin oon tuolla kannalla että kiinalaisia ei kannata ostaa, monelta kaverilta oon saanu kuulla että joku osa lentäny tielle tai sitten jotain ongelmia.

Se on vaan tuuria miten saa kestämään ja minkälaisen yksilön saa mutta yleisin on osien lähteminen ja rikki meneminen että en menis ostamaan tuommosta 1250e maksavaa kiinalaista vaan ostan paremmin eurooppalaisen tai vastaavan koska monella kestää ja vaikka saa maanantai kappaleen ni siitä selvitään vaikkakin meinaa hermot mennä mutta taas jos kiinalaisen ostaa ja saa maanantai kappaleen ni saattaa hajota kaikki paikat alle 100km ja ei saa kuntoo kun ostamalla melkein toisen mopon.

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 12:47

Se orioni on jo lukkoon lyöty, sen ylemmäs jos menee vaikka kympin niin ei tule kauppoja vaan orioni pihaan. 4T mopolla ajasin muutenki mielummin mutta nyt sattu toi genericci eteen ja samasta kaupungista vieläpä. Kyllä luulisi tolla nyt sen pari vuotta ajavan, jos hajoaa niin korjataan. Sitä vartenhan ne viat on olemassa, terveisin entinen kiinan skoban omistaja 8) (sekin makso hurjat 250€ ja ei oikeestaan mitään vikaa ollut muussa ku omistajasa)

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 14:58

evottaja7 kirjoitti:Meinaatko että minä sinne sen takuuseen pistäisin? Aivan väärässä olet. En todellakaan kyllä sitä käyttäisi missään merkkihuollossa, siellä vaihtavat öljyt ja seisottaa pyörää viikon ja ovat sitten kuulema huoltaneet mopon. Paskaa sanon minä..

Niin, mutta jos siitä moposta hajoaa jotain mikä ei olis yhtään uutta noissa kiinalaisissa niin älä odota mitään huippupalvelua :s Vähän sellasta toi kone-glansin palvelu että kun mopo on myyty ja rahat kaupalla niin palvelu loppuu siihen.

Kyllähän noi kiinanskootterit kai ihan hyvin pelittää nykysin mutta noi mopot onki sit vähän eri juttu..

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 16:00

Joo, huomenna siis genericci tulleepi pihaan. 500€ maksoi että mistään kalliista vehkeestä ei oo kysymys, kyllä tuolla luulisi matkaa taittavan. Ihan pirteekin oli kun pikkumatkan kävin ajelemassa. Saapa nähdä kuinka kauan säilyy ehjänä, osia kuitenkin kyllä saa kun minarellin kopio kone että varaosista ei pitäis pulaa olla :D

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 17:59

Yamaha DT vai Derbi Senda X-Race? Kumpaan on helpomi modata kotarin katteet?:) itelläni on jo derbi mut kuitenki,, 8)

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 18:01

Kaverilla on 4tkm ajettu Generic Trigger SM -08. Paisarista kuuluu kauhee kilinä, sähköstartti ei toimi, kaasuvaijeri uusittu kaksi kertaa, katteista muutama pultti katkennu omia aikojaan, moottori heiluu joka suuntaan (kiinnikkeet rikki?) ja mittariston valot palaa miten huvittaa. Pyörä on ollu tosi hyvällä pidolla, joka yö tallissa jne :roll: Ite oon kiinalaiset kokenu kans kantapäänkautta (rattaitten mutterit, bensaletkun laadun jne) mutta ei tuo 500e paha oo noin uudesta.. :roll:

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 20:18

No ei todellakaan. Paisarista kuului vakio Keeway tx mopossaki kaveri osti uutena kaupasta niin silti kilisi eli ei nyt varsinaisesti vika vaan ominaisuus. Huonolaatuisesta metallista tehty putki luultavasti. Sähköstartin toimivuus nyt on yleinen ongelma kaikissa mopoissa joissa se löytyy (en sitte tiedä jsotain 50000€ derbeistä) ja se ei haittaa yhtään mitään jos se ei toimi. Katteiden pultit nyt ei haittaa mitään, tosta nyt ei oikeestaan mitenkää hienoo saa ku täysremontilla niin... Ja mittariki tossa paskana, pistän kyllä sigman tankoon kunha sen pihaan saan niin ei kyllä lahoa ihan heti.

Eurooppalainen maksaa VÄHINTÄÄN 1200€, erotusta silti 700e. Sillä saa muutamat AIDOT minarellin koneen osat, uuden putken, uudet katteet... Jos siis tarve vaatii. Että en nyt sanoisi että tuo kallis sijoitus oo, sitten kun lahoaa nii korjataan ,kyllä tolla 700 eurolla varaosia saa enemmän ku tarpeeksi :) Kuitenkin jos tuolla nyt kaksi vuotta saisi ajettua niin asiat on tosi hyvin, kyllähä varaosiin menee kuitenki jonkun verran mutta ajokelpoisesta noin uudesta kiinanmoposta joka uutenakin maksaa kuitenkin pari tonnia ei kyllä kauhea hinta toi 500 euroo oo.

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 21:54

"Joo ei se haittaa kun takajousi lentää pihalle" onko nii välinpitämättömiä ihmisiä ettei vähän laadukkaampaa mopoa ota että lahoa joka kerta kun ajelee .

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 21:59

"Jousi lentää pyörästä irti, se on tyyppivika kaikissa kiinanmopoissa" Osta sitte Generic niin vuoden päästä tähän aikaan alkaa jo hyvin verenpaineet olla korkealla :roll:

Re: Minkä mopon ostaisin

26.6.2011 22:36

Juu luultavasti onkin mutta minu puolesta saakin olla. Kyllä mopoihin ja kaikkiin muuhunkin kuuluu se että pitää välillä korjailla, ei mikään kestä jos ei pidä huolta. Sama pätee mopoihin, kyllä sen derbinkin saapi hajalle jos pistää koropalan ja jättää iskarin pultin löysälle, kyllä se sieltä jossain vaiheessa irtoaa.

Pitäskö minun sitte ostaa uusi derbi kaupasta (ei muuten taida ihan 500e, tai tonniinkaan saada). Vain sen takia että siinä pysyy varmasti katteet paikoillaan ja moottori ei hajoa, joo-o... minulle riittää se, että mopolla pääsee paikasta a paikkaan b, ei se, miten kovaa se kulkee, ei se että miten hieno se on, ei se että miten kallis mopo on. Ei silä aja kuitenkaan kuin pari vuotta niin ihan sama se on mikä rassi on alla.

Re: Minkä mopon ostaisin

27.6.2011 0:17

Kumpi ois parempi Suzuki PV vai Derbi X-Race SM(mikä mulla on jo) ? Kylälle on matkaa sellaset 16km sivu ja kumpi nyt on yleensäkkin parempi matka ajossa? :s

Re: Minkä mopon ostaisin

27.6.2011 0:28

Kuinka pitkä oot? Luulis ettei 185cm oo mukava ajaa PV:llä pitempää matkaa :roll:

Re: Minkä mopon ostaisin

27.6.2011 0:44

Ylensä ottaen aina endurolla on parempi ajaa yli 20km kuin jollain tossumopolla, varsinki jos olet vähänkään yli 140cm ;)

Re: Minkä mopon ostaisin

27.6.2011 1:38

Sitä mä äsken meinasin sanoakkin mutta varmaan heti olis tullu jonku PV-pojan vihat niskaan :roll: